Citat:
Ursprungligen postat av
kubwezera
Håller inte med dig! Mowgli, Bagheera och Baloo däremot hör väl närmast till allmänbildningen. Det är dessa tre som visas på julafton i Djungelboken också. Hade själv aldrig hört tigerns namn, men så är jag inte intresserad av barnfilmer heller. Att barn kan det är väl inte så konstigt, eftersom filmerna är riktade till barn. Ingen av mina kompisar kunde heller denna fråga. Kajman var för svår fråga för den nivån. Har sett betydligt enklare frågor än dessa där deltagare tagit livlinor. Sedan handlar det mycket om vad man har för intressen också och vad man är intresserad av.
Jag är inte barn, men jag kunde det ändå. Nästan alla har väl sett Djungelboken som liten, så jag tycker inte man kan gå efter vilka som visas på julafton. Sherre Khan, Baloo, Mowgli, Bagheera, Kung Louie, Kaa är alla huvudrollsinnehavare. Sen finns det ju de som har mindre roller som jag kanske kan förstå om man inte kan på en gång som t.ex Gråbroder och Hathi, men Sherre Khan är en så pass stor karaktär så honom ska man kunna.
Kajman var ingen svår fråga. Den var alldeles lagom om man läst minsta lilla biologi, men det är väl en fråga om hur pass allmänbildad man är. Vissa kanske bara har koll på Idol och Paradise Hotel-deltagare.