Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-27, 19:03
  #1
Medlem
devilspawns avatar
Fick precis reda på detta mmorpg som håller på att utvecklas.
http://www.play-earthrise.com/

Jag tycker det verkar riktigt lovande, vad tror ni?
Citera
2008-09-27, 20:36
  #2
Medlem
Melecheshs avatar
Vad är det som är lovande med spelet? Det finns inte några märkbara nyskapande drag direkt. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, det ser bra ut osv men hela grejen med framtidsmmorpg har gått åt helvete. Titta på Tabula Rasa och Hellgate. Jag hoppas nog mer på att StarGate online blir bra istället.
Citera
2008-09-27, 22:35
  #3
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melechesh
Vad är det som är lovande med spelet? Det finns inte några märkbara nyskapande drag direkt. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, det ser bra ut osv men hela grejen med framtidsmmorpg har gått åt helvete. Titta på Tabula Rasa och Hellgate. Jag hoppas nog mer på att StarGate online blir bra istället.

Citat:
A unique post-apocalyptic setting where the cloned remnants of mankind battle to survive and rebuild. Yet while humanity may have evolved, human nature remains as treacherous as ever…
Highly customizable characters with over 100 different skills, abilities, and tactics. No artificial "class" restrictions get in the way of making the character you want.
Fast-paced action combat featuring dynamic targeting, customizable power armor, huge mechanized exoskeletons, and hundreds of high-tech weapons.
Sophisticated Player versus Player (PvP) mechanics that let you fight for the established order, join the revolutionary underground, or carve your own bloody path as an independent criminal.
Territorial conquest and defense that matters. In your domain, you create your own rules – or let anarchy reign.
Character progression that keeps you advancing in your career even when you’re not logged in.
An advanced market-based economy with in-game supply and demand based on player activities.
Deep crafting mechanics that let you design and manufacture unique items from customizable blueprints and raw resources.

Att man kan loota andra spelare efter pvp, ska tydligen kunna loota 30%, sedan förstörs 70%, så om man dör så försvinner allt. Sedan ska det finnas möjlighet att ta över områden, precis så det är i Eve-online, och sedan kontrollera dessa områden med ens guild. Man kommer även kunna bygga gruvor m.m för att få in pengar till guilden. Jag tycker det verkar riktigt bra faktist, spelet kommer att komma runt 2009-10 verkar det som.
__________________
Senast redigerad av devilspawn 2008-09-27 kl. 22:37.
Citera
2008-09-27, 23:24
  #4
Medlem
NeonHearts avatar
Jag gillar detta skarpt. Ska tydligen ha en rätt stor ekonomi del.
Citera
2008-09-28, 22:55
  #5
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonHeart
Jag gillar detta skarpt. Ska tydligen ha en rätt stor ekonomi del.
Ja det verkar så, får hålla ögonen öppna när det blir en beta. Brukar ju alltid låta så mycket bättre än vad det är i mmorpg kretsen, men man kan ju hoppas
Citera
2009-04-09, 18:04
  #6
Medlem
SwedishMilks avatar
Första in-game filmerna som släppts från Earthrise. Jag har inte sett dom själv ännu, laddar ner för tillfället.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/g...e-Footage.html
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/g...and-Zones.html

Edit: Dålig kvalitet (och en man som babblade mer än demonstrerade) men animationerna såg verkligen kassa ut. Synd.
__________________
Senast redigerad av SwedishMilk 2009-04-09 kl. 18:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback