2019-08-06, 14:16
Medlem
Utklipp ur status från FB:

Citat:
Hela mitt liv har jag gjort mig kall och onåbar. Distraherat och förvillat som den trasiga flickan jag en gång var. Jag var rädd och Min kyla mitt försvar. Den enda som verkligen betyder något är min dotter. Jag offrar min egen lycka om det hade krävts. Det enda jag verkligen vill lyckas med i livet är att ge henne något jag själv saknar . Hon är mitt hjärta bokstavligt. Hon är den enda jag någonsin älskat och den enda jag är villig att se mig själv för att kunna finnas nu och resten av livet för. Jag går igenom plågsamma insikter och terapi eftersom det som gör så fruktansvärt ont inombords inte får färga av sig och påverka min vackra fantastiska smarta och tillitsfulla dotter.

Och nu börjas det med att snacka om vilka "trauman" hon utstått. Väldigt "märkligt" att hon tar upp det just nu i efterdyningarna av relationen med A och allt kryptiskt snackande om L.
Citera
2019-08-06, 16:33
Medlem
Fick kommentarer av henne på Instagram, på en bild av mina hundar. Hon undrade över vilken kennel de kom från, för hon sökte själv valp i höst och mina hundar var så fina. Jag har border collie, så det känns lite... Olämpligt som rasval minst sagt.
Citera
2019-08-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuggtugg1
Fick kommentarer av henne på Instagram, på en bild av mina hundar. Hon undrade över vilken kennel de kom från, för hon sökte själv valp i höst och mina hundar var så fina. Jag har border collie, så det känns lite... Olämpligt som rasval minst sagt.

Har du svarat henne angående hundarna och kenneln? Annars letar hon väl upp någon annan kennel.

Alltså, jag förstår att Berny älskar djur och gärna vill ha husdjur. Men Berny har haft katter samt hundar (av olika raser). Det har inte alltid fungerat så bra, om man säger så. Även om jag förstår att det även har berott på hennes tidigare drogmissbruk och psykisk ohälsa samt folk hon har bott med osv, så är det ingen ursäkt. Även om saker och ting har blivit bättre nu, så är jag osäker på om hon bör ha husdjur överhuvudtaget.
Senast redigerad av Koiho 2019-08-06 kl. 20:41.
Citera
2019-08-06, 21:20
Medlem
Citat:

Hon hade ju nyss två hundar varav en var en valp. Var tog de vägen? Bönan är verkligen så overklig!
Citera
2019-08-07, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandit123
Hon hade ju nyss två hundar varav en var en valp. Var tog de vägen? Bönan är verkligen så overklig!

Blev nog kvar hos A.
Citera
2019-08-07, 11:21
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Utklipp ur status från FB:
Citat:
Hela mitt liv har jag gjort mig kall och onåbar. Distraherat och förvillat som den trasiga flickan jag en gång var. Jag var rädd och Min kyla mitt försvar. Den enda som verkligen betyder något är min dotter. Jag offrar min egen lycka om det hade krävts. Det enda jag verkligen vill lyckas med i livet är att ge henne något jag själv saknar . Hon är mitt hjärta bokstavligt. Hon är den enda jag någonsin älskat och den enda jag är villig att se mig själv för att kunna finnas nu och resten av livet för. Jag går igenom plågsamma insikter och terapi eftersom det som gör så fruktansvärt ont inombords inte får färga av sig och påverka min vackra fantastiska smarta och tillitsfulla dotter.:
Bla, bla, bla... Detta har vi ALDRIG hört förr. "Den enda jag någonsin älskat", "smärtsamma insikter" m.m. Det hade lika gärna kunnat vara ett inlägg om någon av hennes otaliga ex, hennes katter, hennes hundar. Det är fan ta mig ett mantra hon upprepar gång på gång i sitt liv. "Katterna är det ENDA jag någonsin älskat", "Jonas har lärt mig vad kärlek är", "Jag har aldrig älskat någon som jag älskar Amalia", "Utan Theus hade jag varit kall inombords". Hela Bönans liv är som en trasig skiva där allt upprepas om och om igen.
Det enda konstanta är att hon någon gång på vägen tröttnar på det som hon för tillfället "älskar" och då gör hon antingen sig av med dem (i fallen med djuren) eller vänder sig mot dem (Andreas, Jonas, Emma, Jhana m.m.). I sista hand blir de glorifierade och det är om de dör (Kaospojken och Niklas). Och efter hennes relation är över, oavsett vilken anledning, så börjar Berny alltid ett nytt kapitel i sitt liv där hon "förändras till det bättre". Nu gick hon från gift hemmamorsa med Volvo, mff, tatureringsmaskin😂, stilla hemmakvällar med mannen till en singelmamma på flykt från sitt onda ex, men har såklart redan börjat dejta mr Hemlig och postar hej vilt på sociala medier statusar om en kämpande småbarnsmammas vardagssliv blandat med halvnakna bilder på sin söndertatuerade kropp samt bilder på sin dotter, som är hennes nya projekt.
Glömda är alla andra projekt hon haft genom åren: projekt scizofren, projekt rött hem med katter, projekt hus med flickvän, projekt missbrukare, projekt hemlös, projekt behandlingshem, projekt Aspergers och kraftig ADHD, projekt möblera nytt hem, projekt gömda juveler, projekt R, projekt RR, projekt scam med efterföljande rättegång med mera, med mera, med mera...
Citera
2019-08-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Har du svarat henne angående hundarna och kenneln? Annars letar hon väl upp någon annan kennel.

Alltså, jag förstår att Berny älskar djur och gärna vill ha husdjur. Men Berny har haft katter samt hundar (av olika raser). Det har inte alltid fungerat så bra, om man säger så. Även om jag förstår att det även har berott på hennes tidigare drogmissbruk och psykisk ohälsa samt folk hon har bott med osv, så är det ingen ursäkt. Även om saker och ting har blivit bättre nu, så är jag osäker på om hon bör ha husdjur överhuvudtaget.

Svarade bara att det inte planerades några valpar där, vilket är sant. Tror inte det blir lätt att hitta en uppfödare överhuvudtaget som säljer BC till någon som varken är lantbrukare eller tävlingsledare, men det är klart, är hon verkligen inställd på att skaffa rasen så finns det väl alltid någon som säljer till henne - även om hon sannolikt får köpa en oreggad hund i så fall.

Jag tror säkert att hon är jättegullig med sina djur. Eller har jag missat något? Är det något djur som blivit illa behandlat hos henne? Förstått det som att hon haft mååånga djur under åren som sedan omplacerats eller avlivats, tråkigt såklart men det är hon väl tyvärr inte ensam om.

Tänkte mest att det var ett udda rasval och att hon ju nyss hade flera hundar, men det är väl som någon skrev att de blev kvar hos A.
Citera
2019-08-08, 19:35
Medlem
*tävlingsförare
Citera
2019-08-10, 01:39
Medlem
Citat:
Svarade bara att det inte planerades några valpar där, vilket är sant. Tror inte det blir lätt att hitta en uppfödare överhuvudtaget som säljer BC till någon som varken är lantbrukare eller tävlingsledare, men det är klart, är hon verkligen inställd på att skaffa rasen så finns det väl alltid någon som säljer till henne - även om hon sannolikt får köpa en oreggad hund i så fall.

Jag tror säkert att hon är jättegullig med sina djur. Eller har jag missat något? Är det något djur som blivit illa behandlat hos henne? Förstått det som att hon haft mååånga djur under åren som sedan omplacerats eller avlivats, tråkigt såklart men det är hon väl tyvärr inte ensam om.

Tänkte mest att det var ett udda rasval och att hon ju nyss hade flera hundar, men det är väl som någon skrev att de blev kvar hos A.

Det har tydligen funnits dagar som hon knappt har orkat med hundpromenader. Inte ens korta promenader. Vilket Berny själv har erkänt. Tänker exempelvis på när hon hade Theus. Hon var deppig och blah blah blah. Att ordna med hjälp att rasta hunden var det aldrig tal om.

Hon bodde ett tag med Amelia, och de hade några katter tillsammans. Några var Bernys, några var Amelias. De katterna missköttes tydligen. Har hört lite olika historier om katterna, men bland annat att de vanvårdades. Att de kunde bli lämnade ensamma i flera dagar pga Bernys festande och drogmissbruk. Det ledde bland annat till att katterna fick bo i en svinstia (milt sagt). Åtminstone en katt dog (oklart varför), och några hittades i ett bedrövligt skick och räddades tydligen av andra. Jonas (hennes ex) tog tydligen en av katterna. Sådana historier.

Berny själv erkänner att katterna for illa, men beskriver situationen lite annorlunda → (FB) Skvaller om Berny Pålsson?

Det har mycket har varit rykten och spekulationer om att olika katter och hundar har vanvårdats/missköts på olika sätt. Vet inte hur mycket sanning det ligger i allt det där. Men det handlar om mer än att Berny bara haft haft djur rätt korta perioder innan djuren har avlivats eller omplacerats.

Sedan har Berny bland annat haft en collie, så jag är inte direkt förvånad över att hon vill ha en Border Collie.
Citera
2019-08-13, 21:38
Medlem
langaocbs avatar
Jag antar att det har varit uppe att det är ett grammatiskt fel i en av hennes tatueringar?
"I take a bullet for you"
Det borde vara "I would" eller "I'd" , "I will" eller "I'll" hade funkat rent grammatiskt men vore konstigt.
No regrats!
Senast redigerad av langaocb 2019-08-13 kl. 21:45.
Citera
2019-08-16, 08:54
Avslutad
Kan någon vänlig själ sammanfatta vad hon gjort det senaste året. Jag ska läsa ikapp mig men vill veta det viktigaste snabbt.

Lever ungen? Hundarna? Hur många rants om våldtäkter och fadern har man kunnat ta del av?
Citera
2019-08-16, 09:09
Avslutad
Jag tror hon säljer hundarna främst för att hon behöver pengar. Sedan köper hon en ny igen när impulsen kommer och hon vill ha något nytt. Och så håller det på. Vem i helvete säljer djur till henne, det kan man också fråga sig. Hon är inte direkt anonym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in