Citat:
Ursprungligen postat av
ProfessorSlusk
Om det är så sorgligt att man kommenterar någon som kommenterar (bloggar), hur sorgligt är det då att kommentera någon som kommenterar någon som kommenterar? Ironin är total.
Fast om man ska se på det sakligt har hon ju ordnat upp sitt liv något jämfört med hur det var för inte så länge sedan. Hon är inte längre hemlös, det är en sak. Hon begår inte brott och fifflar för droger längre (kanske) utan enkom för profit, det är två. Något mer? Även om det inte på något sätt är ok eller bra så tror jag vi är överens om att det har varit värre.
Sålänge hon inte får återfall och börjar knarka så brukar hon vara relativt "självgående" om någon ger henne lite månadspeng, piller, och en sambo och någonstans att bo och inte att förglömma en hund såklart. Och bara för att jag kan sönderanalysera vilket trivialt ämne som helst så betyder det inte att det är något som är sorgligt med det. Sen kan jag däremot tycka att hennes sätt att sminka sig (även om det ibland sett lite skevt ut) är ganska tråkigt att diskutera, men jag orkar inte skriva ett inlägg för att gnälla över det iaf.
Hon hade väl 12 åtalspunkter på sig? Vad menar du med "Hon begår inte brott och fifflar"? Det gör hon ju bevisligen, kanske inte nödvändigtvis pga narkotika, men hur vet vi att det inte beror på dåliga beslut hon gör på fyllan? Är det bara jag som minns tiden då hon skröt om att hon "kunde supa som en karl?" Eller den gången hon förförde en av skötarna på LSS boendet på fyllan?