2010-12-12, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neay
Hur mycket referenser tog Du på den tilltänkte hyresgästen ?
Hur mycket kontroller gjorde Du på den tilltänkte hyresgästens ekonomi och betalningsförmåga för den hyra ni avtalade ?
Hade hyresgästen i sin ekonomi utrymme för den här hyresbetalningen ?
I fall detta på något sätt var osäkert prövades möjligheten att någon ställde borgen för hyran eller om en deposition för några månaders hyra ?

Har Du inte gjort några sådana kontroller så har Du bett om problem.

Men snälla, man har inte rätt att begå brott mot någon oavsett hur vårdslös man kan anse att den varit. Det är inte hyresvärdens skyldighet att dadda för sina hyresgäster. Visst är det smart att kolla upp allt innan och det rekommenderas naturligtvis, men man skyller inte på den som blir lurad på pengar i första hand, även om man kan påpeka att andra i samma sits ska tänka efter före.
Citera
2010-12-12, 06:31
Medlem
Denosynliges avatar
Gamalt gästboks inlägg från Bernys gästbok på helgon:

wall_flower O31 från Åhus i Skåne län
31/1 kl 10:26
”när berny knulllar med sin bror en julafoton och hans fru ser dem men bara går ner och låtsas allt är bra då fattar man att mina saker aldrig kommer igen” comawhite skrev det. är det sant? har du knullat din egen bror?

(Comawhite = Amelia på helgon)

Länk till artikel från expressen:

http://gt.expressen.se/nyheter/1.1328174/berny-anmaler-far-att-bli-fri
Citera
2010-12-12, 10:37
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige

”när berny knulllar med sin bror en julafoton och hans fru ser dem men bara går ner och låtsas allt är bra då fattar man att mina saker aldrig kommer igen” comawhite skrev det. är det sant? har du knullat din egen bror?

Jag är jävligt nyfiken på vem denna wall_flower är. Personen skriver väldigt ofta såna inlägg till Berny.
Citera
2010-12-12, 13:15
Medlem

Vill egentligen hålla Amelia utanför men å andra sidan, det är intressant hur någon kan ha SÅ mycket problem med att behålla ett boende. Sedan hon flyttade från huset i Torslanda har hon ju flyttat i alla fall 4-5 gånger? Och nu har hon problem igen med den här snubben hon hyr bostadsrätten av? Jävligt wierd enligt mig. Fattar inte hur svårt det kan vara att bo någonstans utan att få klagomål.
Citera
2010-12-12, 17:14
Medlem
shaunryder99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd

Vill egentligen hålla Amelia utanför men å andra sidan, det är intressant hur någon kan ha SÅ mycket problem med att behålla ett boende. Sedan hon flyttade från huset i Torslanda har hon ju flyttat i alla fall 4-5 gånger? Och nu har hon problem igen med den här snubben hon hyr bostadsrätten av? Jävligt wierd enligt mig. Fattar inte hur svårt det kan vara att bo någonstans utan att få klagomål.

Även om hon själv hävdar att hon är drogfri (kanske mer tveksamt) så är ju umgänget knappast det. Grannarna anklagar Amelia för att "vara delaktig i olagligheter". En av hennes närmsta vänner är öppet heroinist (som föresten hänger ihop med Berny ibland) så säkert florerar en hel del tvivelaktigt folk i lägenheten. Varför håller hon inte en lägre profil nu när hon äntligen fått tak över huvudet efter att näst intill varit hemlös den senaste tiden? Är väl kanske liksom Berny socialt oförmögen att anpassa sig efter någon annan än sig själv, suck.....
Citera
2010-12-12, 18:15
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige

ja det är sant, de sysslade med incest. och det var också denne bror med familj som "mordhotade" henne, som hon hela tiden pratade om, "jag har blivit mordhotad, kan inte bo kvar i sthlm, måste ha hemlig adress" etc för att hon ville gå ut med det direkt i media. det är även denna bror hon skriver om i sin andra bok som "monstret" eller nåt, som förgripit sig på henne under barndomen i flera år. kanske därför hon är som hon är
Citera
2010-12-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaunryder99
Även om hon själv hävdar att hon är drogfri (kanske mer tveksamt) så är ju umgänget knappast det. Grannarna anklagar Amelia för att "vara delaktig i olagligheter". En av hennes närmsta vänner är öppet heroinist (som föresten hänger ihop med Berny ibland) så säkert florerar en hel del tvivelaktigt folk i lägenheten. Varför håller hon inte en lägre profil nu när hon äntligen fått tak över huvudet efter att näst intill varit hemlös den senaste tiden? Är väl kanske liksom Berny socialt oförmögen att anpassa sig efter någon annan än sig själv, suck.....

Jag kan förvisso tänka mig att Amelia fortfarande prostituerar sig, men jag vet inte. Resan till Afrika som hon gjorde med sin dåvarande flickvän i Januari förra året typ, var ju med och betalt av en torsk. Har man sysslat med det i många år är det svårt att sluta. Så det kan ju vara en anledning till att hon har svårt att behålla boende. Har själv bott granne med en hora så jag vet hur livat det är när det springer torskar med jämna mellanrum
Citera
2010-12-13, 02:22
Medlem
shaunryder99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Jag kan förvisso tänka mig att Amelia fortfarande prostituerar sig, men jag vet inte. Resan till Afrika som hon gjorde med sin dåvarande flickvän i Januari förra året typ, var ju med och betalt av en torsk.

aha, jag har liksom aldrig fått ihop det där med resan. Fattade inte hur två borderlineflator på socialbidrag helt plötsligt kunde åka till Ghana av alla ställen.... ser inte heller direkt ut som paradiset om man tittar på bilderna på bdb. Amelia med flickvän ser märkligt runda, vita, ärriga och allmänt malplacerade ut...

Hur finansierar Berny drogerna nu? Att kränga en hotell-tv räcker inte långt och det skulle förvåna mig mer om det var fästmannen som valde att rea ut sin kropp och själ. Vem vet något nytt? Vart håller sällskapet hus nu efter hotellbedrägeriet? Hur ser hon ut i dagsläget? Smal ryktas det, men är hon sliten och märkt av missbruk och hemlöshet? (eller är hon rent ut av en "kalaspingla"?) Har det gjorts några frivilliga ansatser till avgiftning eller är hon nära LVM? Är hon "tung" heroinist och inte i huvudsak amfetaminmissbrukare? Är prickiga hundskrället i trygga händer, eller kvar hos Berny? I vilket psykiskt skick är hon? Kanske mentalstatuset håller sig i shack så länge hon tar sina molotov-cocktails.... Frågorna är ju så många nu när hon lagt ner sin egen dokusåpa som jag följt genom åren..... Verkar inte heller som om den kommer att återupptas av Berny, eller vad tror ni?
Senast redigerad av shaunryder99 2010-12-13 kl. 02:25.
Citera
2010-12-13, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaunryder99
aha, jag har liksom aldrig fått ihop det där med resan. Fattade inte hur två borderlineflator på socialbidrag helt plötsligt kunde åka till Ghana av alla ställen.... ser inte heller direkt ut som paradiset om man tittar på bilderna på bdb. Amelia med flickvän ser märkligt runda, vita, ärriga och allmänt malplacerade ut...

Hur finansierar Berny drogerna nu? Att kränga en hotell-tv räcker inte långt och det skulle förvåna mig mer om det var fästmannen som valde att rea ut sin kropp och själ. Vem vet något nytt? Vart håller sällskapet hus nu efter hotellbedrägeriet? Hur ser hon ut i dagsläget? Smal ryktas det, men är hon sliten och märkt av missbruk och hemlöshet? (eller är hon rent ut av en "kalaspingla"?) Har det gjorts några frivilliga ansatser till avgiftning eller är hon nära LVM? Är hon "tung" heroinist och inte i huvudsak amfetaminmissbrukare? Är prickiga hundskrället i trygga händer, eller kvar hos Berny? I vilket psykiskt skick är hon? Kanske mentalstatuset håller sig i shack så länge hon tar sina molotov-cocktails.... Frågorna är ju så många nu när hon lagt ner sin egen dokusåpa som jag följt genom åren..... Verkar inte heller som om den kommer att återupptas av Berny, eller vad tror ni?

Inga svar på en hel del av frågorna, men när jag såg henne och Niklas i september så hade de med sig hunden. Berny hade normalsmal kropp (som några år innan jag träffat henne ungefär), osminkad, klädd som en hippie i lösa byxor, bruna och gröna jordnära färger. Hunden såg okej ut. Gick med fint, men den lär ju knappast ha fått bo på hotellet så vet inte var den är nu. Har sett den bunden inne i Nordstan där den suttit lugn. Ville kidnappa den men hade väl inte varit så smart.

När det gäller hennes livssåpa så hoppas jag att hon lärt sig nu att inte göra det igen. Tror inte att man mår bättre i längden direkt när man fläker upp sig så när man uppenbarligen är väldigt sjuk. Hoppas att hon vilar upp sig någon helt annanstans utan Niklas och gamla kompisar, som utomlands eller något, och börjar uppskatta livet nog för att hålla sig ren.
Senast redigerad av LitenGulligPonny 2010-12-13 kl. 07:20.
Citera
2010-12-13, 08:40
Medlem
ganska intressant att se hur det såg innan bernybomben briserade!
http://ComaWhite.bilddagboken.se/p/show.html?id=290529304&directlink=1

Bilderna från den 3 mars är verkligen hemska. Ingen av dom är närvarande alls. Blicken är långt borta och ögonen halvstängda... Tragiskt.
Senast redigerad av Saffrose 2010-12-13 kl. 08:50.
Citera
2010-12-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
ja det är sant, de sysslade med incest. och det var också denne bror med familj som "mordhotade" henne, som hon hela tiden pratade om, "jag har blivit mordhotad, kan inte bo kvar i sthlm, måste ha hemlig adress" etc för att hon ville gå ut med det direkt i media. det är även denna bror hon skriver om i sin andra bok som "monstret" eller nåt, som förgripit sig på henne under barndomen i flera år. kanske därför hon är som hon är

Det där är sant alltså? Vill inte tro att någon ljuger om en sådan fruktansvärd sak men Berny har ju ropat varg många gånger och det är ganska svårt att tro att hela världen är ute efter att göra henne illa, vilket hon gärna får det att låta som..
Hur som helst, det här fortsatte alltså ända upp i vuxen ålder?
Är det färdig-utrett nu eller hur har det gått på den punkten?
Citera
2010-12-14, 15:13
Medlem
candyfleshs avatar
någon som vet vad som hände med brodern efter anmälan... minns något rykte om att han drog utomlands men tvivlar på att det var för evigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in