Citat:
Ursprungligen postat av shaunryder99
aha, jag har liksom aldrig fått ihop det där med resan. Fattade inte hur två borderlineflator på socialbidrag helt plötsligt kunde åka till Ghana av alla ställen.... ser inte heller direkt ut som paradiset om man tittar på bilderna på bdb. Amelia med flickvän ser märkligt runda, vita, ärriga och allmänt malplacerade ut...
Hur finansierar Berny drogerna nu? Att kränga en hotell-tv räcker inte långt och det skulle förvåna mig mer om det var fästmannen som valde att rea ut sin kropp och själ. Vem vet något nytt? Vart håller sällskapet hus nu efter hotellbedrägeriet? Hur ser hon ut i dagsläget? Smal ryktas det, men är hon sliten och märkt av missbruk och hemlöshet? (eller är hon rent ut av en "kalaspingla"?) Har det gjorts några frivilliga ansatser till avgiftning eller är hon nära LVM? Är hon "tung" heroinist och inte i huvudsak amfetaminmissbrukare? Är prickiga hundskrället i trygga händer, eller kvar hos Berny? I vilket psykiskt skick är hon? Kanske mentalstatuset håller sig i shack så länge hon tar sina molotov-cocktails.... Frågorna är ju så många nu när hon lagt ner sin egen dokusåpa som jag följt genom åren..... Verkar inte heller som om den kommer att återupptas av Berny, eller vad tror ni?

Inga svar på en hel del av frågorna, men när jag såg henne och Niklas i september så hade de med sig hunden. Berny hade normalsmal kropp (som några år innan jag träffat henne ungefär), osminkad, klädd som en hippie i lösa byxor, bruna och gröna jordnära färger. Hunden såg okej ut. Gick med fint, men den lär ju knappast ha fått bo på hotellet så vet inte var den är nu. Har sett den bunden inne i Nordstan där den suttit lugn. Ville kidnappa den men hade väl inte varit så smart.
När det gäller hennes livssåpa så hoppas jag att hon lärt sig nu att inte göra det igen. Tror inte att man mår bättre i längden direkt när man fläker upp sig så när man uppenbarligen är väldigt sjuk. Hoppas att hon vilar upp sig någon helt annanstans utan Niklas och gamla kompisar, som utomlands eller något, och börjar uppskatta livet nog för att hålla sig ren.