Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
De två första låter väldigt troligt, vore helt klockrent om hon får någon av dem. Men jag tvivlar på den andra, då får hon hitta en jävligt skum psykriatiker/psykolog. Den är så jäkla ovanlig och många tvivlar på att den ens existerar.
Mytomani vill hon nog inte ha som diagnos, även om det skulle passa in klockrent.
EDIT: Är det förresten någon som har koll på vilka diagnoser hon har nu? Dessa är de jag kan komma på på rak arm:
Borderline (indragen)
Schizofreni
PTSD (?)
Asperger
ADHD
Jag undrar vad det är för inkompetenta människor som gett henne en enda av alla diagnoser. Hon skriver ofta att hon drogat sen hon var 11 och gått på diverse mediciner sen gud vet när. Inte konstigt att hon är sjuk i huvet.
Schizoaffektivt syndrom är också ovanligt, och jag tänker mer att hon nog vill ha en lite ovanligare diagnos, då hon redan har alla andra. Och jag tror inte direkt att hon sitter och "privatforskar" om exempelvis depression, för de vanliga diagnoserna lär hon ju vid det här laget redan veta allt om. Konstigt vore det annars.
Så jag gissar på att hon sitter och letar upp en ny lite ovanligare diagnos som plötsligt kan förklara alla hennes problem, så som dissociativt syndrom; "det var inte jag som ljög om det, det var sjukdomen", "sjukdomen har gjort så att jag beter mig som 5 år eftersom min ena identitet är 5 år!". "Bernadette är min rena grund, Berny är narkoman!". Skulle vara ytterst roande, och inte helt oväntat, om hon kom med det inom en snar framtid.
Jag undrar med vem det är som gett henne alla diagnoser, även om jag tror att hon har någon diagnos/något trauma från början som orsakat missbruket men att hon blivit så bränd i huvudet som hon är idag är nog främst drogernas förtjänst.