2015-07-22, 13:30
Medlem
Kardnialvokals avatar
Klart att det inte är någon som lagt ut den för att jävlas och att hon själv skulle lagt ut den som en "plojgrej" är ännu mer långsökt. Även om vi sitter här och fortfarande roas av att diskutera B efter dessa år så betvivlar jag å det starkaste att någon skulle komma på tanken att lägga ut en annons i hennes namn på blocket. Vilket syfte skulle det tjäna? Ett par hånande kommentarer i den här tråden? Nja. Bara för att hon inte bloggar längre har hon knappast magiskt spräckt bubblan hon levt i under flera års tid.

Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
För övrigt är det väldigt roligt att du tror det är VETT som hindrat dem från att själva bli gravida. Nigga, please.

Precis som Sinfon skriver är det knappast något slags "vett" som hindrat dem från att skaffa barn. En lågoddsare är att hon tappat intresset för det precis som med alla andra stunders impulser hon tröttnar på efter ett tag. En annan fullt möjlig förklaring är att Andreas faktiskt inte vill eftersom han redan har fem ungar á 1200 spänn i mån att betala underhållsstöd för.
Citera
2015-07-24, 02:03
Medlem
Den där annonsen.. sättet att skriva på, det totalt verklighetsfrånvarande priset och bilden som är totalt meningslös i sammanhanget (men ännu en chans att visa upp sitt ansiktsuttryck ala fisk) - jag tvivlar inte en sekund på att det är Berny som är författarinna till även detta spektakel.
Är hundra även på att det är en seriös annons.

Telefonen lär gå varm i det Bernyanska palatset på 30-70kvm.. eller inte
Senast redigerad av transparent113 2015-07-24 kl. 02:06.
Citera
2015-07-24, 11:12
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Karin Anna-Lisa, är det hennes morsa eller? Trodde knappt att ens nummer brukar stå på ens föräldrar när man är 32 år... Hoppas ingen nappar på hennes annons, man blir ju avskräckt av bara bilden.

Förklaringen stavas "betalningsanmärkningar". Kan vara knepigt att få teckna abonnemang om man har mycket såna. Själv är jag äldre än Berny och har mitt abonnemang på mor min
Citera
2015-07-29, 08:47
Medlem
shittingbrickss avatar
Ser ut som att Blocket-annonsen är borta, skönt. Verkade vara fler än jag som anmälde den...
Citera
2015-07-29, 09:44
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Precis som Sinfon skriver är det knappast något slags "vett" som hindrat dem från att skaffa barn.

Tror du att detta är något hon aktivt bestämt sig för? Jag tror snarare att hon har det rätt svårt att bli gravid, vilket inte är underligt då hon i genomsnitt gjort abort var sjätte månad sedan hon var 15.

Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Ser ut som att Blocket-annonsen är borta, skönt. Verkade vara fler än jag som anmälde den...

Även om annonsen var absurd så ser jag inget brottsligt med att vara helt orimlig. Är man dum nog att betala 500:- per timme för att någon går ut med ens hund så får man skylla sig själv om man får en Bernadette på halsen...
Citera
2015-07-30, 19:10
Avslutad
Kan ändå inte tänka mig att det finns NÅGON som skulle ge henne, med sin uppenbara "knarkiga" look, några hundjobb. Och dessutom, vem skulle ha råd ens att anställa henne? Finns ju hur många seriösa hundpersoner som helst i en storstad som Malmö, som först och främst gör ett mycket bättre jobb och genuint älskar hundar och dessutom har marknadsmässiga priser. Hade väl max blivit den där tanten som hon köpte Nilas av, som hade gett henne 200 och ett packe cigg för att se efter hennes hundar.

Det hade dock varit skoj om annonsen varit uppe längre, och det hela hade hunnit utveckla sig lite.
Citera
2015-07-31, 03:06
Medlem
Precis som Sinfon skriver är det knappast något slags "vett" som hindrat dem från att skaffa barn. En lågoddsare är att hon tappat intresset för det precis som med alla andra stunders impulser hon tröttnar på efter ett tag. En annan fullt möjlig förklaring är att Andreas faktiskt inte vill eftersom han redan har fem ungar á 1200 spänn i mån att betala underhållsstöd för.[/quote]

Det är ett talesätt att skriva "vett nog". Översätt det till tur att de inte skaffat barn än. Sinfon gör sig mer korkad än vad hon behöver vara. Jag uttrycker mig bara artigt till skillnad från många andra här.

Men tycker man att dåligt språkbruk förbättrar livet så varsågod. "Neger" är jag dock inte, dock invandrare vilket Sinfon antagligen snappat upp, därav den rasistiska kommentaren. Fräscht.
Citera
2015-07-31, 23:42
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Det är ett talesätt att skriva "vett nog". Översätt det till tur att de inte skaffat barn än. Sinfon gör sig mer korkad än vad hon behöver vara. Jag uttrycker mig bara artigt till skillnad från många andra här.

Men tycker man att dåligt språkbruk förbättrar livet så varsågod. "Neger" är jag dock inte, dock invandrare vilket Sinfon antagligen snappat upp, därav den rasistiska kommentaren. Fräscht.

Ja, för "Neger" var ju det jag skrev. Du verkar inte vara så bevandrad i modernt internetslang som påhittade talesätt. Och fräsch säger ingen längre. Färsk!
Citera
2015-07-31, 23:48
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiggly4puff
Finns en annons på blocket. Rastar hundar för 500kr/timmen, känner att jag borde bli hundrastare, haha!
http://m.blocket.se/malmo/Kvinna_med_stor_hundvana_rastar_din_hund_61641666. htm?ca=11
Damn, var det ingen som sparade ner annonsen på en extern sida...?
Citera
2015-07-31, 23:59
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Division39
Jag rekommenderar alla att se filmen och kanske använda den som stöd i sin rehabilitering. Vad tycker ni? Verkar den vara bra? Har ni sett den?
Vad i helvete, nu har jag levt i snart ett halvt sekel i tron om att Benny Pålsson är en kille, så kommer det fram att det är en brutta vi snackar om, spännande vad droger har för effekt på ens kropp...
Citera
2015-08-01, 04:46
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Damn, var det ingen som sparade ner annonsen på en extern sida...?

Har printscreen sparad, säg till så kan jag slänga upp.
Citera
2015-08-01, 04:50
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Har printscreen sparad, säg till så kan jag slänga upp.
Det vore hemskt snällt! Kan du lägga upp det på Imgur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in