2008-09-26, 21:46
Bannlyst
Citat:
Måndag 29 september:

SVT1 22.00 K SPECIAL: BERNY BLUE
I sin självbiografiska debutbok "Vingklippt ängel" skrev Berny Pålsson om sin kamp mot drogmissbruk och psykisk sjukdom. Hon blev en kultperson bland många ungdomar. Här får vi följa hennes vardag efter debuten när hon söker hjälp för sitt missbruk och kämpar för ett bättre liv.

SVT1 och SVT HD Måndag 29 sep 2008 kl 22.00
SVT1 och SVT HD Onsdag 15 okt 2008 kl 23.50

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=81516&a=1257514

Jag rekommenderar alla att se filmen och kanske använda den som stöd i sin rehabilitering. Vad tycker ni? Verkar den vara bra? Har ni sett den?
Citera
2008-09-26, 22:23
Medlem
14år med eyeliner i hela ansiktet så kanske den lockar....

Nej men seriöst jag tycker synd om berny och hennes bok var bra men fan, vilken jävla hysteri det är runt henne, börjat irritera mig på henne lite...
Citera
2008-09-27, 13:26
Medlem
Usch jag har väldigt svårt för den där människan. Gillar inte riktigt folk som går omkring och tycker synd om sig själva och som dessutom tror att de är lite bättre än alla andra, som jag har fått för mig att hon gör.
Senast redigerad av Joente 2008-09-27 kl. 13:28.
Citera
2008-09-27, 20:30
Medlem
det verkar som många har förutfattade meningar om henne. jag har läst första boken. tycker den är bra,och att det är bra att hon gör nått vettigt av alla sina negativa upplevelser.
Citera
2008-09-28, 03:34
Medlem
Det Tv-programmet ska jag se i alla fall. har dock inte läst nåt av henne? Är böckerna bra? Någon som läst dom?
Citera
2008-09-28, 03:36
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joente
Usch jag har väldigt svårt för den där människan. Gillar inte riktigt folk som går omkring och tycker synd om sig själva och som dessutom tror att de är lite bättre än alla andra, som jag har fått för mig att hon gör.
jaahw hon e jy n ängheel<3
Citera
2008-09-28, 03:37
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majolika
det verkar som många har förutfattade meningar om henne. jag har läst första boken. tycker den är bra,och att det är bra att hon gör nått vettigt av alla sina negativa upplevelser.
I vilket sammanhang är det hon gör vettigt?
Citera
2008-09-28, 12:15
Bannlyst
Jag förstår inte vad vissa gnäller om när det gäller hennes personlighet. De flesta droger förändrar personligheten på brukaren och gör dem till egocentriska och det sitter förmodligen kvar ett bra tag efter man har lagt av.

Jag vet inte om det stämmer eftersom jag aldrig har hört talas om henne innan detta.
Citera
2008-09-28, 12:33
Medlem
Brainfreezes avatar
Kan inte fatta att hon får vara med på tv så som hon ser ut!
Fula människor ska hålla på med radio.
Citera
2008-09-28, 12:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Division39
Jag förstår inte vad vissa gnäller om när det gäller hennes personlighet. De flesta droger förändrar personligheten på brukaren och gör dem till egocentriska och det sitter förmodligen kvar ett bra tag efter man har lagt av.

Bernadotte har Schizofreni vilket har förändrat hennes personlighet mer än vad drogerna lär ha gjort i alla fall.
Citera
2008-09-28, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Division39
Jag rekommenderar alla att se filmen och kanske använda den som stöd i sin rehabilitering. Vad tycker ni? Verkar den vara bra? Har ni sett den?

Jag tycker precis tvärtom, Berny Pålsson är en av de sämre förebilderna när det gäller rehabilitering. I den senaste boken, där "rehabiliteringen" skildras (samma innehåll som i dokumentären?) så återfaller hon en miljard gånger, knaprar benso, super och käkar psykmedicin som godis. :/
Citera
2008-09-28, 12:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren
Jag tycker precis tvärtom, Berny Pålsson är en av de sämre förebilderna när det gäller rehabilitering.

Kan inte annat än att hålla med i vad du säger. Nu minns jag dock inte så väldigt mycket ifrån boken Känn pulsen slå men hon skyller ju hela sin drogproblematik och alla sina psykiska men på psykvården och framställer det som djävulens bransch. Sen som du säger sitter ju hon och petar Xanor, Tramadol och allt annat som om det vore snask, och sen vad hennes utseende anbelangar lockar ju det bara mer ungdomar i skiten.

Om någon är intresserad kan ni ju skapa medlemskap på Helgon och ställa direkta frågor till Berny angående programet eller böckerna. PM:a om hennes användarnamn om ni är nyfikna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in