2010-11-28, 20:30
Medlem
sickpuppys avatar
Madde69: Vad fick du för intryck av Berny? Hur länge bodde Berny med sällskap i huset och hade hon någon förklaring till varför hyran inte blev betald?

Beklagar verkligen historien med ditt hus. Även om en människa kan ha problem som gör att denna agerar på ett visst sätt, så är det oacceptabelt att det går ut över andra.
Citera
2010-11-29, 00:27
Avslutad
Madde: Vad sa polisen om alla bevis på droger osv som fanns i huset? Står hon misstänkt för något drogrelaterat brott?
Citera
2010-11-30, 06:42
Medlem
Första hyran kom in men det var Bernys mamma som betalade den. Hon ringde mig och sa att hon var skyldig Berny pengar. Hon fick mitt kontonummer och satte in hyra för december. Och under december krävde hon en massa konstiga saker, t.ex. att trappan skulle byggas om för Amelia hade ramlat... Jag skulle gissa att hon inte var nykter. Hon kunde ringa vid vilken tid som helst för att en propp hade gått. Ska man bo i hus måste man lära sig att byta en propp.
När det hade gått ett par dagar in i januari och hyran inte hade kommit in ringde jag och då skyllde de på att ett veterinärsbesök hade blivit dyrt så de hade inte pengar till hyra. Skaffar man djur får man väl räkna med att det kostar pengar...
Jag önskar att jag hade slängt ut dem redan då men Berny sa hela tiden att förlaget skulle skicka pengar, en film skulle komma ut blabla. Sen att Berny flyttade var inget hon berättade för mig. Amelia sa bara att "Berny är i Stockholm", inte att de hade brutit. Först trodde jag att hon var på möte eller dylikt med förlaget.
Kan någon förklara för Amelia vad flyttstäda betyder!
Sen hade Berny mage att ringa mig och ville att jag skulle ta hand om hennes katt tills hon kunde komma ner och hämta den. Katten Theus hade flytt genom köksfönstret (undra på det) och bor nu hos min jobbarkompis mamma. Berny skulle hämta den men hon hade inte råd med tågbiljetten... Theus bor fortfarande där, han var mager och väldigt rädd av sig i början. Har lagt på sig men är fortfarande rädd, hans nya matte kan klappa honom men ingen annan.
Intryck av Berny: mytoman, omogen, "bara snack, ingen verkstad", hon verkade hög några ggr jag var där men jag vet inte...
Citera
2010-11-30, 06:45
Medlem
Polisen har inte varit i huset. Jag städade upp så fort som möjligt. Behövde ha in nya hyresgäster efter att ha förlorat en massa pengar. Enligt inkassofirman är de nu skyldiga mig 61.000:-. Men de pengarna har jag gett upp hoppet om...
Citera
2010-11-30, 19:35
Medlem
Tjelsis avatar
Madde: Visste du vem Berny Pålsson var innan du hyrde ut huset?
Citera
2010-11-30, 20:51
Medlem
Nej, jag visste inte vem hon var. Hade jag vetat det hade jag inte hyrt ut det till henne. Jag tipsade en kvinna i Stockholm som skulle hyra ut sin stuga om Berny. När jag pratade med henne skulle Berny på visning samma dag lite senare. Den kvinnan blev väldigt tacksam!
Citera
2010-12-02, 15:49
Medlem
logophobias avatar
Madde: Jag har sett bilderna och jag undrar lite.. Vad exakt hittade ni för saker som visade på att hon hade tagit droger under tiden hon bodde i huset? Dvs verktyg och så.
Citera
2010-12-02, 18:50
Medlem
Bockstensmannens avatar
"Karriären" går nog inget vidare nuförtiden, hemsidan har inte uppdaterats på över ett år...
Citera
2010-12-03, 06:46
Medlem
Jag vet inte så mycket om droger och vad för "verktyg" man använder men skedar hittade jag ganska många utspridda överallt. Jag såg tabletter lite överallt när jag var där medan de fortfarande bodde där men jag vet inte vad det var för tabletter. Dessutom låg det tops överallt.
Citera
2010-12-03, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av madde69
Jag vet inte så mycket om droger och vad för "verktyg" man använder men skedar hittade jag ganska många utspridda överallt. Jag såg tabletter lite överallt när jag var där medan de fortfarande bodde där men jag vet inte vad det var för tabletter. Dessutom låg det tops överallt.
Var skedarna brända?

Någon som har en förklaring på det fetmarkerade?
Citera
2010-12-03, 10:51
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Var skedarna brända?

Någon som har en förklaring på det fetmarkerade?

Bomullen på topsen är väldigt vanligt att man använder för att filtrera lösningen (av allt man kan tänkas injicera) in i sprutan..
Citera
2010-12-03, 14:15
Medlem
Ja, skedarna såg brända ut, mörka i alla fall. Men det var silverskedar som kanske hade oxiderat. Jag tycker mest synd om djuren som fick leva i denna misär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in