2010-11-18, 13:51
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noiseblast
Det enda rätta i det här fallet borde vara att sluta skriva, sluta ge henne uppmärksamhet, även om det i detta fallet är mest negativ publicitet hon får. Hon har haft sin "storhetstid" för något år sedan, nu är hon bara en sorglig figur påväg utför. Hon har gått samma väg som Leila K!. Om något år är det få som kommer att komma ihåg att hon ens existerade.

Man kan ju undra hur mycket som egentligen är sant i böckerna hon skrivit, känns som att det borde vara en hel del som är skarvat och manipulerat, med tanke på hur hon är som person.

Visst kan man tycka synd om henne, men hon har själv ställt till det för sig. Hon har blivit erbjuden mer hjälp än de flesta, men ändå valt drogerna till sist. Jag tycker inte hon förtjänar någon mer hjälp.

Jag vill dra mig till minnes att hennes "vänner" gått ut med att jävligt mycket av det hon har skrivit i sina böcker är långt ifrån sanningen och omvänt så att det ska vara till hennes fördel.
Citera
2010-11-18, 15:49
Medlem
perelis avatar
Vem är denna mycket underliga människa!? Aldrig hört talas om henne innan tv-incidenten.
Citera
2010-11-18, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pereli
Vem är denna mycket underliga människa!? Aldrig hört talas om henne innan tv-incidenten.
Googla/wikipedia. Hon blev känd efter att ha gett ut en bok; "vingklippt ängel" där hon romantiserade psykisk sjukdom. Hon fick många fans i form av unga tjejer som själva mådde dåligt och tog efter henne.
Citera
2010-11-18, 23:58
Medlem
OBERIUs avatar
Berny verkar ju inte vara någon höjdare som person men Vinglippt ängel är hursomhelst en jäkligt bra titel på en bok.
Citera
2010-11-19, 00:10
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OBERIU
Berny verkar ju inte vara någon höjdare som person men Vinglippt ängel är hursomhelst en jäkligt bra titel på en bok.

Må så vara, men det är också det enda bra med boken.
Citera
2010-11-20, 10:52
Medlem
Hon har skrivit 2 böcker om sig själv hittills, kom jag just att tänka på...De flesta brukar väl vänta tills de har "levt" klart och sen skriver de 1 bok, där de sammanfattar de bästa bitarna? som ozzy och keith richards t.ex.

2 böcker om samma sak, hur mycket kan det finnas att berätta egentligen? om man då inte hittar på lite extra...
Citera
2010-11-20, 12:40
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noiseblast
Hon har skrivit 2 böcker om sig själv hittills, kom jag just att tänka på...De flesta brukar väl vänta tills de har "levt" klart och sen skriver de 1 bok, där de sammanfattar de bästa bitarna? som ozzy och keith richards t.ex.

2 böcker om samma sak, hur mycket kan det finnas att berätta egentligen? om man då inte hittar på lite extra...

Det var så kul när jag träffade henne första gången i en park där jag och mina vänner brukade hålla till i för många många år sedan, hennes beteende då var dramaqueen och allting skulle kretsa kring henne, och när vi sen skulle gå till krogen så gick vi förbi en bokaffär där hennes bok stod i fönstret och någon säger något i stil med "nemen kolla där har vi ju dig" varpå hon suckar och säger något i stil med "ja, kan alla sluta vara så intresserade av mig" men det var många år sedan så jag kommer inte i ord ihåg vad hon sa, men jag uppfattade det som att hon tyckte att det var "jobbigt" att vara "känd".
Sen så går hon och skriver en bok och låter en urdålig dokumentär om henne gå på tv och sen bli till dvd, grinar ut i pressen osv.
Jag vet inte riktigt vad detta säger om henne men i mina ögon så känns det som att hon vill verka som att det är jobbigt att vara "kändis" men sammtidigt tror jag att hon verkligen älskar det, att vara i centrum för uppmärksamhet.
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men om jag får vara lite hobby doktor så hade jag nog satt diagnosen psykopat och tatuerat in det i pannan på henne.
Citera
2010-11-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Det var så kul när jag träffade henne första gången i en park där jag och mina vänner brukade hålla till i för många många år sedan, hennes beteende då var dramaqueen och allting skulle kretsa kring henne, och när vi sen skulle gå till krogen så gick vi förbi en bokaffär där hennes bok stod i fönstret och någon säger något i stil med "nemen kolla där har vi ju dig" varpå hon suckar och säger något i stil med "ja, kan alla sluta vara så intresserade av mig" men det var många år sedan så jag kommer inte i ord ihåg vad hon sa, men jag uppfattade det som att hon tyckte att det var "jobbigt" att vara "känd".
Sen så går hon och skriver en bok och låter en urdålig dokumentär om henne gå på tv och sen bli till dvd, grinar ut i pressen osv.
Jag vet inte riktigt vad detta säger om henne men i mina ögon så känns det som att hon vill verka som att det är jobbigt att vara "kändis" men sammtidigt tror jag att hon verkligen älskar det, att vara i centrum för uppmärksamhet.
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men om jag får vara lite hobby doktor så hade jag nog satt diagnosen psykopat och tatuerat in det i pannan på henne.

Haha! det var ju lite roligt! gör verkligen allt för att få stå i centrum. Ja, även i dokumentären så sa hon ju att det var så jobbigt att få brev från folk och grejer, tror väldigt mycket på att det är motsatsen...att hon inte ens själv fattar vilken pajas hon blev i och med dokumentären!

Jo, psykopat är nog rätt diagnos på henne!

Nån som hört något nytt? några fler tv-apparater stulna nånstans?
Citera
2010-11-21, 15:49
Medlem
Citat:

Påminner lite om första gången jag träffade henne (vi hade gemensamma bekanta). Det var flera år sedan jag läst hennes bok och hon började direkt prata om "änglafamiljen bla bla" DIREKT efter att vi hälsat och förväntade sig att jag skulle fråga henne om hennes liv. Jag tycker inte direkt att hennes liv är något att prata om eftersom jag känner många som haft det ungefär likadant och svarade bara artigt att jag läst hennes bok men det var så längesedan så jag minns inte allt. Frågade mer om vad hon skulle göra under kvällen och när vi skulle åka till stan, vilket verkade göra henne snopen.

Hon var sjukt artig och trevlig fram tills att hon verkade förstå att hon för mig inte var en idol utan en kompis kompis. Knas.

Nuförtiden lägger jag benen på ryggen så fort jag ser henne.
Citera
2010-11-27, 17:34
Medlem
Yerzs avatar
Men hallå, är det verkligen INGEN som har något mumsigt nytt eller gammalt om den gamla haggan?
Eller hon kanske sitter i häkte eller liknande pga det som stod i tidningen om det nu var hon men det skulle förvåna mig om det var någon annan. Fram med något mumsigt helt enkelt!
Citera
2010-11-28, 07:25
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Men hallå, är det verkligen INGEN som har något mumsigt nytt eller gammalt om den gamla haggan?
Eller hon kanske sitter i häkte eller liknande pga det som stod i tidningen om det nu var hon men det skulle förvåna mig om det var någon annan. Fram med något mumsigt helt enkelt!

Jag hörde rykten om att Madde, hon som hyrde ut huset sitt åt Berny och Amelia, kanske joinar oss här på tråden inom kort. Kanske har hon något smaskigt att berätta...
Citera
2010-11-28, 16:45
Medlem
Hej! Detta är Madde, Berny Pålssons före detta hyresvärd. Som en del vet så förstörde hon mitt hus och betalade dessutom inte hyran mer är första månaden. Har anmält henne till en inkassofirma. Det senaste jag hörde från dem var att de får inte tag på henne men den senaste adressen var i Västra Frölunda, alltså är hon tillbaka i Göteborg, otur för oss här på västkusten!
Jag har nu sålt huset och den nya ägaren har totalrenoverat det. Han har bl.a. rivit upp golvet överallt, det gick inte få bort kattpissstanken!
Om nån har frågor så svarar jag gärna. Om nån vet var Berny befinner sig vill jag gärna veta det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in