Citat:
Ursprungligen postat av goldenipod
Dessutom så känns det som hon försöker verka mer mogen och medveten i hennes senare blogginlägg samtidigt som hon fortfarande målar upp sig som världens mest tragiska människa. Hon läser antagligen alla recensioner av hennes liv som vi postat här och försöker vinna våra hjärtan. Not good enough, tjejen.
Jag vet inte. Det här är nog första och sista gången jag kommer att skriva något remotely positivt om Berny, men jag känner att när hon uttrycker sig som hon gör nu har jag mycket svårare att hata henne. Jag tror det har att göra med den där inbyggda spärren man har om att man inte ska sparka på den som ligger, och att hon nu för första gången faktiskt erkänner att hon ligger.
Det är nog så att det som irriterat mig allra mest är hennes förmåga att försköna och romantisera varenda situation, hur jävla avskyvärd den än är. "Vi har skaffat hus och vi bor här och målar och inreder fint och är lyckliga familjen och ska skaffa barn" visar sig t.ex. vara en andrahandsuthyrning som de lämnade full av knark, djuravföring och väggar som ser ut som om någon med downs syndrom har målat dem. "Jag sitter och skriver i rosa fluffig tröja och dricker jordgubbste" istället för att berätta att tillvaron egentligen är helt ostrukturerad och att hon är omringad av smuts och skulder. Till och med hemlösheten fick hon att låta exotisk innan hon försvann helt ett tag. På så vis har hon heller aldrig tagit ansvar för sin lilla fanbase, eftersom hon vilselett dem (och kanske fått fler att börja leva som henne).
Att hon säger som det är nu, att hon har alla odds i världen och sina egna miljarder misslyckanden emot sig, tror jag gör att hon faktiskt har en liten chans. Minimal, men ändå. Rätta mig om jag har fel, men hon har väl aldrig någonsin erkänt att hon är ganska kass ändå? Det är ju alltid varit någon annans fel att saker har skitit sig, vare sig det är sjukdomen eller soc. Aldrig har det varit valen hon själv har gjort iallafall. Det är faktiskt lite uppfriskande att hon inte försöker vara något hon inte är.