Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Avalanche
Hihiho! Ja och jag väntar med spänning på att få höra om vad Theus får på sin 2års-buffé, vågar man hoppas på bild? En rad med frolic vid kanalen månne?
Alltså jag fattar inte varför Berny skriver att hon ska "laga" buffé. Jag utgår från att buffén är till theus och man kan inte laga hundmat.
Eller jo, man kan. Men Berny kan inte ens koka ris, hon kan knappast klara av att tillaga egen hundmat från grunden. Hennes "hemlagade" buffé till theus kommer i bästa fall bestå av att hon öppnar en konserv VOV, lägger upp en hög torrfoder och kanske plockar fram ett grisöra med foten.... Men det ska ju alltid låta så FINT när Berny planerar nåt. "Duktig, Fint, Laga Mat, Storstäda, Långpromenad, det är alltid återkommande ord i hennes inlägg....
Alternativt planerar Berny att bjuda hem "vänner" på theus födelsedag och det är de som hon ska "laga buffé" till. Vi kommer nog få höra mycket glittrande planer för theus dag, men när dagen kommer är det stor risk att det blir nåt i stil med: "Det blev inget firande för theus igår, jag blev för trött/rastlös/traumatiserad så jag sov/söp/irrade omkring hela dan, men idag får theus en extra lång promenad istället med mycket bus!"
Sen går de till kanalen...