2013-07-23, 01:10
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazy_man1989
text

Ville bara säga att dina sakliga inlägg och medverkan i tråden verkligen uppskattas. Du svarar förstås bara på det du vill, men: Det måste innebära en slags sorg ändå, att ha någon som Berny i sin familj. Hur hanterar ni det? Svarar ni på mailen? Orkar man ha kontakt på hennes villkor?
Citera
2013-07-23, 01:19
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag kan inte hjälpa att se likheter med "Fallet Ulf" som visades på Uppdrag Granskning för ca. 10 år sedan. Skillnaden är att Berny inte har en enig polis- och åklagarmyndighet i ryggen.

Verkligen!
Citera
2013-07-23, 01:34
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag kan inte hjälpa att se likheter med "Fallet Ulf" som visades på Uppdrag Granskning för ca. 10 år sedan. Skillnaden är att Berny inte har en enig polis- och åklagarmyndighet i ryggen.

Jag kommenterade just denna problematiken med Bernys nya DID-diagnos tidigare - och det är att kritiken finns att psykiatriker drar ut falska minnen som inte egentligen finns.

En kvinna kring 30 med odefinierad ångestproblematik som börjar helt plötsligt minnas rituella övergrepp med religiösa inslag i sin barndom är en klassiker i dessa fall. Tyvärr. Jag undrar vad media kommer tycka om Bernys nästa bok då de har blivit lurade av ett antal av dessa berättelser förut. Men kanske Berny är unik?
Citera
2013-07-23, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Ville bara säga att dina sakliga inlägg och medverkan i tråden verkligen uppskattas. Du svarar förstås bara på det du vill, men: Det måste innebära en slags sorg ändå, att ha någon som Berny i sin familj. Hur hanterar ni det? Svarar ni på mailen? Orkar man ha kontakt på hennes villkor?

Självklart innebär det en sorg att se en av de människor som betytt väldigt mycket för en under ens uppväxt vända sig bort från sin familj och anklaga dem för ohyggliga saker.
Det var självklart inte lätt under uppväxten heller att se sin syster må så dåligt och att besöka henne på olika behandlingshem tog mycket.

Mina föräldrar svarar fortfarande när hon hör av sig. Jag har inte hört av henne på flera år i någon större utsträckning.

Min medverkan på forumet kommer inte att vara långrandig och jag kanske kommer att svara sporadiskt men det jag gärna vill är att namn inte används. Framförallt eftersom det finns barn i vår familj som inte av misstag ska råka hitta sådana här beskyllningar i för ung ålder om deras släktingar.
Citera
2013-07-23, 07:26
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazy_man1989
Min medverkan på forumet kommer inte att vara långrandig och jag kanske kommer att svara sporadiskt men det jag gärna vill är att namn inte används. Framförallt eftersom det finns barn i vår familj som inte av misstag ska råka hitta sådana här beskyllningar i för ung ålder om deras släktingar.

Hej, crazy_man1989. Det här låter logiskt faktiskt. En liten sak här dock... kan vi lita på att du är den du utger dej för att vara? Skulle t ex Berny (om hon nu känner för det dvs) kunna gå in här och bara bekräfta din existens så att säga (och anser du att det scenariot är sannolikt eller ej utifrån er relation idag men även ert förflutna?)?

MVH
Senast redigerad av Hyperexium 2013-07-23 kl. 07:37. Anledning: Omformuleringar
Citera
2013-07-23, 16:18
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Hej, crazy_man1989. Det här låter logiskt faktiskt. En liten sak här dock... kan vi lita på att du är den du utger dej för att vara? Skulle t ex Berny (om hon nu känner för det dvs) kunna gå in här och bara bekräfta din existens så att säga (och anser du att det scenariot är sannolikt eller ej utifrån er relation idag men även ert förflutna?)?

MVH

Fast det är ju känt att Berny har en lillebror. Och jag tvivlar starkt på att B någonsin kommer gå in här och verifiera eventuella familjemedlemmar. Du får helt enkelt välja att tro på vad du vill.

För övrigt, B skrev ju för flera år sedan att hon gick i "hypnosterapi" och hade flera sessioner. Någon som minns det? Det kan ju vara relevant för anklagelserna som plötsligt bubblat upp till ytan.

Är för övrigt mycket nyfiken på när den första anteckningen om övergrepp dykt upp i journalerna. Om det är som B säger borde BUP gjort någon form av notering om hon var så kraftigt vanvårdad som hon vill framställa det.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-07-23 kl. 16:20.
Citera
2013-07-23, 17:01
Medlem
Kardnialvokals avatar
Fick just en helt ny insikt om Berny efter att ha kollat hennes senaste bekantskap i ungefär 30 sekunder på facebook. Hennes bekantskapskrets består av två sorters människor: småtjejer med psykiska problem och äldre män med drogproblem/kåkfarare. Jag inser just vilket lowlife hon faktiskt är. Det är ju ingen jämnårig människa med stabil tillvaro som vill umgås med henne! Hennes senaste tillskott i tillfälliga-vänner-listan är någon Christoffer som jobbar på KRIS. Det är så tragiskt att jag faktiskt blir lite ledsen.
Citera
2013-07-23, 17:07
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Fast det är ju känt att Berny har en lillebror. Och jag tvivlar starkt på att B någonsin kommer gå in här och verifiera eventuella familjemedlemmar. Du får helt enkelt välja att tro på vad du vill.

Jaha.. så det är alltså lillebrodern som crazy_man1989 utger sej för att vara?? Hade missat den detaljen faktiskt och trott att crazy_man1989 tillhörde en smått avlägsen släkting-familj eller något. Men DÅ kan jag ju säga att Berny alltid pratade väldigt varmt om sin lillebror genom åren och OM inte något jag inte känner till har hänt de sista åren mellan dom utav negativ karaktär så finns det, IMO, en stor sannolikhet att Berny kan komma online här och verifiera hans närvaro här.

Vi får väl se vad som sker helt enkelt!
Citera
2013-07-23, 18:57
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Fick just en helt ny insikt om Berny efter att ha kollat hennes senaste bekantskap i ungefär 30 sekunder på facebook. Hennes bekantskapskrets består av två sorters människor: småtjejer med psykiska problem och äldre män med drogproblem/kåkfarare. Jag inser just vilket lowlife hon faktiskt är. Det är ju ingen jämnårig människa med stabil tillvaro som vill umgås med henne! Hennes senaste tillskott i tillfälliga-vänner-listan är någon Christoffer som jobbar på KRIS. Det är så tragiskt att jag faktiskt blir lite ledsen.

Haha, det är nog samma person som den nye fantastiske, magiske, viktige vännen Poffe. Måste förresten vara jobbigt att behöva toppa sina senaste superlativ inför varje ny bekantskap och förhållande. Av någon anledning är det så himla viktigt för henne att andra också "ser det" (som hon sagt flera gånger nyligen om henne och Emma), problemet är att det är det ju ingen som riktigt gör längre.
Citera
2013-07-23, 19:00
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Jaha.. så det är alltså lillebrodern som crazy_man1989 utger sej för att vara?? Hade missat den detaljen faktiskt och trott att crazy_man1989 tillhörde en smått avlägsen släkting-familj eller något. Men DÅ kan jag ju säga att Berny alltid pratade väldigt varmt om sin lillebror genom åren och OM inte något jag inte känner till har hänt de sista åren mellan dom utav negativ karaktär så finns det, IMO, en stor sannolikhet att Berny kan komma online här och verifiera hans närvaro här.

Vi får väl se vad som sker helt enkelt!

Tvivlar inte alls på att personen är den han säger sig vara.

Det som är intressant här om något är ju att Berny i alla år framhållt sin lillebror som den enda i familjen som inte har vänt henne ryggen eller gett upp, vilket kanske kunnat ge sken av att HAN åtminstone tror på henne. Well...
Senast redigerad av sinfon 2013-07-23 kl. 19:06. Anledning: Tillägg
Citera
2013-07-24, 00:46
Medlem
Kom på mig själv med att le åt att Berny kallar sin flickvän för "striperella" i bloggen
Citera
2013-07-24, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Tvivlar inte alls på att personen är den han säger sig vara.

Det som är intressant här om något är ju att Berny i alla år framhållt sin lillebror som den enda i familjen som inte har vänt henne ryggen eller gett upp, vilket kanske kunnat ge sken av att HAN åtminstone tror på henne. Well...

Jag har aldrig vänt ryggen åt Berny men det betyder inte att jag ställer mig bakom hennes anklagelser mot min familj. Tvärtom så säger jag att det inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in