2013-10-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Fast iofs... Klart det blir att hon utmanar sig själv, det skulle ju vem som helst göra som inte "klarar av" eller "orkar" med lättaste syssla. Jag försvarar inte Bernys beteende, ger bara en annan synvinkel. En person som alltså inte tror den klarar av en syssla, men försöker ändå, det blir ju en utmaning. Det gäller ju knappast Berny då hon inte har monopol på att må dåligt.

Att vara sjuk är något jag kan relatera till och ibland ÄR det faktiskt för jävla jobbigt att gå någonstans utanför dörren. Men skiter man i en läkartid för att man inte orkar så är det väl ändå lite konstigt att man orkar umgås, se på film och dricka vin.

Att peppa någon som mår dåligt att faktiskt gå till sitt läkarsamtal och gosa med hunden EFTERÅT eftersom hon då skulle (vad jag förstår det som) njuta av det mer är inget fel i sig, det hade jag nog också försökt säga till en vän som försöker slippa ansvar.

Ja, jag håller med dig, det var inte fel på den där kommentaren i sig. Det var det att Berny sket i uppmaningen att ändå försöka gå för att istället titta på film i sex timmar som jag blev irriterad på. För att Berny bara skiter i allt för att hon "inte har lust". När hon hela tiden pratar om att ta ansvar. Det är ju inte så att hon mår dåligt nu precis, efter vad hon skriver själv är ju allt bra med umgänge, film, heminredning etc. Då finns det inga ursäkter för läkarsamtal.
Citera
2013-10-23, 13:25
Medlem
Kardnialvokals avatar
Älskar hur hon anser det vara synonym att "ta hand om Theus" och ligga hemma framför TVn i sex timmar. Det verkar för övrigt vara hennes nya slagord: "ta hand om Theus". Så extremt tydligt att hon gör allt för att bevisa för oss, skuggfolket och den gråmassan som hon bryr sig så lite om, vilken fantastisk matte hon är. Kreks.
Citera
2013-10-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Kollade igenom Bernys Facebook. Hennes uppdateringar:

Berny Pålsson
måndag kl. 12:31 ·
Jag ska ha läkarsamtal idag. Jag orkar bara inte.

(Och vad i helvete blir man inte förvånad över det för, lata slappa jävla slöf***a.)

kommentarer till ovanstående:
Berny Pålsson: vill ligga hemma och mysa och se på film och ta hand om theus
måndag kl. 12:34

A****** C***** ******n
Tror du skulle njuta mer av Theusmys efter läkarsamtalet, för då har du utmanat dig själv och vunnit
måndag kl. 13:18

(Ja, naturligtvis. Berny UTMANAR sig själv genom ett random jävla läkarsamtal och är en VINNARE om hon klarar av det....)

Ny uppdatering:Berny Pålsson
måndag kl. 20:45 ·
Hey. Jag struntar i läkarsamtalet. Nu är det orange is the new black som gäller...
Berny Pålsson

(Ja men, naturligtvis sket Bjärndöd i läkarsamtalet! Tv är ju mycket roligare. Så gick det med att ta ansvar och vara vuxen, duktig och ordentlig.)

måndag kl. 20:46 ·
Har kollat på orange is the new black i typ sex timmar idag.

(Herregud. Vilket liv. Jag blir bara så jävla less på människan. Jag var frestad att ringa upp henne och skrika att "res dig upp ur soffan och gå till läkarsamtalet som det är planerat för i helvete!")

Det hon menade med att inte "orka" med läkarsamtalet, var mest tänkbart psykiskt. Att hon inte orkade känslomässigt. Så kan vi alla känna, at times.

Att ringa upp och ge henne en spark i baken kan faktiskt vara en bra idé, synd du inte gjorde det för när man självömkar, ger det ibland en push med någon som ger en ett "get-the-fuck-up" tal. Faktiskt. Du skulle ha gjort det. Om du nu har hennes nummer..
Citera
2013-10-25, 12:37
Medlem
Jhna skriver på sin blogg ett par inlägg bakåt att:

"Mobiltelefonen sitter som klistrad vid mitt öra och har gjort det nästan hela kvällen. Jag har pratat med A*** och jag har pratat med E***** och jag har diskuterat allvarliga ämnen med en tjej som jag bryr mig väldigt mycket om, men som valt att vända mig ryggen nu när det går som bäst för mig. Precis som de människor jag pratat med henne om"

Detta är långsökt, jag vet, för jag vet inte hur mkt kontakt jhna har med Berny numera, men tanken går ändå till att det är Berny hon syftar på. Det låter ju som hur Berny brukar bete sig enligt de som känner henne....
Och Berny skrev ju själv också nyligen om att hon var upprörd över nåt "besked" hon fått. Kanske var detta hon var upprörd över...
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-10-25 kl. 12:38. Anledning: glömde citattecken...
Citera
2013-10-25, 12:51
Medlem
Amelia har tydligen startat ett företag i augusti i år inom postorder och internethandel. Nån som vet vad det kan vara?
Citera
2013-10-25, 15:17
Medlem
Citat:
men tanken går ändå till att det är Berny hon syftar på. Det låter ju som hur Berny brukar bete sig enligt de som känner henne....
Och Berny skrev ju själv också nyligen om att hon var upprörd över nåt "besked" hon fått. Kanske var detta hon var upprörd över...

fortsätt i bernys bravader. undrat någonting liknande nämligen.
Citera
2013-10-27, 08:24
Medlem
zarazas avatar
Citat:
Amelia har tydligen startat ett företag i augusti i år inom postorder och internethandel. Nån som vet vad det kan vara?

Något som med stor sannolikhet kommer att resultera i en fällande dom för bedrägeri(er).
Citera
2013-10-27, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zaraza
Något som med stor sannolikhet kommer att resultera i en fällande dom för bedrägeri(er).

Jaså? Berätta gärna mer.
Citera
2013-10-27, 19:01
Medlem
zarazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jaså? Berätta gärna mer.
Din fråga var smickrande, men mitt påstående var en gissning. Främst med tanke på att Amelia och berny öppet gått ut med att de i samråd begått diverse bedrägliga handlingar. Även sådana av straffbar art :-D
Citera
2013-10-27, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zaraza
Din fråga var smickrande, men mitt påstående var en gissning. Främst med tanke på att Amelia och berny öppet gått ut med att de i samråd begått diverse bedrägliga handlingar. Även sådana av straffbar art :-D
Aha. Jag trodde att du visste något som vi andra inte visste.
Citera
2013-10-28, 11:28
Medlem
Gafflens avatar
Tycker det är komiskt att Berny säger att hon inte läser här, nu när vi spekulerat i att hon är mer en bara vän med den där "manliga vännen" så punkterade hon mycket TYDLIGT att hon inte hade sex med honom.
Men jag förstår inte hur alla män tydligen är så sugna på Berny och vill ta hennes "frihet" ifrån henne.

En annan sak som hon är jätte tydlig med är att hon är "fri" och självständig.
Undrar när nästa bombnedslag kommer
Citera
2013-10-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Tycker det är komiskt att Berny säger att hon inte läser här, nu när vi spekulerat i att hon är mer en bara vän med den där "manliga vännen" så punkterade hon mycket TYDLIGT att hon inte hade sex med honom.
Men jag förstår inte hur alla män tydligen är så sugna på Berny och vill ta hennes "frihet" ifrån henne.

En annan sak som hon är jätte tydlig med är att hon är "fri" och självständig.
Undrar när nästa bombnedslag kommer

När Berny påstår att hon inte läser här så är det som med allt annat: hon ljuger.
När Berny påstår att hon "bara är god vän" med nån så är det också som med allt annat.

Enligt hennes Facebook så sitter hon tydligen med "viktiga ansökningar" just nu. Och har nåt viktigt att göra på onsdag så hon bara "måste, måste" bli frisk från förkylningen tills dess.
Undrar vad det är för ansökningar. Knappast jobb, måste vara olika former av bidrag och "stipendier". Eftersom Berny nu senaste tiden lägger mycket energi på "inredning" så förmodar jag att hon är i "behov" av ännu ett möbelbidrag från soc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in