2013-07-22, 19:19
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Jag fick bara intrycket av att du försökte övertyga oss om något vi redan var övertygade om vilket kändes överflödigt.

Ah, okey. Kanske uttryckte mej klantigt i hasten vilket är lätt hänt på nätet. Sorry.

Citat:
Heter man Berny Pålsson så kanske det anses vara stabilt för att vara henne att ha någorlunda städat hemma, att hon går på tjack och/eller dricker morgongroggar var och varannan dag (för det handlar liksom inte om en sup nu och då som du får det att låta som) är väl inte hela världen, kunde varit värre eller?

Ja, det kunde varit värre.

Citat:
Det spelar ju ingen roll vem du är eller hur hög tolerans man har eller att man är arbetslös, det är fan inget stabilt med frekventa morgongroggar, om du anser det så kan man ju börja ifrågasätta hur stabil du själv är?

Jag sa följande i princip.. OM du inte har ett arbete som kräver att du är där punkt kl 8 på morgonen och självklart nykter (bara tar ett exempel här) utan istället har ett jobb som du sköter hemma och som du kan lägga upp hur du vill ELLER om du är arbetslös.. så anser jag inte att en morgonsup eller två är något "dramatiskt"/"förfärligt". Du får ju det att låta som sistnämnda. Du kan ifrågasätta min åsikt hur mycket du vill.. jag står fast vid den. Emfas på ÅSIKT här också förresten (med anledning utav en något, i mina ögon, ologisk koppling till min egen stabilitet).
Senast redigerad av Hyperexium 2013-07-22 kl. 19:23.
Citera
2013-07-22, 19:38
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Ah, okey. Kanske uttryckte mej klantigt i hasten vilket är lätt hänt på nätet. Sorry.

Ja, det kunde varit värre.

Jag sa följande i princip.. OM du inte har ett arbete som kräver att du är där punkt kl 8 på morgonen och självklart nykter (bara tar ett exempel här) utan istället har ett jobb som du sköter hemma och som du kan lägga upp hur du vill ELLER om du är arbetslös.. så anser jag inte att en morgonsup eller två är något "dramatiskt"/"förfärligt". Du får ju det att låta som sistnämnda. Du kan ifrågasätta min åsikt hur mycket du vill.. jag står fast vid den. Emfas på ÅSIKT här också förresten (med anledning utav en något, i mina ögon, ologisk koppling till min egen stabilitet).

Klart att det alltid kan bli värre, men det är ju inte det som det handlar om. Man kan inte kalla något stabilt bara för att det kunde varit värre liksom.

Det är skillnad på en eller två morgonsupar nu och då om man är ledig och morgonsupar var och varannan dag. Och som sagt i Bernys fall handlar det ju knappast om det förstnämnda. Hon sköljde väl ändå inte ner tabletterna med sprit för att det är så ruskigt gott. Man dricker väl ändå sprit för att bli full liksom. Det spelar väl ingen roll om man har jobb eller inte. Om man dricker sprit (för att bli full som sagt, varför annars?) i stort sett varje dag i långa perioder så är man ju alkis, spelar ingen roll vilken tid på dygnet man dricker heller. Med dina resonemang så borde du ju tycka att alkoholism är ganska stabilt då? Men ja, tycker du att det är stabilt läge att man häller i sig sprit så fort man vaknar nästan varje dag så står ju du för det då som sagt.
Citera
2013-07-22, 19:49
Medlem
Hyperexiums avatar
Jag har inga fler kommentarer utöver det jag redan sagt.
Citera
2013-07-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Klart att det alltid kan bli värre, men det är ju inte det som det handlar om. Man kan inte kalla något stabilt bara för att det kunde varit värre liksom.

Det är skillnad på en eller två morgonsupar nu och då om man är ledig och morgonsupar var och varannan dag. Och som sagt i Bernys fall handlar det ju knappast om det förstnämnda. Hon sköljde väl ändå inte ner tabletterna med sprit för att det är så ruskigt gott. Man dricker väl ändå sprit för att bli full liksom. Det spelar väl ingen roll om man har jobb eller inte. Om man dricker sprit (för att bli full som sagt, varför annars?) i stort sett varje dag i långa perioder så är man ju alkis, spelar ingen roll vilken tid på dygnet man dricker heller. Med dina resonemang så borde du ju tycka att alkoholism är ganska stabilt då? Men ja, tycker du att det är stabilt läge att man häller i sig sprit så fort man vaknar nästan varje dag så står ju du för det då som sagt.

Ofta är det väl så att folk tycker det är mycket stabilare om någon som gått på heroin tidigare dricker varje dag eftersom personen då inte riskerar livet på samma sätt - jag skulle dock inte kalla det "stabilt", utan "substitut".
Citera
2013-07-22, 20:37
Medlem
Har läst flera inlägg där man undrar varför Familjen Pålsson inte tar offentligt avstånd från Berny eller varför vi inte berättar vad som vi tyckte hände.

Familjen Pålsson är inte som Berny vill få det till, någon form av "klan" där vi har någon "huvudman" som går ut till tidningarna för att rätta till Bernys världsbild.

För att klargöra ett par saker:
Familjen har väldigt liten kontakt med Berny idag och ofta gäller den kontakten pengar då Berny skriver ett mail och ber att få låna pengar till det ena eller det andra.

Familjen hade ingen aning om en "Psykopats dotter" framtill för ett par månader sedan och då Berny tidigare sagt att det inte blir några fler självbiografier utan att den tredje boken skulle vara skönlitterär så har det inte heller varit något vi brytt oss om. Vad denna bok innehåller vet vi inget om mer än vad hon själv skriver.

Rättsprocessen som Berny skriver om, vet vi inget om överhuvudtaget. Mer än det Berny själv skriver på sin blogg. Sen om Berny hade legat i en rättsprocess med Opus dei vilket många av er tror så kan jag nog säga att det är nästan omöjligt då varenda tidning i landet hade skrivit stora rubriker om det.

Bernys Föräldrar har aldrig varit medlemmar i Opus Dei, men då Opus Dei är en del av katolska kyrkan har det självklart funnits kontakt.

Så varför bemöter vi inte Bernys sida av saken, det har vi gjort genom alla åren men ingen i familjen känner något större behov av att gå ut i pressen. Det har lite med att vi vill leva våra egna liv utan att hela tiden bli ihopkopplade med Berny.

Vingklippt ängel godkändes av dem som var i boken av den enda anledningen till att skrivandet verkade göra Berny bättre, när boken Känn pulsen slå skulle komma ut så var det inte med personerna i bokens tillåtelse. Då vi lever i ett land med tryckfrihet så var det inget vi kunde göra för att hindra Berny att smutskasta de människor hon tyckte förtjänade det och förlaget var skyddat genom att det aldrig var helt klart vem personen i boken var.

Sen tycker jag att alla spekulationer om Familjemedlemmar som ni ägnar er åt och där till och med våra namn dyker upp är rätt vidrig. Ingen i familjen utom Berny har velat vara en offentlig person och jag skulle uppskatta att ni i denna tråd håller er till ämnet Berny.

Sen är detta mina uppfattningar och dessa kanske inte delas av alla i min familj. Men jag växte upp med Berny och spenderade min barndom på olika anstalter för att besöka min syster, tyvärr blev hon aldrig bra igen.
Citera
2013-07-22, 23:00
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazy_man1989
citat

Tack för ditt inlägg.

Men okej, om det är som du säger så känner alltså ingen i familjen Pålsson till någon rättegång? Det verkar ju också helt bisarrt eftersom Berny framställt det som att rättegången pågår mot bland annat flera familjemedlemmar. Pågår det ens någon rättegång över huvud taget, vet du det? Eller tror du det handlar om en "planerad" rättegång som endast är planerad i Bernys huvud? Som hon på allvar tror kommer sätta igång?
Citera
2013-07-22, 23:12
Medlem
En rättegång mot någon i min familj hade jag känt till, vad jag vet har ingen haft någon kontakt med polismyndighet eller åklagarmyndigheten. Inga förhör heller vilket alltid är någon man börjar med.

Det kan dock vara civilrättsligt för då får man bara en kallelse helt plötsligt, men ingen i familjen har fått en sådan som jag känner till. Jag har inte haft någon större kontakt med Berny på flera år så jag vet inte alls om det pågår någon rättegång. Mina föräldrar har inte hört något från henne mer än något mail då och då.
Citera
2013-07-22, 23:46
Avslutad
Det är konstigt att man anklagar sin familj (grova anklagelser) för både det ena och det andra, men samtidigt inte har något emot att låna/få pengar av dess medlemmar.

Jag undrar om inte allt i Bernys huvud, övergrepp, minnen osv, är efterhandskonstruktioner födda ur droger, mediciner och alkohol. Vanföreställningar som blivit sanning i hennes huvud. Det är väldigt svårt att tro på något hon skriver/säger, hon har ju uppenbarligen en väldigt livlig fantasi. Och hon är ju inte känd för att vara särskilt sanningsenlig.
Senast redigerad av GenesisP 2013-07-22 kl. 23:49.
Citera
2013-07-23, 00:03
Medlem
Kan tyvärr inte svara på vad hennes berättelser kommer ifrån.
Citera
2013-07-23, 00:14
Medlem
Kardnialvokals avatar
Detta är ju bara för mycket om det är sant. Hon har ju beskrivit det så detaljerat hur era föräldrar t.ex drogat henne med benso för att hon skulle hålla sig passiv under övergreppen från övriga familjemedlemmar. Hur ställer du dig till detta? Finns det något mer du kan berätta om er barndom? B har blivit vanvårdad hela sin barndom.
Citera
2013-07-23, 00:40
Medlem
Berny har aldrig vad jag vet blivit utsatt för något övergrepp innan hon blev runt 15 och om hon ens blev det då är svårt att svara på då poliserna som undersökte det sa mer eller mindre rätt ut att hon ljög.
Sen är det de här som har gjort att familjen inte velat säga något för det spelar ingen roll om man är oskyldig till anklagelserna. Berny kommer aldrig kunna bevisa några övergrepp och det är svårt att bevisa att någon inte blev utsatta för övergrepp. Så det lite moment 22 vilket gör att vad jag än säger så skadas min familj av det hon anklagar oss för.

Jag vanvårdades inte, men jag är yngre än Berny så vad som hände innan jag föddes har jag bara hört om vad andra har sagt.

Det var tufft när hon var tonåring för det var ingen som förstod att hon inte bara var en lat tonåring utan sjuk. Men det var framförallt efter att hon legat inlagd på sjukhus två gånger och dragit iväg till Arvika utan tillåtelse.
Citera
2013-07-23, 01:04
Avslutad
Jag kan inte hjälpa att se likheter med "Fallet Ulf" som visades på Uppdrag Granskning för ca. 10 år sedan. Skillnaden är att Berny inte har en enig polis- och åklagarmyndighet i ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in