Jhna till Berny: Hej du. Det börjar bli tight med pengar och nu är det som vi sa den artonde, då du skulle sätta över en del av pengarna till mig. Inte sant?

Jag har varken cigg eller mat så det vore bra om det hela blev ordnat nu. Skickar ett mail med mitt nummer. Om du ändå är ute och åker idag kan du väl stanna till vid en Swedbank och sätta över pengarna? Tack på förhand. Kram
Berny till Jhna: Jhna vännen. Vi får diskutera detta ordentligt. Du ringde mig när jag satt på AVK på SÖS i chock efter att polisen hämtat mig och jag svarade- jag bryr mig om dig så pass mycket. När vi var tillsammans och pratade om att flytta ihop så lovade jag dig att vi i vår gemensamma ekonomi skulle ta tag i både dina och mina skulder Framför allt den som du syftar på nu.. Även fast vi inte är tillsammans nu så är vi vänner och jag ska hjälpa dig så gott jag kan. Men vi får diskutera hur vi ska gå till väga mer långsiktigt. Jag kan inte betala en massa av det lilla jag har själv i aktivitetsersättning för att klara mig varje månad. Denna månad har jag det värre än någonsin- du vet vad som hände förra månaden? Plus att jag är mitt i en flytt. Det går helt enkelt inte. Jag kan på min höjd sätta över tvåhundra kronor till cigg och mat för att hjälpa dig om du har ett akut läge eftersom jag bryr mig om dig och det innebär att jag själv kommer vara utan cigg.
Förstår du läget? Puss din vän berny
Jhna till Berny: Jag förstår läget, men nu är det som så att du faktiskt lovade mig att betala av skulder som du var med och gjorde att jag fick. Förstår du? Det blir alltså en helt annan sits än den du beskriver, så är du vänlig att betala så mycket du kan varje månad så vore det bra. Två-trehundra spelar roll även för mig
Kram