2013-04-21, 13:07
Medlem
Hydraheads avatar
Hann inte alls läsa bloggen..
Den kan inte varit uppe länge?
Citera
2013-04-22, 05:02
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
http://bernyblue.blogg.se/

Jag är inte hel. Jag borde kommentera ditt inlägg men jag vet faktiskt inte om jag orkar. Jag är välvilligt inställd att ha en diskussion eller ett samtal på en ärlig och samtidigt intelektuell nivå men jag vet inte hur jag ska orka samtidigt.
Den enda som jag verkligen fungerat ihop med av mina partners är Nicklas. Jag tror att jag efter detta senaste som hänt kommer att söka hjälp för mina problem med relationer. Jag tar för stora risker och jag sårar för många och blir själv väldigt sårad. Jag älskade Nicklas men han är död och det kan jag bara inte acceptera. Vad gäller mina andra förhållanden så har jag älskat fler såklart men på andra sätt. Jag är traumatiserad och jag vet inte om detta gör mig rädd. Jag ser gärna förhållanden som något fritt- att man trivs ihop och älskar varandra men att det ändå är fritt. Men det är fegt av mig. Förstår du lite hur jag menar med allt det här? Jag tillhör ingen. Det är faktiskt så, jag är väldigt stark och självständig på sätt och vis men jag är ständigt i förhållanden med män som är psykopatiskt lagda och kvinnor som är mycket trasiga. Sex är en fix för mig och människor/partners blir lite besatta av mig utan att jag vet hur det går till och jag klarar inte av att känna mig kontrollerad eller ty mig på det sätt som dom alltid förväntar sig utan har svårt med tillit. Så jag vet om att jag är hopplös på detta.

Men när jag älskar fullt ut då älskar jag. Nicklas och jag hade det ju fantastiskt fint ihop. Trots extremt svåra förutsättningar. Jag vågade släppa honom enda in och på alla sätt. Han kände mig utan och innan och jag litade fullt ut på honom och älskade honom vilkorslöst. Min kärlek till honom grundade sig inte på ägande eller rädsla eller liknande. Han och jag hade villkorslös kärlek till varandra och det betyder inte att vi inte kunde se en massa fel hos varandra- tvärtom. Men vi älskade dom också. Även fast vi fick kämpa för vårt förhållande mer än dom flesta förmodligen.

Det här är hur som helst inget att skratta åt. Jag är inte hel.
Jag väljer själv, ja. Men samtidigt är det avancerade mekanismer bakom som jag ännu inte tagit upp här.
Berny, jag sätter mig inte på några höga hästar, vill bara säga att jag tror jag förstår. Din beskrivning av dina relationer kunde ha stämt på mig, jag jobbar ständigt på att inte fastna för "fel" partners. Men det har jag som regel gjort i alla fall.

Jag undrar vad du själv tror om orsaken till att "vår sort" ofta hamnar i relationer med psykopatiska män eller trasiga tjejer? Det är där jag också ofta(st) har hamnat. Jag undrar om du inte ser i förväg att relationen riskerar att bli destruktiv? Eller är du som jag, och ser instinktivt och med förnuftet att det inte kommer att bli nåt bra förhållande, men ändå hoppas att "den här gången kommer jag att få den att funka!" tills det kraschar och ni har sårat varann i onödan?
Citera
2013-04-22, 09:53
Avslutad
Ärligt talat, det här är ingen jävla tycka-synd-om-Berny-tråd. Ge oss skvaller! Info om mannen hon var ihop med, facebook?
Citera
2013-04-22, 11:16
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag upplever det som att du är väldigt grandios i din självbild. Du har talat om dig själv på ett mycket övervärderande sätt ända sedan du kom in i tråden. Enligt egen utsago: DU är speciell och alltid ett undantag, människor blir ständigt besatta och kära i dig på ett ohälsosamt sätt och gör allt för dig, du upplever det som att andra människor imponeras av dig, din psykiatriska problembild är så komplex att läkarna bävar osv.

Samtidigt verkar du strunta i människorna som du omger dig med, men på samma gång rusar du in i förhållande efter förhållande. Allt jag ser är en massa trasiga knarkare/psykopater/psykiskt sjuka som jagar efter dig eller så jagar du dem. När man läser dina inlägg här ser man att du fortfarande romantiserar/överdriver väldigt mycket om det mesta. Och då i synnerhet om dig själv och hur du tror att andra människor uppfattar dig. Har det någonsin diskuterats om en narcissistisk störning?

Trådens mest sanna inlägg e.v.e.r. Så jävla sant och precis det jag själv stört mig på. Bakom "ödmjukheten" så är det ständigt ett hävdande av unikhet, speciellhet och överdrivenhet. Orkar särskilt inte med hur det framställs hur läkare ställer sig "chockade" och "bävande" inför sjukdomsbilden. Så jävla speciellt kan det inte vara. Man blir coco loco (ofta permanent) om man knarkar tillräckligt hårt och tillräckligt länge. That's it.
Citera
2013-04-23, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Ja jag förstår inte det. Först började jag ändå känna sympati och förståelse samt tycka att hon hade mognat och utvecklats. Nu är det totalt bortblåst efter spektaklet med Jhna och det som kommit efter med ODs och konstiga två veckors-förhållande med psykopater.

Helt förståeligt men tyvärr fungerar inte människors psyke så utan många bär med sig denna problematik i många år eller livet ut, andra är medelålders när de bryter cirkeln. Såpass djupa mönster är svåra att bryta, tyvärr. Vore lättare om det var som du säger: man gör ett misstag och lär sig, då hade världen varit ett lättare ställe, men jag förstår att det kan kännas frustrerande.
Citera
2013-04-23, 16:56
Medlem
undrar vad skuldkriget handlar om på facebook mellan berny & jhna. underkläderna köpta på postorder inför "fotosessionen"?
Citera
2013-04-23, 20:25
Medlem
mushabooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
undrar vad skuldkriget handlar om på facebook mellan berny & jhna. underkläderna köpta på postorder inför "fotosessionen"?

Vad står det på Facebook? Kan inte se något..
Citera
2013-04-23, 21:19
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83

Say what?
Citera
2013-04-24, 12:43
Medlem
shws avatar
Jhna till Berny: Hej du. Det börjar bli tight med pengar och nu är det som vi sa den artonde, då du skulle sätta över en del av pengarna till mig. Inte sant? Jag har varken cigg eller mat så det vore bra om det hela blev ordnat nu. Skickar ett mail med mitt nummer. Om du ändå är ute och åker idag kan du väl stanna till vid en Swedbank och sätta över pengarna? Tack på förhand. Kram

Berny till Jhna: Jhna vännen. Vi får diskutera detta ordentligt. Du ringde mig när jag satt på AVK på SÖS i chock efter att polisen hämtat mig och jag svarade- jag bryr mig om dig så pass mycket. När vi var tillsammans och pratade om att flytta ihop så lovade jag dig att vi i vår gemensamma ekonomi skulle ta tag i både dina och mina skulder Framför allt den som du syftar på nu.. Även fast vi inte är tillsammans nu så är vi vänner och jag ska hjälpa dig så gott jag kan. Men vi får diskutera hur vi ska gå till väga mer långsiktigt. Jag kan inte betala en massa av det lilla jag har själv i aktivitetsersättning för att klara mig varje månad. Denna månad har jag det värre än någonsin- du vet vad som hände förra månaden? Plus att jag är mitt i en flytt. Det går helt enkelt inte. Jag kan på min höjd sätta över tvåhundra kronor till cigg och mat för att hjälpa dig om du har ett akut läge eftersom jag bryr mig om dig och det innebär att jag själv kommer vara utan cigg.
Förstår du läget? Puss din vän berny

Jhna till Berny: Jag förstår läget, men nu är det som så att du faktiskt lovade mig att betala av skulder som du var med och gjorde att jag fick. Förstår du? Det blir alltså en helt annan sits än den du beskriver, så är du vänlig att betala så mycket du kan varje månad så vore det bra. Två-trehundra spelar roll även för mig
Kram
Citera
2013-04-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Jhna till Berny: Hej du. Det börjar bli tight med pengar och nu är det som vi sa den artonde, då du skulle sätta över en del av pengarna till mig. Inte sant? Jag har varken cigg eller mat så det vore bra om det hela blev ordnat nu. Skickar ett mail med mitt nummer. Om du ändå är ute och åker idag kan du väl stanna till vid en Swedbank och sätta över pengarna? Tack på förhand. Kram

Berny till Jhna: Jhna vännen. Vi får diskutera detta ordentligt. Du ringde mig när jag satt på AVK på SÖS i chock efter att polisen hämtat mig och jag svarade- jag bryr mig om dig så pass mycket. När vi var tillsammans och pratade om att flytta ihop så lovade jag dig att vi i vår gemensamma ekonomi skulle ta tag i både dina och mina skulder Framför allt den som du syftar på nu.. Även fast vi inte är tillsammans nu så är vi vänner och jag ska hjälpa dig så gott jag kan. Men vi får diskutera hur vi ska gå till väga mer långsiktigt. Jag kan inte betala en massa av det lilla jag har själv i aktivitetsersättning för att klara mig varje månad. Denna månad har jag det värre än någonsin- du vet vad som hände förra månaden? Plus att jag är mitt i en flytt. Det går helt enkelt inte. Jag kan på min höjd sätta över tvåhundra kronor till cigg och mat för att hjälpa dig om du har ett akut läge eftersom jag bryr mig om dig och det innebär att jag själv kommer vara utan cigg.
Förstår du läget? Puss din vän berny

Jhna till Berny: Jag förstår läget, men nu är det som så att du faktiskt lovade mig att betala av skulder som du var med och gjorde att jag fick. Förstår du? Det blir alltså en helt annan sits än den du beskriver, så är du vänlig att betala så mycket du kan varje månad så vore det bra. Två-trehundra spelar roll även för mig
Kram

tänkte just citera samma sak då mitt tidigare inlägg bara antog att alla andra i tråden skulle fatta.. :d
Citera
2013-04-24, 13:02
Medlem
båda två kör verkligen (trots deras hävdade att de är nära vänner) stenhårt på att de har det värre än den andra för att slippa ansvara. och det med råge! jag gillar verkligen sjukhushistorien.
Citera
2013-04-24, 13:06
Medlem
Wow..men aktivitetsersättning är väl liksom sjukersättning och om man då har en utmätning har man enligt kronofogdens normer 4.000+ kronor över att leva på? 4000 efter hyra är inte illa, det klarar man både el, räkningar, mat och hygien på. och man kan sluta röka, bara att gå över till e-cigaretter! Både billigare och hälsosammare ju och ändå får man både röken och glöden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in