Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Har vi inte avhandlat det här ämnet nu? Våldtäkt är en väldigt grov anklagelse, och så länge där inte finns en dom, så tycker jag det är onödigt att påstå att det är en sanning.
Jag får anta att din "säkerhet" är baserad på en av de två tjejer som anklagat honom. De här tjejerna har avfärdats här flera gånger som lunatics av oberoende källor. Dessutom får jag intrycket av att denna Lucas inte är något annat än en mesig kille med förkärlek till psykedelika. Känns inte direkt som en potentiell våldtäktsman.
Jag håller med och det är väldigt OT, det har inget med Berny att göra. Och jag tycker också att det är jävligt onödigt att gå runt och säga att man vet något med säkerhet om han inte fälts för något sånt i en rättegång. Då är det liksom ord mot ord.
Jag tycker synd om Lucas, när man blir anklagad för såna där grejer så spelar det ingen roll om du döms för det eller inte, för folk kommer alltid att undra och folk kommer alltid att snacka om det. På samma sätt är det synd om Jonas, "Berny-fans" rapporterade ju för fan till Berny ifall dom hade sett honom någonstans. Må så vara att han kanske är sadistisk osv men det behöver ju inte betyda att han är en kvinnomisshandlare för det, det finns ju dom som gillar s/m liksom.
Fy fan vad jag hade varit trött på mitt liv om jag var Jonas. Han riskerar sin karriär för att vara med personen han älskar. Som tack blir han efter ca 5 års förhållande anklagad för att ha misshandlat sin partner + allt annat helvete som dom flesta känner till. Jag hade nog ansökt om greencard eller något.