2011-11-28, 13:02
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Om jag inte minns helt fel så blev väl Jonas anmäld för misshandel eller våldtäkt eller nåt av en tjej innan han träffade Berny också?

Ja både han och Lucas (elddraken) har blivit anmälda. Men min kompis har inte sagt något om att hon har anmält honom. Detta var något år innan han flyttade till sthlm han skulle tydligen ha varit helt okej att ha att göra med i övrigt, men just i sängen var han sadist på alla plan.
Citera
2011-11-28, 14:46
Medlem
Denosynliges avatar
Asså huruvida den där Jonas är sadist eller inte vet ju inte jag. Man har ju läst om en massa andra underliga grejer han tydligen ska ha gjort i den här tråden också. Men jag VET ingenting om honom överhuvudtaget egentligen, för jag känner honom ju inte så. MEN jag TROR INTE att han misshandlade Berny i flera år.

I Bernys gamla blogg skrev hon om att hon hade anmält honom till polisen och yada yada och att dom hade ett mål och yada yada och att det hade rubricerats som grovt kvinnofridsbrott och yada yada. Sen skrev hon "vi syns i rätten grabbar" något sånt typ. Men sen flyttade hon till gbg och folk undrade vad som blev med allt det där då sa hon typ att utredningen hade lagts ner bara för att hon hade flyttat!?! Tycker jag låter jättkonstigt, jag tror knappast att dom skulle lägga ner ett fall bara för att målsägande flyttar?? Och sen det här med att hon först skriver att han misshandlat henne i flera år och yada yada och sen någon månad senare skriver att hon, som någon sa, hade varit påverkad/galen/whatever när hon skrev det inlägget. Sen inte jättelångt efter det hade hon ju träffat Jonas. Jag vet inte jag tycker allt det där är väldigt märkligt.

Så jag TROR inte att Jonas misshandlat henne men jag VET ju naturligtvis inte. Han verkar vara en konstig person i övrigt, men han var ju tillsammans med Berny vilket säger en hel del. Inget illa menat mot Berny då men. Jag menar bara att man kanske borde fatta själv att det kan bli rätt komplicerat att vara tillsammans med någon som henne särskilt med tanke på yrket han hade då.
Citera
2011-11-29, 15:55
Medlem
Bandida.locas avatar
Ang. BP:s expojkvän. Han är en mycket obehaglig person. Kan beskriva honom med några små ord: översittare, egocentrisk, kylig & ond. Han hade BP virad runt sitt lillfinger och kunde göra vad som helst med henne. Detta intryck delar jag med åtminstone i 10tal andra vad jag vet. Som träffat denne härlige man.

Ang. BP:s killkompis som påstås ha våldtagit två olika personer. Kan dementera det helt. Rör sig endast om två mycket sjuka tjejer som inte hade något roligare för sig och ville ha lite spänning och uppmärksamhet.

BP lider(?) så uppenbart av histrionisk personlighetsstörning. Det kan även FB:s hoppyhjärnskrynklare märka.

Citera
2011-11-30, 06:58
Medlem
Jag vet med säkerhet att den här Lucas är våldtäktsman. Rakt från en tjej som har blivit utsatt av honom.
Citera
2011-11-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarsnitt
Jag vet med säkerhet att den här Lucas är våldtäktsman. Rakt från en tjej som har blivit utsatt av honom.

Har vi inte avhandlat det här ämnet nu? Våldtäkt är en väldigt grov anklagelse, och så länge där inte finns en dom, så tycker jag det är onödigt att påstå att det är en sanning.

Jag får anta att din "säkerhet" är baserad på en av de två tjejer som anklagat honom. De här tjejerna har avfärdats här flera gånger som lunatics av oberoende källor. Dessutom får jag intrycket av att denna Lucas inte är något annat än en mesig kille med förkärlek till psykedelika. Känns inte direkt som en potentiell våldtäktsman.
Citera
2011-11-30, 13:23
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Har vi inte avhandlat det här ämnet nu? Våldtäkt är en väldigt grov anklagelse, och så länge där inte finns en dom, så tycker jag det är onödigt att påstå att det är en sanning.

Jag får anta att din "säkerhet" är baserad på en av de två tjejer som anklagat honom. De här tjejerna har avfärdats här flera gånger som lunatics av oberoende källor. Dessutom får jag intrycket av att denna Lucas inte är något annat än en mesig kille med förkärlek till psykedelika. Känns inte direkt som en potentiell våldtäktsman.

Jag håller med och det är väldigt OT, det har inget med Berny att göra. Och jag tycker också att det är jävligt onödigt att gå runt och säga att man vet något med säkerhet om han inte fälts för något sånt i en rättegång. Då är det liksom ord mot ord.

Jag tycker synd om Lucas, när man blir anklagad för såna där grejer så spelar det ingen roll om du döms för det eller inte, för folk kommer alltid att undra och folk kommer alltid att snacka om det. På samma sätt är det synd om Jonas, "Berny-fans" rapporterade ju för fan till Berny ifall dom hade sett honom någonstans. Må så vara att han kanske är sadistisk osv men det behöver ju inte betyda att han är en kvinnomisshandlare för det, det finns ju dom som gillar s/m liksom.

Fy fan vad jag hade varit trött på mitt liv om jag var Jonas. Han riskerar sin karriär för att vara med personen han älskar. Som tack blir han efter ca 5 års förhållande anklagad för att ha misshandlat sin partner + allt annat helvete som dom flesta känner till. Jag hade nog ansökt om greencard eller något.
Citera
2011-11-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Han riskerar sin karriär för att vara med personen han älskar.

Att knulla på sin patient, få kicken för det och sen leva ett rätt gött liv på dennes bokpengar (Berny skrev någon gång att de levde på hennes pengar och att han inte jobbade under deras tid tillsammans vilket jag tror mer på än misshandelshistorien) är inte direkt att "riskera karriären för att vara med personen han älskar".
Citera
2011-11-30, 19:20
Medlem
Nu har det varit tyst från B's håll i flera dagar. På facebook var det senaste att hon flyttat in hos Bengan, in i huset that is, och på hennes blogg är det senaste från den 26:e där hon skriver "jag orkar inte" till oändlighet. Nåja...
Citera
2011-11-30, 22:01
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Att knulla på sin patient, få kicken för det och sen leva ett rätt gött liv på dennes bokpengar (Berny skrev någon gång att de levde på hennes pengar och att han inte jobbade under deras tid tillsammans vilket jag tror mer på än misshandelshistorien) är inte direkt att "riskera karriären för att vara med personen han älskar".

Ja så kan man ju naturligtvis också se det. Men det är ju ganska svårt att bilda en rättvis uppfattning om saken när man inte haft någon nära relation till någon av dem.
Citera
2011-11-30, 22:58
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
I Bernys gamla blogg skrev hon om att hon hade anmält honom till polisen och yada yada och att dom hade ett mål och yada yada och att det hade rubricerats som grovt kvinnofridsbrott och yada yada. Sen skrev hon "vi syns i rätten grabbar" något sånt typ. Men sen flyttade hon till gbg och folk undrade vad som blev med allt det där då sa hon typ att utredningen hade lagts ner bara för att hon hade flyttat!?! Tycker jag låter jättkonstigt, jag tror knappast att dom skulle lägga ner ett fall bara för att målsägande flyttar??

Nu VET inte jag heller om Jonas misshandlat Berny, men jag misstänker att "utredningen lades ner för att jag flyttade" är en lite förskönande omskrivning för att hon långa perioder var oanträffbar och inte orkade samarbeta med polisen.

Ett inte helt ovanligt beteende bland brottsoffer, särskilt i missbrukarkretsar. Trist, men jag skuldbelägger ingen för att inte orka med en sån sak.

Citat:
Sen inte jättelångt efter det hade hon ju träffat Jonas. Jag vet inte jag tycker allt det där är väldigt märkligt.

Mycket vanligt när det gäller partnervåld. Fråga vilken polis eller kvinnojourskvinna som helst. Bland annat därför som misshandel numera går under allmänt åtal. Polisen tröttnade helt enkelt på att inte kunna göra något åt kräken när deras kvinnor drog tillbaka anmälan, trots att det ibland kunde finnas ett glasklart bevisläge.
Citera
2011-12-01, 17:04
Medlem
sinfons avatar
Jag förstår inte poängen med att spekulera kring vem som har misshandlat vem, eller vem som ljuger mest. Konstaterar bara att de är ett gäng retards allihop, så det kommer ju aldrig gå att klargöra.
Citera
2011-12-02, 02:03
Medlem
DonVonFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag förstår inte poängen med att spekulera kring vem som har misshandlat vem, eller vem som ljuger mest. Konstaterar bara att de är ett gäng retards allihop, så det kommer ju aldrig gå att klargöra.

Exakt min tanke! Låt dem äta upp varandra levande. Knappast en förlust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in