2013-02-07, 20:22
Avslutad
Hur mycket manipulerade du vårdpersonal, läkare osv under din tonår? Du verkar har uppenbrligen en stor insikt i diverse psykofarakma, upplevde du att du kunde få det du ville ha genom att sägga de rätta orden, ge ut "rätt" signaler? Deltog du aktivt i att ändra din medicinlista till din fördel? Ångrar du det idag, att du manipulerade männskor som bara försökte sköta sitt jobb?
Citera
2013-02-08, 00:50
Medlem
Berny,

här kommer ett par frågor som jag hoppas att du kan svara på:

- Horade du på gatan för att få ihop pengar till droger?
- Vilka var din favorit droger?
- Är du medveten om att ADHD för tjejer yttrar sig på ett annorlunda sätt än killar? Vilka symptom skulle du säga att du ha för att kvalificera in på en ADHD diagnos?
- Vad blev du attraherad av hos Jonas? Du skriver ändå att ni hängde ihop i 5 år och du skrev spaltmeter efter spaltmeter med hyllningar till honom.
- Har du och Jennyfer tappat kontakten?
- Hur dog de två tjejerna som du och Niklas delade lägenhet med? En tjej hade bl.a. en stor tatuering på bröstet.
Citera
2013-02-08, 11:52
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Berny,
här kommer ett par frågor som jag hoppas att du kan svara på:

- Hur dog de två tjejerna som du och Niklas delade lägenhet med? En tjej hade bl.a. en stor tatuering på bröstet.

Det har redan avhandlats i en annan tråd och enligt den tog de livet av sig. Bisarrt och sorgligt som fan.
Citera
2013-02-08, 13:46
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
- Är du medveten om att ADHD för tjejer yttrar sig på ett annorlunda sätt än killar? Vilka symptom skulle du säga att du ha för att kvalificera in på en ADHD diagnos?

ADHD kan yttra sig annorlunda för tjejer, men det behöver inte göra det.
Citera
2013-02-08, 15:47
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Det har redan avhandlats i en annan tråd och enligt den tog de livet av sig. Bisarrt och sorgligt som fan.

Var hittar man denna tråden?
Citera
2013-02-08, 16:37
Medlem
I dokumentären och i böckerna så verkar Jonas ha avskytt drogerna och blir i en scen
väldigt upprörd, märkbart förbannad över att behöva "ta hand" om dig medans du väntar på att
få hjälp/åka på behandling.

Då gissar jag att Jonas själv aldrig knarkade?
Det måste tära på en människa att leva tillsammans med en missbrukare och umgås med dennes vänner när man själv inte tillhör den kategorin?
Verkar bara så märkligt att man står ut om man själv är ren som källvatten själv...

Låter som att ingen har rent mjöl i påsen i denna härva runt Berny....
Citera
2013-02-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Var hittar man denna tråden?
Kanske är det denna?

https://www.flashback.org/t1707503
Citera
2013-02-08, 17:07
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strawmilkshake
Kanske är det denna?

https://www.flashback.org/t1707503

Yes, det var denna och verkade som att jag redan läst den.
Men tack ska du ha!
Citera
2013-02-08, 18:16
Medlem
Hydraheads avatar
Har en fråga, kanske inte helt relevant just nu, är mest nyfiken på om det var/är sant eller inte.
Läste för ganska längesedan Amelias blogg och kom att tänka på det igen.
Hon anklagade dig för att ha snott hennes laptop, inlägget finns under 9 September 2012
http://ameliawrappedinplastic.blogspot.se/

Man vet ju inte helt vad man ska tro om den människan, har nog aldrig sett/hört om någon som "flyttar" så mycket och skaffar så mycket djur som hon gör, och sen bara "försvinner" djuren och flyttplanerna ändras eller liknande.
Det är lite tragiskt.

Nåja.
Är som sagt mest nyfiken på om hon snackar massa skit.
Citera
2013-02-08, 18:49
Medlem
ramsays avatar
Det verkar som Berny inte vill svara på min fråga. Varför? Det kan man ju bara spekulera i, men en sak är klar det finns en bakomliggande orsak, är jag för privat eller så att säga off-topic. Det här var väl det du ville Berny? Uppmärksamheten, få din röst hörd, och allt det här och nu kastar du din skugga över oss som satte ditt namn i sten.
Senast redigerad av ramsay 2013-02-08 kl. 18:51.
Citera
2013-02-08, 18:52
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Man vet ju inte helt vad man ska tro om den människan, har nog aldrig sett/hört om någon som "flyttar" så mycket och skaffar så mycket djur som hon gör, och sen bara "försvinner" djuren och flyttplanerna ändras eller liknande.
Det är lite tragiskt.

Det är min uppfattning också. Dessutom verkar hon ju punda en hel del. Stackars jävla djur alltså....
Därför jag är nyfiken på vad som egentligen hände i Göteborg men det verkar vara ett känsligt ämne.
Citera
2013-02-08, 19:02
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Det är min uppfattning också. Dessutom verkar hon ju punda en hel del. Stackars jävla djur alltså....
Därför jag är nyfiken på vad som egentligen hände i Göteborg men det verkar vara ett känsligt ämne.

Är ingen ursäkt, finns inga ursäkter för ett missbruk. Det är individen som själv valt det, droger är ett val. Visst är Berny som alla andra människor men man har ändå ett ansvar, finns en fungerande sjukvård och psykiatri om man mår dåligt och man ska inte behöva insjukna i droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in