Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-25, 20:50
  #1
Medlem
Måste bara säga detta eftersom detta mer eller mindre räddat mitt liv.
Det finns något som heter plack, (mucoid plaque) på engelska.

Det finns kanske 3, som jag känner till och är kommersialiserade, tarmreningar som kan få ut detta.

Den anses vara bäst enligt nordamerikansk alternativmedicin är en (och jag gör inte reklam, utan detta är för allas bästa) "colon cleanse"
http://www.blessedherbs.com

Så, alltså, jag har själv blivit av med sjuka mängder plack genom exakt denna tarmrening. Kännner 3 som testat den, och ingen av dem har gjort en rening hittils utan att ha fått plack ut. Jag har gjort många, och är nu nästan helt ren, med lägre, bredare axlar, rakare rygg, smalare mage, och min scolios (sne rygg) har försvunnit.

Detta är dokumenterat med röntgen alltså. Har dem på en cd. Röntgen-bilderna som bevisar före/efter med ryggen då.

Var bara tvungen att säga detta, många kommer säkert anse att jag ljuger eller har fel, men vafan, man kan inte föneka 5kg gummiliknande material som man inte kan slita sönder med sina händer, som kommer ut ur tarmen.

Och ja det är äckligt.
Citera
2008-09-25, 21:00
  #2
Medlem
Unbalanceds avatar
Såg ett program på TV för ett bra tag sedan då några människor åkte till något hälsospá för att bli kvitt diverse matmissbruk.
Där fick dom levenemang för att rensa ur detta plack.

Min fråga är hur kan axelbredden förändras av något som kommer ut ur tarmarna?
Citera
2008-09-25, 21:05
  #3
Medlem
Hamnade inte denna tråd lite fel? passar nog bättre i Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
Citera
2008-09-25, 21:09
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mooncutter
Det finns något som heter plack, (mucoid plaque) på engelska.

Det finns kanske 3, som jag känner till och är kommersialiserade, tarmreningar som kan få ut detta.

jag trodde att man hade plack på tänderna ?

vad för plack är det du pratar om och varför vill man bli kvitt det ?
Citera
2008-09-25, 21:16
  #5
Avstängd
Deceptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligadroger
jag trodde att man hade plack på tänderna ?

vad för plack är det du pratar om och varför vill man bli kvitt det ?

"Plack" i tarmarna är osmältbara ämnen som varken kan sugas upp av kroppen eller komma ut med skiten på vanligt sätt. Det måste till tarmsköljning för att få ut det.
Citera
2008-09-25, 21:21
  #6
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deceptor
"Plack" i tarmarna är osmältbara ämnen som varken kan sugas upp av kroppen eller komma ut med skiten på vanligt sätt. Det måste till tarmsköljning för att få ut det.

Hur får man in detta "plack" från första början? Finns det i vanlig mat?

Upplys oss dumma.
Citera
2008-09-25, 21:24
  #7
Medlem
callocains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooncutter
...man kan inte föneka 5kg gummiliknande material som man inte kan slita sönder med sina händer, som kommer ut ur tarmen.

Hur känns det att försöka slita sönder sitt bajs med händerna och inte lyckas?
Citera
2008-09-25, 21:24
  #8
Medlem
Hur kommer det sig att sånt här inte syns i t ex kolonoskopi? Kom med en bra förklaring där så kan jag överväga att ens tänka på att tro på detta.
De mest vetenskapliga skrivningarna om detta jag sett kom fram till att tillskotten man tar, tillsammans med maten, bildar skumma strukturer som patienten sedan misstar som något som suttit fast i tarmen.
Citera
2008-09-25, 21:31
  #9
Avstängd
Deceptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Hur får man in detta "plack" från första början? Finns det i vanlig mat?

Upplys oss dumma.

Jag har aldrig gjort tarmsköljning själv, men om teorin stämmer, så är det antagligen olika salter och grejer som kroppen inte kan absorbera och som sätter sig i tarmväggarna.
Citera
2008-09-26, 00:18
  #10
Medlem
2MissMes avatar
Skriv gärna tarmplack i rubriken. Ordet plack ensamt är för de flesta något man får på tänderna. Plack kan dessutom finnas lite varstans i kroppen så enbart genom att läsa din rubrik vet man inte vad för slags plack du pratar om.

Jag har sett Spa of embarrassing illnesses och sett dem få ut massor av tarmplack. Om det verkligen är så att det ligger på tarmväggarna kan jag förstå att det kan hindra upptaget av vissa näringsämnen, men det låter väldigt konstigt att det skulle kunna bota en skolios!? Hade du en funktionell eller strukturell skolios?
Citera
2008-10-04, 21:25
  #11
Medlem
2MissMes avatar
Bumpar för jag vill gärna ha svar på min fråga. Jag är väldigt skeptisk mot tarmplack men kan låta mig övertygas om jag får konkreta bevis. TS, kan du inte lägga upp bilderna på din skolios och berätta mer om din historia?
Citera
2008-10-05, 11:21
  #12
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Hur kommer det sig att sånt här inte syns i t ex kolonoskopi?

För att något plack i tarmarna inte existerar.

Jag vet inte hur många tarmar jag klippt upp och undersökt för cancer eller andra förändringar och aldrig någonsin har jag hittat något som ens påminner om plack.

Tarmplack är en myt som fortlever tack vare människors okunskap och profitörers reklam.
Det absolut enda som händer vid tarmsköljning, är att avföringen kommer ut något tidigare än den annars skulle ha gjort. Och så förstör man tarmfloran.

Det finns en anledning till att det aldrig är medicinpersonal som talar om detta, utan flummiga new age människor med utbildning i kristallhealing.
Djävla skitsnack är vad det är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback