Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-12-16, 17:06
  #25
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooncutter
Att kirurger inte hittar de när de opererar är nåt jag aldrig fattat.

men om ni kollar på bilderna:

http://www.blessedherbs.com/bh/test_photo


tror ni att de är förfalskningar?

Jag känner 4 som gjort denna rening förutom jag, och alla har fått ut plack varje reningsdag utom den första av 5. Inklusive jag då.

Skulle ni bli nöjda om jag postade bilder med mig själv, dagens tidning och placket bredvid mig varje dag av min rening?

Skulle ni vilja det?
Undrar som Zeppe här ovan. Vad är det man pillar i sig? Mycket tyder på att det är det medlet som bildar dessa "plackslangar". Lurendrejeri, säger jag. Blessed herbs, säger den som säljer skiten, för han mår gott på alla lurade människor.
Citera
2008-12-16, 23:49
  #26
Medlem
Hehe
Citera
2012-12-29, 20:15
  #27
Medlem
JustZlatans avatar
OxyTarm, funkar det att rensa ut tarmplack?
Citera
2012-12-29, 20:52
  #28
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
OxyTarm, funkar det att rensa ut tarmplack?

Det rensar ut din plånbok om inte annat.
Citera
2012-12-30, 02:41
  #29
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Det rensar ut din plånbok om inte annat.

Med endast 200kr. Det är väl värt pengarna om det funkar.

Väntar nu på Posten och sen blir det rena rama sprutlackeringen.
__________________
Senast redigerad av JustZlatan 2012-12-30 kl. 02:43.
Citera
2015-07-31, 13:32
  #30
Medlem
Tillåter mig lite tillbakablick... Komplettera och rätta gärna.

1930-70-tal: Lavemang

Lavemang (ändtarmen sköljs ur med vatten) är urgammalt. Redan de gamla grekerna o.s.v. Inom skolmedicinen ges det vid förstoppning och inför ingrepp som kräver tom tarm, t. ex. operation och röntgen.
18- och 1900-talens hälsokoströrelser har också alltid hävdat magens och tarmarnas betydelse för hälsan. Lärosatsen är att gammalt bajs förgiftar inifrån och bidrar till sjukdomar. Gamla skolans hälsokostare, i Sverige ledda av Are Waerland, var väldigt pigga på lavemang. Man tog det själv hemma i badrummet eller fick hjälp på ett hälsohem, t. ex. under sin årliga fasta.

1970-tal: Tarmsköljning

I slutet av 70-talet togs det gamla lavemanget ett steg längre och blev till tarmsköljning (mer vätska, längre upp i tarmen). Nu var det inte bara gammal hård skit som var plågsam och farlig. Nu handlade det om tarmplack - jättegammal! jättehård! skit! som kunde orsaka vilka sjukdomar som helst. Och: Till skillnad från lavemang krävde tarmsköljningen assistans av en expert som kunde ta hutlöst betalt.

1980-tal: Tarmrening

Men förresten, varför krångla med vatten i rumpan...? Den omständliga och dyra tarmsköljningen förenklades snabbt till tarmrening som kunde säljas på burk. Första succén var hawaiiansk tarmrening: Under en veckolång fasta äter man psylliumfrön (grobladsfrön, gammalt medel mot diarré) och - här kommer det hawaiianska: dricker saltvatten (osmos antas få vätskor att röra sig och tarmplacket att lossna) och sväljer vulkanisk sand (antagligen en stor del av placket; på en vecka samlar man på sig 1/2 dl).

2000-tal: Detox

Och förresten, varför krångla med fasta...? 2000-talets besatthet av "detox" (detoxification = avgiftning) bygger helt på piller och pulver. Huvudingredienserna är vätskeuppsugande leror (bentonit, kiselgur) och slembildande förtjockningsmedel (psyllium, irländsk mossa, guargummi, stärkelse, pektin), ibland med tillsats av traditionella magörter. Lite oklart vad de egentligen gör men premissen är som alltid: Du är full med skit och måste renas.

Marknadsplock 2015:

Och tarmplacket? Ingen har hittat det under operationer eller obduktioner. De enda gånger det syns är efter att ha ätit medel mot det, helt enligt marknadsföringsregeln Sälj inte lösningar, sälj problem!
__________________
Senast redigerad av Retrotroll 2015-07-31 kl. 13:38.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback