2008-10-05, 11:50
Medlem
Grunt_Grunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
För att något plack i tarmarna inte existerar.

Jag vet inte hur många tarmar jag klippt upp och undersökt för cancer eller andra förändringar och aldrig någonsin har jag hittat något som ens påminner om plack.

Tarmplack är en myt som fortlever tack vare människors okunskap och profitörers reklam.
Det absolut enda som händer vid tarmsköljning, är att avföringen kommer ut något tidigare än den annars skulle ha gjort. Och så förstör man tarmfloran.

Det finns en anledning till att det aldrig är medicinpersonal som talar om detta, utan flummiga new age människor med utbildning i kristallhealing.
Djävla skitsnack är vad det är.

Jag har själv ingen utbildning eller riktig kunskap i hur tarmen fungerar, men jag har hört flera kunniga personer säga exakt samma sak som du just skrev. Så... +1, QFT etc.
Citera
2008-10-05, 12:46
Medlem
Japhys avatar
Man lär sig...

alltid något nytt på FB.

Det verkar vara en hel massrörelse, detta med tarmsköljningar och tarmplack. De samlas och tar bilder på sitt plack, lägger upp bilderna på nätet och diskuterar fenomenet.

Vill ni titta på lite plack, kan ni klicka nedan. Ser oerhört vidrigt ut, så en varning är på sin plats.

http://www.tarmrening.se/foto.htm

http://tarmrening.blogspot.com/2008/06/tarmplack-inspektion.html

och slutligen har vi en sossepolitiker från Skara som skriver om sitt tarmplack:
http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1664&blogg=24576

katarsis du verkar vara en vis man. Var kommer detta plack ifrån? Man kan ju anta att "patienterna" de fact skiter ut det. Måste vara svårt att luras. Dricker de något som reagerar i tarmkanalen?
Citera
2008-10-05, 16:10
Medlem
Thetawaves avatar
Förutom att säga att jag, liksom Katarsis, har klippt upp ett antal tarmar, och sett ett ännu större antal koloskopier och fortfarande inte har sett ett enda plack så har jag ett länktips.

http://www.quackwatch.com/01QuackeryRelatedTopics/gastro.html

Kritiskt tänkande people!
Citera
2008-10-05, 16:22
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

katarsis du verkar vara en vis man. Var kommer detta plack ifrån? Man kan ju anta att "patienterna" de fact skiter ut det. Måste vara svårt att luras. Dricker de något som reagerar i tarmkanalen?

Klistar in lite text från länken som Thetawawe gav:
Some people have reported expelling large amounts of what they claim to be feces that have accumulated on he intestinal wall. However, experts believe these are simply "casts" formed by the fiber contained in the "cleansing" products.

Det verkar också vara den absolut troligaste orsaken; att det är själva laxervätskan som reagerar. Annars är det kroppen själv som reagerar på retningen på något vis.
Sånt här finns INTE i tarmar hur förstoppad eller hur mycket skolios man än har.

Lurendrejeri av stora proportioner.
Den plack man har i kroppen sitter vanligtvis på tänderna eller i blodkärlen men aldrig i tarmarna.
Citera
2008-10-07, 15:57
Medlem
2MissMes avatar
Precis vad jag också trodde. Om tarmplack skulle finnas har jag alltid tyckt att det är extremt konstigt att inte läkare och patologer uppmärksammat det som en orsak till exempelvis näringsbrist. Bra att få det konstaterat av några som vet vad de pratar om.

Om tarmrensningen botade TS skolios beror det nog i så fall på att han hade en fuktionell skolios och det myckna skitandet rätade ut hans upphängda bäcken.
Citera
2008-10-08, 00:16
Medlem
Zorshas avatar
Tarmklippare, jag måste då fråga er...
Vad säger ni om de kilon med osmält kött som sägs ligga o ruttna i de flesta medelålders tarmsystem?
Och ett ev samband med de klassiska bukarna man gärna ser svälla fram över skärpet i den åldern?
Citera
2008-10-08, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
Vad säger ni om de kilon med osmält kött som sägs ligga o ruttna i de flesta medelålders tarmsystem?
Och ett ev samband med de klassiska bukarna man gärna ser svälla fram över skärpet i den åldern?

Svällandet beror nästan utelutande på fett mellan organen (på tarmarnas utsida alltså) och i underhuden.
Citera
2008-10-08, 12:14
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
  1. Skrämselpropaganda från veganer.
  2. Klassiska bukarna kommer av för mycket kolhydrater.
Citera
2008-10-08, 15:33
Medlem
Citat:

Någon har sett på Snuten I Hollywood 1?
Citera
2008-12-16, 14:01
Medlem
svar - bilder

Att kirurger inte hittar de när de opererar är nåt jag aldrig fattat.

men om ni kollar på bilderna:

http://www.blessedherbs.com/bh/test_photo

tror ni att de är förfalskningar?

Jag känner 4 som gjort denna rening förutom jag, och alla har fått ut plack varje reningsdag utom den första av 5. Inklusive jag då.

Skulle ni bli nöjda om jag postade bilder med mig själv, dagens tidning och placket bredvid mig varje dag av min rening?

Skulle ni vilja det?
Citera
2008-12-16, 14:05
Medlem
Exakt vad är det man intar för att rena, och hur mycket?
Att ingen någonsin stött på tarmplack vid någon slags operation, undersökning eller obduktion är ju ett GANSKA starkt tecken på att det inte finns förrän man stoppar i sig det som sedan bildar plack i tarmkanalen. Dvs, tillskotten för att rena går igenom mag-tarmkanalen och bildar det man skiter ut.
Citera
2008-12-16, 15:02
Medlem
två kirurger

Nu verkar det vara två kirurger som "klipper tarmar" som uppenbarligen inte sett av nåt plack.

Man ser det i alla fall inte genom Koloskopi efter som placket ligger ju längs tarmen, och slickar tarmväggen så att säga. Det är inget mellanrum mellan det och tarmväggen. Det är som en gummiliknande material längs med tarmväggen.

Tarmen krampar varje gång som man skiter ut det, så det sitter tajt.

Men, att kirurger inte ser det vid operationer, när de klipper, det är ett mysterium i nivå med fermats gåta.

Med tanke på att de som får sina tarmar opererade har störningar i det systemet till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in