2008-09-25, 12:03
Medlem
King_Helixs avatar
Frmodligen "basic knowledge" fr de flesta hr p FB, men jag r lite retarded p just detta, s snlla hjlp mig ngon.

Hur kan jag f mina mp3-filer att funka i bilens cd-player?
Spelaren r bilens orginal av modell -01 och tar inte mp3. Borde vl funka att konvertera filerna till wma d, s ska det vl funka, tnkte jag....men icke. S enkelt var det inte.
Varfr tar spelaren inte mp3-konv filer till wma? Har jag missat nt vid konvert?
Ska ja anv nt srskilt progg fr att det ska funka? Har anvnt ett gratis konverteringsprogg...Free Converter nnting.

Filerna behller ju samma storlek som mp3 s jag la in ngra hundra ltar p 1 cd och tnkte att det hr blir jkligt bra...hh. Det blev det inte.

Hur gra...please help.
Citera
2008-09-25, 12:06
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King_Helix
Frmodligen "basic knowledge" fr de flesta hr p FB, men jag r lite retarded p just detta, s snlla hjlp mig ngon.

Hur kan jag f mina mp3-filer att funka i bilens cd-player?
Spelaren r bilens orginal av modell -01 och tar inte mp3. Borde vl funka att konvertera filerna till wma d, s ska det vl funka, tnkte jag....men icke. S enkelt var det inte.
Varfr tar spelaren inte mp3-konv filer till wma? Har jag missat nt vid konvert?
Ska ja anv nt srskilt progg fr att det ska funka? Har anvnt ett gratis konverteringsprogg...Free Converter nnting.

Filerna behller ju samma storlek som mp3 s jag la in ngra hundra ltar p 1 cd och tnkte att det hr blir jkligt bra...hh. Det blev det inte.

Hur gra...please help.
Anvnd Nero Express och vlj musik > ljud-cd > sen r det bara och dra in dom mp3-filer som du vill ha p cd'n.
Citera
2008-09-25, 12:13
Medlem
kimdah2002s avatar
Som sagt... Skapa Audio-CD slpp filerna p cd'n brukar f plats 20 st om dom inte r fr lnga. Brnn och se till att cd'n r stngd annars kan inte cd spelaren i bilen spela upp den.
Citera
2008-09-25, 16:26
Medlem
carbsons avatar
WIndows Media Player konverterar nr du brnner ut en ljud-cd. funkar alldeles utmrkt.
Citera
2008-09-25, 18:32
Medlem
King_Helixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Som sagt... Skapa Audio-CD slpp filerna p cd'n brukar f plats 20 st om dom inte r fr lnga. Brnn och se till att cd'n r stngd annars kan inte cd spelaren i bilen spela upp den.

Har nu terigen brnnt wma-filer till vanlig cd-r utan framgng, denna gng med Nero, bilcd.n tar ej skivan.
De wma-filer jag brnner r de jag konverterade frn mp3. De r 3-6 meg vardera, s 113 filer gr fint att brnna in. Tror ja gr nt fel men e inte sker p vad.

Citat:
Ursprungligen postat av carbson
WIndows Media Player konverterar nr du brnner ut en ljud-cd. funkar alldeles utmrkt.

Testade nnu en brnning med Media Player...but no luck this time either. Ska testa att lta MP konvertera mp3 direkt istllet.
3 cd.s wasted so far.
Citera
2008-09-25, 18:43
Medlem
Qmezs avatar
Ngot mste du gra tokigt om du lyckas f in 113 ltar p en ljud-skiva, d en sn normalt tar ca 80 min musik, dvs ca 15-20 ltar.
Citera
2008-09-25, 18:53
Medlem
kimdah2002s avatar
Nero -> AUDIO CD -> Slpp 20 ltar p CD'n - Brnn

Hur svrt kan det va
Citera
2008-09-25, 18:55
Medlem
Dust0rs avatar
Du skall INTE konvertera nt alls. Anvnd valfritt brnnprogram, t.ex Nero. Vlj att brnna audio-cd. Dra in de mp3-ltar du vill brnna. Tryck p Brnn.

Brnnprogrammet gr automatiskt om mp3 till filer som din cd kan klara av.
Citera
2008-09-25, 19:43
Medlem
King_Helixs avatar
Tack fr all hjlp folks. Nu funkar det...nr ja gr som expertisen sger...lol.

Hade hoppats p att de konverterade filer ja har skulle funka i bilen, dvs varje wma= 3-6 meg. Vore gtt med 100-150 ltar p 1 cd......som med mp3. Men men...fr va njd med ca 20 st. Tack n en gng.
Citera
2008-09-25, 19:56
Medlem
haxxbacks avatar
http://www.dvdvideosoft.com/

converter till mucket och gratis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem