Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-25, 12:03
Medlem
King_Helixs avatar
Förmodligen "basic knowledge" för de flesta här på FB, men jag är lite retarded på just detta, så snälla hjälp mig någon.

Hur kan jag få mina mp3-filer att funka i bilens cd-player?
Spelaren är bilens orginal av modell -01 och tar inte mp3. Borde väl funka att konvertera filerna till wma då, så ska det väl funka, tänkte jag....men icke. Så enkelt var det inte.
Varför tar spelaren inte mp3-konv filer till wma? Har jag missat nåt vid konvert?
Ska ja anv nåt särskilt progg för att det ska funka? Har använt ett gratis konverteringsprogg...Free Converter nånting.

Filerna behåller ju samma storlek som mp3 så jag la in några hundra låtar på 1 cd och tänkte att det här blir jäkligt bra...hähä. Det blev det inte.

Hur göra...please help.
Citera
2008-09-25, 12:06
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King_Helix
Förmodligen "basic knowledge" för de flesta här på FB, men jag är lite retarded på just detta, så snälla hjälp mig någon.

Hur kan jag få mina mp3-filer att funka i bilens cd-player?
Spelaren är bilens orginal av modell -01 och tar inte mp3. Borde väl funka att konvertera filerna till wma då, så ska det väl funka, tänkte jag....men icke. Så enkelt var det inte.
Varför tar spelaren inte mp3-konv filer till wma? Har jag missat nåt vid konvert?
Ska ja anv nåt särskilt progg för att det ska funka? Har använt ett gratis konverteringsprogg...Free Converter nånting.

Filerna behåller ju samma storlek som mp3 så jag la in några hundra låtar på 1 cd och tänkte att det här blir jäkligt bra...hähä. Det blev det inte.

Hur göra...please help.
Använd Nero Express och välj musik > ljud-cd > sen är det bara och dra in dom mp3-filer som du vill ha på cd'n.
Citera
2008-09-25, 12:13
Medlem
kimdah2002s avatar
Som sagt... Skapa Audio-CD släpp filerna på cd'n brukar få plats 20 st om dom inte är för långa. Bränn och se till att cd'n är stängd annars kan inte cd spelaren i bilen spela upp den.
Citera
2008-09-25, 16:26
Medlem
carbsons avatar
WIndows Media Player konverterar när du bränner ut en ljud-cd. funkar alldeles utmärkt.
Citera
2008-09-25, 18:32
Medlem
King_Helixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Som sagt... Skapa Audio-CD släpp filerna på cd'n brukar få plats 20 st om dom inte är för långa. Bränn och se till att cd'n är stängd annars kan inte cd spelaren i bilen spela upp den.

Har nu återigen brännt wma-filer till vanlig cd-r utan framgång, denna gång med Nero, bilcd.n tar ej skivan.
De wma-filer jag bränner är de jag konverterade från mp3. De är 3-6 meg vardera, så 113 filer går fint att bränna in. Tror ja gör nåt fel men e inte säker på vad.

Citat:
Ursprungligen postat av carbson
WIndows Media Player konverterar när du bränner ut en ljud-cd. funkar alldeles utmärkt.

Testade ännu en bränning med Media Player...but no luck this time either. Ska testa att låta MP konvertera mp3 direkt istället.
3 cd.s wasted so far.
Citera
2008-09-25, 18:43
Medlem
Qmezs avatar
Något måste du göra tokigt om du lyckas få in 113 låtar på en ljud-skiva, då en sån normalt tar ca 80 min musik, dvs ca 15-20 låtar.
Citera
2008-09-25, 18:53
Medlem
kimdah2002s avatar
Nero -> AUDIO CD -> Släpp 20 låtar på CD'n - Bränn

Hur svårt kan det va
Citera
2008-09-25, 18:55
Medlem
Dust0rs avatar
Du skall INTE konvertera nåt alls. Använd valfritt brännprogram, t.ex Nero. Välj att bränna audio-cd. Dra in de mp3-låtar du vill bränna. Tryck på Bränn.

Brännprogrammet gör automatiskt om mp3 till filer som din cd kan klara av.
Citera
2008-09-25, 19:43
Medlem
King_Helixs avatar
Tack för all hjälp folks. Nu funkar det...när ja gör som expertisen säger...lol.

Hade hoppats på att de konverterade filer ja har skulle funka i bilen, dvs varje wma= 3-6 meg. Vore gött med 100-150 låtar på 1 cd......som med mp3. Men men...får va nöjd med ca 20 st. Tack än en gång.
Citera
2008-09-25, 19:56
Medlem
haxxbacks avatar
http://www.dvdvideosoft.com/

converter till mucket och gratis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem