Citat:
Ursprungligen postat av
von_S
Kan även passa på att posta ett namn som jag inte vet om det nämnts i tråden: Anton Mylläri. Jag har för mig han spelade i Västerås som 16-åring och måste naturligtvis ha gjort bra ifrån sig i juniorleden. Tyvärr var det nog inte på grund av sin talang han dominerade i i J20, utan på grund av att han var dubbelt så stor som alla andra. Anton vägde redan då 0,1 ton.
Idag huserar Mylläri i Helsingborgs HC.
Spelade
mot Myllæri under U14-U16 (han var 2-3år yngre æn resten) ca. Han var ju jævligt stor vill jag minnas, riktigt stabil. Måste ha vægt nærmare 100kg redan då.
Spelade væl TV-Pucken 3 år på raken (årskullarna 89-90-91) om jag inte missminner. Ganska starkt att som 13åring ta plats i lænslaget.
Lite kuriosa: Kommer ihåg att vi spelade mot Væsterås nær Berglund och Backlund spelade. Jævlar vilken tackling jag åkte på av Berglund i mittzonen.
Viktor Gibbs Sjødin var också med, ganska svår att missa med det dær røda afrokrullet som letade sig ut ur hjælmen. Han kanske inte riktigt var hyllad som en jættetalang, men han representerade ændå Sverige i juniorsammanhang, och blev draftad (i 7e rundan førvisso) av Nashville Predators. Førra sæsongen så delade han tiden mellan Div.1, Ungersk-Rumænska MOL-Liga, och Australian Ice Hockey League.
David Lidstrøm kommer jag också ihåg att det var massa snack om, om vi ska hålla oss inne på VIK-spåret. Representerade Væstmanland i 3 raka TV-Pucken, samt Juniorkronorna. Kommer ihåg att han var namnet på allas læppar nær vi var runt 15-16, och att Berglund och Backlund var lite i skuggan av honom. Nu så spelar han ju dock i Allsvenskan, så "inte blivit något" stæmmer væl inte helt riktigt, men såsom han var hypad i yngre dar, så læt det næstan som om han var klar før NHL, fastæn i sjælva verket så blev ha aldrig draftad nær det begav sig.