2013-03-06, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Om man blir hyllad som Europas bästa junior , så har man väl inte åstadkommit särskilt mycket om man spelar i en fjärdekedja i Elitserien. Han är ju som sagt dock bara 21 år ännu så det finns fortfarande tid att bli något.

Vem har utnämnt honom till det? Sen är det ju inte så lätt att ta plats i en av Skellefteås toppkedjor heller. Hade han spelat i typ Timrå eller nåt skulle det nog sett annorlunda ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Antabus12
William Wallen!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6048

Där har det gått utför, vill dock inte kapa honom allt för mycket då han fick en hjärnblödning när han var och spelade på andra sidan. Men han ansågs som en super talang innan han åkte över, nu får han till och med nöta bänk i division 1.

Precis det här jag menar. Wallén var en av de mest lovande i 91-kullen vill jag minnas. Har själv mött honom och ingen kunde matcha hans snabbhet, teknik och fruktade skott på den tiden. Tyvärr för hans del så är han rätt kortväxt. Antar att han inte klarade av att anpassa sig när han började spela mot de som var fysiskt starkare än honom. Sen var det såklart tragiskt med hjärnblödningen som du nämnde. Det var ju innan "raset" hade börjat han åkte på den så det är väl inte helt uppåt väggarna att påstå att den bidrog en hel del till att det gick utför.
Senast redigerad av Stukatj 2013-03-06 kl. 16:18.
Citera
2013-03-06, 16:26
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Vem har utnämnt honom till det? Sen är det ju inte så lätt att ta plats i en av Skellefteås toppkedjor heller. Hade han spelat i typ Timrå eller nåt skulle det nog sett annorlunda ut.
Han var sjua ser jag nu när jag ser efter men det spelar mindre roll. Han har i alla fall hittills inte levt upp till sin potential.
Citera
2013-03-06, 16:37
Avslutad
alla jävlar 86r har total floppat, är de ens någon ur den ålderskullen som är ett "VM-namn"?
Citera
2013-03-06, 16:45
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
alla jävlar 86r har total floppat, är de ens någon ur den ålderskullen som är ett "VM-namn"?

Edler är väl 86a.
Citera
2013-03-06, 17:03
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen

Viktor Stålberg och Anton Strålman är väl av årsmodell 86?
Citera
2013-03-07, 18:32
Medlem
Peter Madach, HV 71. Stack sedan till Norge och spelade några år innan han lade av.
Citera
2013-04-01, 14:03
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Jag håller på AIK och har kollat truppen över dom senaste 5-6 säsongerna, och spelare som inte har nämnts och som floppade enligt mig är:

Andreas Frisk (B), spelade visserligen i ES 12-13, men man trodde att han skulle bli grym efter guld i tv-pucken och lill-strimmas stipendium.
Patric Blomdahl (F), TV-puck och massa matcher i landslaget som junior, men blev väldigt begränsad som spelare.
Joakim Nordström (F). Draftad i tredjerundan, men kommer att bli en stor flopp. Har stått stilla i flera år.
Mattias Beck (F). En talang med tv-puck och massa landskamper som junis men blev en allsvensk spelare.
Christopher Löfberg (F). Draftad i tredjerundan, spelar idag i Frankrike som utfyllnadsspelare.
Citera
2014-08-29, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Inget bra exempel tycker jag. Killen lirar fortfarande i Elitserien. Här är det ju meningen att vi ska namndroppa talanger som tidigare spelat i Elitserien, men nu harvar runt i typ division 2 eller liknande.

Min gissning är att Adam får sitt genombrott i år. Men han har verkligen inte motsvarat förväntningarna som pojklagsspelare. Kanske han blev haussad lite för tidigt och inte fick spela sitt eget spel. Blev mest att jaga i 4:e för en riktigt spelskicklig kille.
Citera
2014-08-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Edler är väl 86a.

Dock aldrig hyllad som en jättetalang, men det kan ju visserligen bero på att han aldrig spelat i SHL.
Citera
2014-08-29, 18:37
Medlem
Loppan312s avatar
Johan Erkgärds? Kanske inte jättetalang men spelade i FBK när han var ganska ung o harvar nu i min hemstad Skövde o briljerar inte direkt.
Citera
2014-10-16, 22:12
Medlem
Dimaks avatar
Magnus Åkerlund, HV71, Timrå IK
Sågs av flera fans att ta över efter Stefan Liv när han skulle till NHL men ikke så nikke han gick till Timrå och fick inte spela alls drog till Danmark och spelar idag i Division 1 för Sundsvall Hockey.
Citera
2014-10-22, 22:23
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag vill ha exempel på spelare som av media haussats upp som värsta supertalangerna, men sedan inte blivit särskillt bra (ännu).

Gistedt och Ryno är väl praktexempel. Gistedt hyllades som värsta världsmålvakten när han fick så en match som 17-åring. Ryno var den nye Gretzky lät det som och jag undrar fortfarande vart fan medierna fått det ifrån. En okej säsong i Oskarshamn, okej. Men lät som värsta stjärnan hade landat i Elitserien.

Citerar min egen trådstart, 6 år gammal. Det var ju ironiskt att båda dessa herrar skulle hamna i Leksand

Ryno misslyckades i tre SHL-klubbar och sedan i AIK innan han började om i Oskarshamn. Gjorde några bra AS-säsonger i Leksand och ligger nu och nosar på landslagsklass i sina bästa stunder, även om denna säsong varit en katastrof för både honom och laget. Ses som 28-åring som en bärande spelare (nåja, förväntas vara en sådan åtminstone) i ett SHL-lag iaf vilket får ses som väl gondkänt.

Gistedt harvade i Coyotes farmarlags farmarlag innan han började spela i ECHL (huh?). Jag vet inte riktigt vad det är för liga men vi kan iaf konstatera att Joel Gistedt hamnade på plats 46 av 49 i målvaktsligan, 87,4% på 20 matcher. Hyllningarna han fick när han debuterade i Frölunda kändes nog långt borta för Joel som valde att sticka hem till Sverige och vakta Rögles båsdörr i Allsvenskan. Efter det en skaplig säsong i Bofors och därefter nya båsdörrar, men i SHL denna gång. Nu känns han som en andramålvakt som ingen vill ha och vi kan nog efterkloksamt konstatera att Gistedt-hypen var överdriven.

Båda har fått vara med om diverse äventyr och upplevt det vackraste en hockeyspelare kan uppleva - att spela i Leksands underbara blåvita dress. Gistedt har utöver det skaffat en läcker bättre hälft och jag är säker på att de kommer se tillbaka på sina karriärer med belåtenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in