2011-11-17, 17:10
Medlem
Jag försöker hitta Jesper Mattson sågningen på NHL.com, men den sidan är seg som lönnsirap.
Vad har hänt med sidan?

Fler "busts" : Thomas Hickey vald #4 av LA Kings, kapten i Kanadas juniorlag, har bosatt sig i AHL...
Vad hände (inte) där?

Angelo Esposito (det var aldrig ens nära, QMHJL produkt, säger tyvärr en del)

Andre Zyuzin valdes #2. höll till några år i San Jose, sedan hem till ryssland..

Anton Gustafsson ... vad händer?

Från 2010, är jag fundersam på varför Gormley inte synts till än, och Dylan McIlrath måste ju vara en av tidernas sämsta draftval, med tanke på :

...upplagd ren jävla stöld av Ducks att ta Fowler som 12:a! Vad fan tänkte GM med??!

Vad tros om Strome och Scheiifle? Bägge måste ju visa att de håller och hänger med i NHL.
Lever de farligt?
Citera
2011-11-17, 17:46
Medlem
Fredrik Sjöström passar väl in här tycker jag. Draftad som nr 11 om jag inte minns fel och gjorde en hel del poäng i U18 landslaget också. Sen dess verkar det har gått utför, visst han spelade några år i NHL men inte på det sättet som var meningen. Nu några år senare är han i Frölunda vilket säger det mesta ...
Citera
2011-11-17, 21:34
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jag försöker hitta Jesper Mattson sågningen på NHL.com, men den sidan är seg som lönnsirap.
Vad har hänt med sidan?

Fler "busts" : Thomas Hickey vald #4 av LA Kings, kapten i Kanadas juniorlag, har bosatt sig i AHL...
Vad hände (inte) där?

Angelo Esposito (det var aldrig ens nära, QMHJL produkt, säger tyvärr en del)

Andre Zyuzin valdes #2. höll till några år i San Jose, sedan hem till ryssland..

Anton Gustafsson ... vad händer?

Från 2010, är jag fundersam på varför Gormley inte synts till än, och Dylan McIlrath måste ju vara en av tidernas sämsta draftval, med tanke på :

...upplagd ren jävla stöld av Ducks att ta Fowler som 12:a! Vad fan tänkte GM med??!

Vad tros om Strome och Scheiifle? Bägge måste ju visa att de håller och hänger med i NHL.
Lever de farligt?

Vi snackar alltså 18-19-åringar här. Lite tidigt att begrava dem redan.
Citera
2011-11-18, 11:06
Medlem
En av de största flopparna lär väl vara Filatov? Han har väl i stort sett inte gjort ett skit i NHL?
Citera
2011-11-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Fredrik Sjöström passar väl in här tycker jag. Draftad som nr 11 om jag inte minns fel och gjorde en hel del poäng i U18 landslaget också. Sen dess verkar det har gått utför, visst han spelade några år i NHL men inte på det sättet som var meningen. Nu några år senare är han i Frölunda vilket säger det mesta ...

489 matcher i NHL och 104 poäng, visserligen inget grymt poängsnitt men ändå inte en flopp... Han är ju inte en poängkung heller till spelstilen, utan mer en köttare. Flopp skulle jag inte vilja kalla det, nästan en veteran i NHL.
Citera
2011-11-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vavere
489 matcher i NHL och 104 poäng, visserligen inget grymt poängsnitt men ändå inte en flopp... Han är ju inte en poängkung heller till spelstilen, utan mer en köttare. Flopp skulle jag inte vilja kalla det, nästan en veteran i NHL.

För att bli draftad som nr 11 och öste in poäng i U18 landslaget och enbart 104 poäng på 489 matcher så skulle jag säga att han är en besvikelse. Finns ju en anledning till att han spelar i elitserien igen vid 28 års ålder.
Citera
2011-11-23, 03:27
Medlem
Dr.Sakics avatar
linus klasen ? var pavag att vara sveriges forsta ronaldinho pa is men kom aldrig riktigt upp i form for nhl pga annat , har daremot tagit sig i kragen nu och kanske kan starta en fin karriar i malmo haller tummarna !
Citera
2011-11-25, 14:29
Medlem
De här på adnra sidan plöen då, som krossar rekord i juniorligor.
Men knappt blir något alls

Vad händer däremellan??
Mest fascinerande är nästan Stan Drulia. 145 p på 47 matcher. 3 poäng per match i OHL.
Den väl ansett starkaste juniorligan.
http://www.eliteprospects.com/league_total.php?league_sum_totals=&teamgroup=&tim eperiod=&from=&to=&season=%&leagueid=OHL&leaguetea m=&sort=&nation=&name=&order=PPG

I toppen gör han sällskap av Rob Pearson, Pat Peake, Rob Schremp, Andrew Brunette, Stehpan Lebeau (multiproducent i QJHML)

Mer att nämna är Rob Brown och Ray Ferraro (104 mål i WHL 83 - 84 ) (!!)

Varför slår dem inte i NHL??
Senast redigerad av leading 2011-11-25 kl. 14:31.
Citera
2011-11-25, 14:35
Medlem
Vinterijunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sakic
linus klasen ? var pavag att vara sveriges forsta ronaldinho pa is men kom aldrig riktigt upp i form for nhl pga annat , har daremot tagit sig i kragen nu och kanske kan starta en fin karriar i malmo haller tummarna !
Klasen tagit sig i kragen? Att spela 3 år i allsvenskan i ett sunkigt Malmö kan ju inte direkt vara utvecklande för en spelare i åldern 25-28.
Citera
2011-11-27, 02:04
Medlem
Dr.Sakics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterijuni
Klasen tagit sig i kragen? Att spela 3 år i allsvenskan i ett sunkigt Malmö kan ju inte direkt vara utvecklande för en spelare i åldern 25-28.
menar privat, nu nar han fatt ordnning pa det kanske han kan koncentrera sig fullt pa hockeyn
Citera
2011-11-27, 21:32
Medlem
I Wayne Gretzkys bok så minns jag att det står att hans bror Brent tydligen hade krossat några av hans rekord från juniortiden, har inga källor på det men det måste vara fruktansvärt att växa upp i den skuggan...
Citera
2011-11-28, 10:39
Medlem
Jag har inte läst hela tråden så han kan ha tagits upp men, Anton Mylläri!
Spelat tv-pucken tre gånger, blivit bästa back trots att han spelade i Västmanland. Var med i alla landslag upp till U18. Spelade 7 matcher i Allsvenskan som första års BJ, var ordinarie där nästa säsong. Nu harvar han omkring i division 1.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6017

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article11073434.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in