2011-11-28, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paylen
Jag har inte läst hela tråden så han kan ha tagits upp men, Anton Mylläri!
Spelat tv-pucken tre gånger, blivit bästa back trots att han spelade i Västmanland. Var med i alla landslag upp till U18. Spelade 7 matcher i Allsvenskan som första års BJ, var ordinarie där nästa säsong. Nu harvar han omkring i division 1.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6017

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article11073434.ab

Hade lite med att göra att han var 1.85, 100 pannor redan när han var 15 bast. Utvecklades långt före andra i sin ålder, så var väl ingen riktig talang mer än att han var stor och tung och spelade enkelt. Inte direkt den näste Lidström, men borde helt klart ha utvecklats till en bättre spelare än Div 1
Citera
2011-11-29, 00:28
Medlem
bafsss avatar
Skulle tråden inte vara för sådana som inte blivit nått? ni nämner namn som spelat i nhl och har en ordinarie plats i elitserien!
Citera
2011-11-29, 08:19
Medlem
litensorks avatar
http://eliteprospects.com/player.php?player=849

Den gamla tv-pucks ryssen som spelade i HV71 och västerås som senior. Han var ju ganska stor.
Nu aktuell som förstakedje-spelare i galningarna i Vityaz Chekhov
Citera
2011-11-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litensork
http://eliteprospects.com/player.php?player=849

Den gamla tv-pucks ryssen som spelade i HV71 och västerås som senior. Han var ju ganska stor.
Nu aktuell som förstakedje-spelare i galningarna i Vityaz Chekhov
Man har ju verkligen inte åstadkommit något om man tillbringat de senaste säsongerna i världens näst bästa liga.
Citera
2011-11-29, 23:42
Medlem
litensorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Man har ju verkligen inte åstadkommit något om man tillbringat de senaste säsongerna i världens näst bästa liga.
Jag har inte sagt att han inte åstadkommit något. Jag menar däremot att killen vart sjukt hypad och spåddes bli en stabil NHL-spelare.
Citera
2012-02-02, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjunollett
Har ett par namn här som jag saknar i tråden.

Jimmy Lund - Ojoj, den här grabben trodde jag stenhårt på. Kanske inte NHL-material men lugnt som en poängplockare i ES. Totalt iskall kille, inga nerver alls. När vi fick höra att han skulle (pga av skador) göra elitseriedebut så bettade vi faktiskt en tia var på att han skulle göra mål, vilket han också gjorde, tyvärr blev målet bortdömt
Jimmy tackade sedemera nej till Team 19 tror jag att det va pga av att han skulle gå på studentbalen. Dock hade han ingen o gå med så det var väl bara ren lathet att han inte åkte på landslagssamlingen. Spelar numera i Borås och gör det bra.

Har fler gamla Hv-talanger och berätta om men orkar helt enkelt inte nu

Jimmy Lund är mästare på att göra saker utan att behöva ta i överhuvudtaget. Han spelar i Nittorp div 2 nu och bestämmer sig Jimmy för att göra mål gör han mål. Han är så äckligt överlägsen i Nittorp. Men som du skriver han är nog den lataste personen jag känner.
Dom säger att när han va 16 17 år och skulle träna med a-laget så när a-lagsspelarna skulle ut och värma upp inför träningen gick jimmy och drack kaffe med materialarna istället.

Och jag avslutar med ett Jimmy-qoute taget från omklädningsrummet:

"Grabbar, hade jag kunnat skjuta hade jag varit mångmiljonär nu.."

Denna killen är en legend helt klart!
Citera
2012-06-24, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leading

Mer att nämna är Rob Brown och Ray Ferraro (104 mål i WHL 83 - 84 ) (!!)

Varför slår dem inte i NHL??

Om det är samma Rob Brown som jag tänker på så gjorde han 115 poäng på 68 matcher i NHL säsongen 88/89.

Ray Ferraro gjorde totalt 1258 matcher i NHL.

Du har höga krav du...
Citera
2012-06-29, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokjavel
Om det är samma Rob Brown som jag tänker på så gjorde han 115 poäng på 68 matcher i NHL säsongen 88/89.

Ray Ferraro gjorde totalt 1258 matcher i NHL.

Du har höga krav du...

jajamensan.

Rob Brown spelade med Mario Lemieux nämda säsong. säsongerna efter så fick han visserligen 80 p, men sedan gick det bara ner. Vart ratad av HV71 bl.a Man undrar ju vad som hänt. Lite som Rob Schremp.

Ray Ferraro var ju en redig poängplockare, som inte km till sin rätt i NHL.
Doug Gilmour och Clff Ronning hade ju liknande siffror i sin juniortid, och slog ut.
Detsamma med Ray Whitney (1000 p i NHL!) , men inte Ray Ferraro.

Att gōra 160 p i WHL ger ändå hopp om lite stabil NHL karriär.
Man slår inte in så många poäng för ingenting.
Senast redigerad av leading 2012-06-29 kl. 15:18.
Citera
2012-06-29, 15:58
Medlem
Ingen som nämnt Dick Axelsson? Killen kommer aldrig bli något, tro mig. För lat, för oseriös men en helt sjuk talang. Kan/kunde bli/blivit något, men kommer ej!
Citera
2012-06-29, 16:01
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Lite hopp ger det väl kanske, men kolla igenom Eliteprospects lista över vinnarna av Bobby Clarke Trophy. Inte många NHL-stjärnor där inte.

http://www.eliteprospects.com/awards.php?award=WHL%20Most%20Points%20%22Bobby%20 Clarke%20Trophy%22
Citera
2012-07-01, 12:40
Avslutad
Citat:
jajamensan.

Rob Brown spelade med Mario Lemieux nämda säsong. säsongerna efter så fick han visserligen 80 p, men sedan gick det bara ner. Vart ratad av HV71 bl.a Man undrar ju vad som hänt. Lite som Rob Schremp.

Doug Gilmour och Clff Ronning hade ju liknande siffror i sin juniortid, och slog ut.

Håller inte riktigt med. Visst Rob Brown blev aldrig någon stabil NHL spelare men att säga att han inte blivit något, så långt skulle jag inte gå. Sen att jämnföra honom med Schremp går ju inte. Schremp lyckades ju aldrig överhuvudtaget i NHL.
RB spelade ju visserligen med Lemieux när han var som bäst men du producerar inte dom siffrorna om du inte kan din hockey så att säga...

Ray Ferraro hade väl ändå en stabil NHL karriär. Han var ordinarie i ligan mellan åren 85-02. Ganska stabilt om du frågar mig. Vidare nämner du Ronning som en spelare som slog ut men inte Ferraro. Om vi kollar på bådas respektive statistik är den ganska lika:

Ferraro 1258 matcher 898 poäng
Ronning 1137 matcher 869 poäng
Citera
2012-07-02, 14:51
Medlem
Citat:
jajamensan.

Du är ju typ dum i huvudet och/eller har noll verklighetsuppfattning.... Att båda gör över 1000 matcher i nhl och över 800 poäng... Inte jätte många svenskar som gjort det.
rättare sagt 7 svenskar som gjort 800 poäng eller mer och bara 3 svenskar som spelat mer matcher en vad dom gjort... Jag tror du har noll koll ang hockey. Som någon sa kollar igenom dom som vunnit poängligan så ser du att de inte är någon som blivit en riktig nhl stjärna i nhl. Typ Eric fehr som har gjort som mest 39 pinnar under en säsong och Erik Christensen som gjort max 33 pinnar i nhl.
Gör du dock 115 poäng i NHL är du en superstjärna i min bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in