2009-01-11, 02:29
Medlem
Ferross avatar
Tror man ska vänta med att kalla Söderberg för "flopp" eller "har inte blivit något", hade han inte åkt på den där skadan så tror jag att han hade blivit en riktigt grym spelare. Den skadan kan ju ha fördröjt hans utveckling en del då han är tvungen att anpassa sig till att spela med den.

Talangen har han ju, sen är frågan hur mycket hans skada kommer störa i framtiden och hur mycket han själv är villig att offra. Han verkar ju vara ganska fäst vid Malmö..
Citera
2009-01-11, 02:33
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Tror man ska vänta med att kalla Söderberg för "flopp" eller "har inte blivit något", hade han inte åkt på den där skadan så tror jag att han hade blivit en riktigt grym spelare. Den skadan kan ju ha fördröjt hans utveckling en del då han är tvungen att anpassa sig till att spela med den.

Talangen har han ju, sen är frågan hur mycket hans skada kommer störa i framtiden och hur mycket han själv är villig att offra. Han verkar ju vara ganska fäst vid Malmö..

"flopp" är inte det samma som att inte vara en talang längre.
Som jag ser det så var han jättehypad och han var en ruskigt stor talang men pga skador och dåliga val så tycker jag att han inte längre kan räknas som en talang.

Däremot kan han fortfarande bli en bra hockeyspelare, däremot tror jag inte att Boston kommer ge honom en plats i deras lag nästa säsong, deras trupp och hans historik av velande när dom verkligen behövde honom ligger honom i fatet.
Citera
2009-01-11, 10:39
Medlem
pontassss avatar
Jag kom att tänka på Jonas Andersson (http://eliteprospects.com/player.php?player=704), och ställde mig frågan var han tog vägen? Men han är tydligen över hos våra grannar i öst och spelar för Kärpät.

Från Nashville Predators ->Milwaukee Admirals -> Södertälje -> Brynäs ->Ilves->HPK och slutligen nu i Kärpät.

Han bör kvalificera sig som en som inte blev/blivit något.
Citera
2009-01-11, 13:29
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
"flopp" är inte det samma som att inte vara en talang längre.
Som jag ser det så var han jättehypad och han var en ruskigt stor talang men pga skador och dåliga val så tycker jag att han inte längre kan räknas som en talang.

Däremot kan han fortfarande bli en bra hockeyspelare, däremot tror jag inte att Boston kommer ge honom en plats i deras lag nästa säsong, deras trupp och hans historik av velande när dom verkligen behövde honom ligger honom i fatet.

Tyckte att jag såg ordet flopp någonstans, kanske bara jag som såg fel.

Sen håller jag med i det du skriver, att han ska bli så bra som man först trodde lär nog inte hända men jag anser att det nästan helt är på grund av hans skada. Det hade varit väldigt kul om han hade fått slippa den.
Citera
2009-01-11, 13:40
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontasss
Jag kom att tänka på Jonas Andersson (http://eliteprospects.com/player.php?player=704), och ställde mig frågan var han tog vägen? Men han är tydligen över hos våra grannar i öst och spelar för Kärpät.

Från Nashville Predators ->Milwaukee Admirals -> Södertälje -> Brynäs ->Ilves->HPK och slutligen nu i Kärpät.

Han har ju inte åldern på sin sida heller.

Citera
2009-01-11, 13:41
Medlem
von_Ss avatar
Fel tråd
Citera
2009-01-11, 13:45
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontasss

Snittat 1 PPG denna säsong, det i en av de bättre ligorna i Europa, och är ju fortfarande rätt ung. Så jag tycker det är fel att säga att han inte blivit något.
Citera
2009-01-11, 13:49
Medlem
Crazy JOs avatar
Linus Videll har floppat rejält iår.
Var landslagsman (säger iofs inte mycket ) förra året och en 1:a lina spelare, var påväg mot NHL och spåddes en lysande framtid !
Iår färgar han knappt i 4:e linan i ett bottenlag i elitserien...hur skall det gå för babyface ??
Citera
2009-01-11, 14:00
Bannlyst
Jag har inte läst igenom hela tråden, men jag kan ändå bidra med ett förhoppningsvis NYTT namn till trådens lista..

Niclas Levein!

Han har ända sedan han ställde sig på ett par skridskor varit en super talang.
Han gick från sin moderklubb Hammarö HC, til färjestads organisation som b-junior. Sedan slog han sig in i Färjestads A-lag, och gjorde några matcher där, fortfarande som junior. Förra säsongen provspelade han med Rögle, men tog inte plats i klubben. Då valde han att sluta med hockeyn HELT. Vad det beror på vet jag faktiskt inte. För han var som sagt jätte duktig.

Då hans moderklubb Hammarö Hc även är den klubb som jag själv spelat i, så känner jag till honom ganska väl, och enligt vänner till mig och andra personer, så har jag hört att framgången steg honom lite över huvudet, och att han blev väldigt divig.
Senast redigerad av Fidde100 2009-01-11 kl. 14:08.
Citera
2009-01-13, 19:03
Medlem
Kanske fel och påstå att han inte blev något, men Robert Burakovsky har verkligen kastat sin talang i sjön. Snubben vann Elitseriens poängliga vid 23 års ålder genom att bara ställa ut skridskorna på isen. Han hade tveklöst blivit en stjärna i NHL, om det inte var för hans beryktade lathet och kaxighet.

Istället för NHL reste "Burra" runt i Europa och spelade i allt från Finland och Tyskland till Italien och schweiziska andra-divisonen. Nu spelar han för Trelleborg i division 3...
Citera
2009-01-13, 19:49
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Kanske fel och påstå att han inte blev något, men Robert Burakovsky har verkligen kastat sin talang i sjön. Snubben vann Elitseriens poängliga vid 23 års ålder genom att bara ställa ut skridskorna på isen. Han hade tveklöst blivit en stjärna i NHL, om det inte var för hans beryktade lathet och kaxighet.

Istället för NHL reste "Burra" runt i Europa och spelade i allt från Finland och Tyskland till Italien och schweiziska andra-divisonen. Nu spelar han för Trelleborg i division 3...

Burra var en lat jävel. Han är redan nämd btw.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13246634&postcount=142
Citera
2009-01-13, 20:41
Medlem
Meanmachines avatar
Alexei Cherepanov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem