2011-11-08, 16:40
Medlem
http://hockeysverige.se/article/12436940/guds-hand
Apropå Tony Hand har Hockeysverige en artikel på honom ute.
Citera
2011-11-09, 04:41
Medlem
flightsuitups avatar
Eric Lindros trodde folk skulle bli en ny Gretzky men hans karriär hemsöktes av diverse skador samt hjärnskakningar. Synd för honom men kul för Quebec som böt honom mot Forsberg, flera spelare samt 15 miljoner dollar.
Citera
2011-11-10, 22:13
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flightsuitup
Eric Lindros trodde folk skulle bli en ny Gretzky men hans karriär hemsöktes av diverse skador samt hjärnskakningar. Synd för honom men kul för Quebec som böt honom mot Forsberg, flera spelare samt 15 miljoner dollar.

Blev Lindros ingenting? Han vann Hart Trophy och var en av de mest dominerande spelarna under 90-talet. Lindros blev ju en världsstjärna som tyvärr fick den förstörd på grund av skador.
Citera
2011-11-15, 23:41
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Nikita Filatov tycker jag börjar passa in här. Ryktas på väg hem till Ryssland igen.
Citera
2011-11-16, 16:47
Medlem
på NHL.com så anses Jesper Mattson som den största floppen vald i den turordning han valdes, i NHLs historia.
Rätt magstarkt....

Men varför platsade han inte i NHL? Ett nummer för litet i NHL?
Jag kom f.ö ihåg att han var Svergies största talang som 16 åring.
Niklas Sundström gled förbi rätt fort..

Måste undra varför Victor Hedman inte tagit storslagna kliv?
Han har ju allt man kan önska, men det går ju trögt för honom.

Många finner glädje i alkoholen verkar det som.

Kandensiska motsvarigheter finnes i Jason Bonsignore, Dan Cleary (80 poäng sopm 15 - åring i OHL), Pat Falloon, och i viss mån Daigle. (höll de två första säsongerna, skulle krävt en trade, han hade inga fördelaktiga ledaregenskaper för att dra lasset som stjärna)
Citera
2011-11-16, 21:35
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
på NHL.com så anses Jesper Mattson som den största floppen vald i den turordning han valdes, i NHLs historia.
Rätt magstarkt....

Kandensiska motsvarigheter finnes i Jason Bonsignore, Dan Cleary (80 poäng sopm 15 - åring i OHL), Pat Falloon, och i viss mån Daigle. (höll de två första säsongerna, skulle krävt en trade, han hade inga fördelaktiga ledaregenskaper för att dra lasset som stjärna)
Länk till artikeln?
Citera
2011-11-16, 22:21
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Rätt magstarkt....

Storlek och väldigt bra skridskoåkning för sin storlek. Han saknar för många pusselbitar för att kunna bli en riktigt bra NHL-back.
Citera
2011-11-17, 01:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Storlek och väldigt bra skridskoåkning för sin storlek. Han saknar för många pusselbitar för att kunna bli en riktigt bra NHL-back.

Utveckla gärna, det vore intressant läsning. Hypen kring Hedman var ändå relativt stor vid det årets draft. Jag skulle inte kategorisera honom som en "bust", men nog kommer han inte bli så bra som man verkade ha trott då...
Citera
2011-11-17, 12:32
Medlem
Janosch_Flax!s avatar
Jag har alltid gillat Hedman och det tar ju ofta som bekant lång tid innan storväxta backar utvecklats klart, men jag börjar undra om han kanske aldrig blir mer än en "stay at home"-back. Låter ju som både Hedman och Boucher är rätt nöjda med det, även om den senare snackar om en "Chara-typ" (se länk). Lär han sig nånsin att skjuta genom trafik med sitt tunga skott samt få det på mål så lär han få PP-tid och då kommer poängen och allt blir frid och fröjd i folks ögon.

http://lightning.nhl.com/club/news.htm?id=598388

Pääjärvi börjar jag ge upp hoppet om lite. Han är en stabil allroundspelare i en tredjekedja men det känns inte som om han har varken händer eller fantasi för att bli den toppspelare många hoppats på, fysiken och den fina skridskoåkningen till trots.
Senast redigerad av Janosch_Flax! 2011-11-17 kl. 12:35.
Citera
2011-11-17, 13:45
Medlem
Bara en rolig grej om Hedman. Han kör fortfarande med "I mean" i varje mening när han pratar
Citera
2011-11-17, 15:51
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Utveckla gärna, det vore intressant läsning. Hypen kring Hedman var ändå relativt stor vid det årets draft. Jag skulle inte kategorisera honom som en "bust", men nog kommer han inte bli så bra som man verkade ha trott då...

Hedman har alla verktyg men ingen verktygslåda, för att använda ett bra uttryck. Han åker bra, är stor, skuter bra, för pucken bra etcetera, men han är inte smart nog för att använda sin fysik så bra som han borde, han är inte smart nog för att få det där överlägsna övertaget som toppkvalitet på backplats med hans storlek åtnjuter. Hade han bara haft bättre brain både defensivt och offensivt hade han kunnat vara en årlig Norris-utmanare, jag tror inte han kommer bli det, jag tror det mer kommer bli en stor och användbar top-4-back av honom i slutändan eftersom han inte kan styra spelet.

Med det sagt så hade inte exempelvis Zdeno Chara börjat vara en dominerande spelare som fått ordning på saker och ting förrän han blivit åtminstone 25, men då hade Chara ett par år där saker gick framåt i en ruskig fart.
Citera
2011-11-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Bara en rolig grej om Hedman. Han kör fortfarande med "I mean" i varje mening när han pratar

AHH... mean machine.

Näej, jag håller med om Pääjärvi.
Det saknas verklgien kreativitet där. Han kan trycka på mot mål, men det är inga "sjuka" grejjer, eller geniala saker som komemr upp. Han har en stjärnas egenskaper, men saknar sinnet.

Har svårt att se att han gör mer än 25 mål en säsong. Har usel skytttestatistik,.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in