Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Utveckla gärna, det vore intressant läsning. Hypen kring Hedman var ändå relativt stor vid det årets draft. Jag skulle inte kategorisera honom som en "bust", men nog kommer han inte bli så bra som man verkade ha trott då...
Hedman har alla verktyg men ingen verktygslåda, för att använda ett bra uttryck. Han åker bra, är stor, skuter bra, för pucken bra etcetera, men han är inte smart nog för att använda sin fysik så bra som han borde, han är inte smart nog för att få det där överlägsna övertaget som toppkvalitet på backplats med hans storlek åtnjuter. Hade han bara haft bättre brain både defensivt och offensivt hade han kunnat vara en årlig Norris-utmanare, jag tror inte han kommer bli det, jag tror det mer kommer bli en stor och användbar top-4-back av honom i slutändan eftersom han inte kan styra spelet.
Med det sagt så hade inte exempelvis Zdeno Chara börjat vara en dominerande spelare som fått ordning på saker och ting förrän han blivit åtminstone 25, men då hade Chara ett par år där saker gick framåt i en ruskig fart.