2009-01-10, 11:27
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag menar så klart inte att dom inte blivit något. Det fattar du nog.
Dom har inte blivit så stora som dom "borde" blivit i förhållande till
hypen. Bara det unika draftförfarandet säger en del.

Jag hittade tidningen Cafe Sport från 97 där jag hade läst om dom.

Paul Henry, chefsscout Florida:

Steve Dryden chefredaktör Hockey News:

Som sagt hypen var ganska stor.

Jag har inte sagt nått om att hypen inte var stor? Tvärt om vet jag precis hur stor hypen var då jag bodde i övik då. ? Jag skrev ju att det inte är så konstigt att det skruvas upp, det är ju media! Det är därför iaf JAG inte väger vad dom åstakommit, mot hypen som skapades i media.

Jag försöker väga det mot vad jag själv sett och trott mot vad dom gjort.

Det jag reagerar över är att du jämför dom hur media skrev då mot för hur det gick, istället för att kanske tro själv och jämföra med det. Förstår du skillnaden?

Det är väl inte nån överraskning för nån att när media får napp på nått sensationellt så lägger media i högsta växeln då det finns ett intresse i att läsa om det. Såklart så breds det på enormt, inget unikt direkt. Men att ta med sånt i jämförelse tycker jag är fel.

Jag kanske resonerar konstigt enligt en del, men så resonerar jag iaf.

När det gäller media är "höna av en fjäder" ganska vanligt.
Citera
2009-01-10, 17:52
Medlem
KissMattans avatar
Nu börjar ju tråden skena helt - hade hoppats på J-landslagsmän som spelar div 2 hockey, tidiga draftval som aldrig kom längre än ECHL etc.

Om Sedinarna är med på listan vill jag absolut ha med Radek Bonk och Bryan Berard (jag vet att han fick Calder, men om medias hyllningar är måttstocken är han en av de 2-3 största flopparna genom tiderna, han skrevs upp som fan) på densamma. Även om jag absolut inte ngn av dom kan beskrivas som "inte blivit något".
Citera
2009-01-10, 18:33
Medlem
winkers avatar
Kan inte motstå att säga Carl Söderberg. Killen gör visserligen ett bra jobb i redhawks, men för att vara hyllad som jättetalang så är det inte så hett att härja i ett allsvenskt mittenlag.
Senast redigerad av winker 2009-01-10 kl. 18:36.
Citera
2009-01-10, 20:47
Medlem
Om vi ska vara sådana, har vi ju Kris Beach, draftad som sjua 99. Var har han hållit hus?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8429
Citera
2009-01-10, 20:51
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winker
Kan inte motstå att säga Carl Söderberg. Killen gör visserligen ett bra jobb i redhawks, men för att vara hyllad som jättetalang så är det inte så hett att härja i ett allsvenskt mittenlag.

Sticker han inte över efter denna säsongen så håller får jag tyvärr hålla med om vad du skriver.

Men ska man ta med Sedins kan man ta med alla andra top 3-pick i varje draft som inte är franchise spelare idag. Sedins är ju idag nyckelspelare i ett av de bättre lagen i NHL...

Phillips, Berard, Jovanovski, Hamrlik.
Citera
2009-01-10, 22:19
Moderator
vfs avatar
Alltså, jag påstår på intet sätt att Sedins floppat.

Jag menar bara att dom sett till förväntningarna inte har blivit
storstjärnor i NHL. Att dom är bra hockeyspelare fattar väl alla.
Citera
2009-01-10, 22:23
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Sticker han inte över efter denna säsongen så håller får jag tyvärr hålla med om vad du skriver.

Men ska man ta med Sedins kan man ta med alla andra top 3-pick i varje draft som inte är franchise spelare idag. Sedins är ju idag nyckelspelare i ett av de bättre lagen i NHL...

Phillips, Berard, Jovanovski, Hamrlik.

Jag kan inte se hur Söderberg ska lyckas ta en plats i Boston..
Citera
2009-01-10, 22:31
Bannlyst
Henric ? Alfredsson ..

Är äldre ( och var mera talangfull ) bror till Daniel Alfredsson , debuterade i VF men trots att Frölunda ledde matchen stort i slutet gav Tommy Boustedt honom ingen minut och efter det var han helt knäckt . Daniel blev late bloomer istället .

Han var intervjuad stort i Aftonbladet för några år sedan (tror jag hade tipsat om det rep-förslaget ) , han trivdes med livet !

Hopp !
Citera
2009-01-10, 22:37
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag kan inte se hur Söderberg ska lyckas ta en plats i Boston..
Nej. Det är ganska komiskt att se hur fansen på hfboards sitter och kokar ihop deras drömfemmor inför nästa säsong, med Söderberg i andralinan och alla möjliga dumheter. Det ska mycket till, det är nu i tuffare tider han ska plocka fram all potential.
Citera
2009-01-10, 23:59
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Nej. Det är ganska komiskt att se hur fansen på hfboards sitter och kokar ihop deras drömfemmor inför nästa säsong, med Söderberg i andralinan och alla möjliga dumheter. Det ska mycket till, det är nu i tuffare tider han ska plocka fram all potential.

Jag ser två sätt han skulle kunna ta en plats och det är ifall Krejci skulle kräva sån löneförhöjning att man inte skulle ha råd att ge honom det eller ifall Bergeron får ytterligare en hjärnskakning och man köper ur honom eller han slutar.

Båda alternativen verkar väldigt otroliga.
Citera
2009-01-11, 00:18
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor

Jo, men jag tror mycket väl han skulle kunna ta en plats, i alla fall i en fjärdekedja till att börja med. Vad jag tror inte många vet är att Calle är en jävligt bra BP-spelare, förmodligen Malmös bästa. Han åka rundor själv och på så sätt bränna tid, och har också bra i själva boxen. Givetvis måste han höja sig, men det är inte lätt för honom när han spelar i ett Malmö som sjunker som en sten. Carl kan inte höja Malmö nämnvärt på egen hand, det kan nog ingen. Det handlar om hela laget.

Jag tror ändå han får räkna med ett par matcher i Providence för att tuffa till sig lite. Sticker han inte efter denna säsong kommer han nog aldrig göra det.
Citera
2009-01-11, 00:28
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Jo, men jag tror mycket väl han skulle kunna ta en plats, i alla fall i en fjärdekedja till att börja med. Vad jag tror inte många vet är att Calle är en jävligt bra BP-spelare, förmodligen Malmös bästa. Han åka rundor själv och på så sätt bränna tid, och har också bra i själva boxen. Givetvis måste han höja sig, men det är inte lätt för honom när han spelar i ett Malmö som sjunker som en sten. Carl kan inte höja Malmö nämnvärt på egen hand, det kan nog ingen. Det handlar om hela laget.

Jag tror ändå han får räkna med ett par matcher i Providence för att tuffa till sig lite. Sticker han inte efter denna säsong kommer han nog aldrig göra det.

Det finns inte en chans att han kan slå sig in i den centerbesättningen som Boston har just nu. Savard och Bergeron har en säsong till på sina kontrakt. Krejci kommer dom inte att släppa och ska man sen se till fjärde linan så finns både Yelle och Sobotka som går före.

Skulle Söderberg gå över nu skulle han så spela i AHL och bli uppkallad vid skador, något som han själv inte har velat tidigare så jag tror inte Boston tror på den lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in