2008-10-06, 21:43
Medlem
Crazy JOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
det är inte bara jag. fansen på hfboards är grymt besvikna på honom och många ifrågasätter ifall han överhuvudtaget skall få vara med i devils trupp den här säsongen. sen visst han är fortfarande ung men med tanke på att han värvades i första rundan som nr23 för snart tre år sedan så är det märkligt att han fortfarande verkar vara långt från devils trupp.

http://hfboards.com/showthread.php?t=553457

men då kan du ju definera "inte blivit något" för mig ???
Citera
2008-10-06, 21:44
Medlem
leznacs avatar
Citat:
det är inte bara jag. fansen på hfboards är grymt besvikna på honom och många ifrågasätter ifall han överhuvudtaget skall få vara med i devils trupp den här säsongen. sen visst han är fortfarande ung men med tanke på att han värvades i första rundan som nr23 för snart tre år sedan så är det märkligt att han fortfarande verkar vara långt från devils trupp.

http://hfboards.com/showthread.php?t=553457
nu är jag aldrig på hfboards så jag säger vare sig bu eller bä gällande det, tar han däremot inte en ordinarie plats i år kan man börja diskutera om han hör hemma i den här tråden tror iofs att han hade han haft is imagen och väntat med att dra så hade det nog gått bättre för honom
Citera
2008-10-06, 21:47
Medlem
jag menar bara i kontrast till alla hyllningar och den uppmärksamhet han hade för 3 år sedan så har han verkligen inte levt upp till det.
Citera
2008-10-06, 21:51
Medlem
leznacs avatar
Citat:
jag menar bara i kontrast till alla hyllningar och den uppmärksamhet han hade för 3 år sedan så har han verkligen inte levt upp till det.
ok det kan jag hålla med om
Citera
2008-10-06, 22:52
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toskala
Är du för ojämn så är du inte bra.

Toskala

Bullshit.
Citera
2008-10-06, 23:31
Medlem
Mattias Modig kan bli ett namn för den här tråden om han inte rycker upp sig, hade en riktigt dassig säsong förra året och var senast mot Brynäs hemma en total katastrof och blev utbytt. Visserligen spelar han i Elitseriens just nu sämsta lag men är likväl elitseriens sämsta målvakt.

Sen har vi även Ville Vikeväinen, han som utsågs till bäste back i TV-pucken 2001. Hörde att han åkte ut och söp dagen innan match när han var i Tjeckien med U17-landslaget och blev hemskickad. Blev inga fler landslagsuppdrag för honom. Idag lirar han div1 med Asplöven
Citera
2008-10-07, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av h0xah
Mattias Modig kan bli ett namn för den här tråden om han inte rycker upp sig, hade en riktigt dassig säsong förra året och var senast mot Brynäs hemma en total katastrof och blev utbytt. Visserligen spelar han i Elitseriens just nu sämsta lag men är likväl elitseriens sämsta målvakt.

Sen har vi även Ville Vikeväinen, han som utsågs till bäste back i TV-pucken 2001. Hörde att han åkte ut och söp dagen innan match när han var i Tjeckien med U17-landslaget och blev hemskickad. Blev inga fler landslagsuppdrag för honom. Idag lirar han div1 med Asplöven

Otroligt talangfull kille men han dricker hellre alkohol än satsar på idrotten. Han blev sugen och Luleå erbjöd han direkt att komma och provspela med dem. Men han var en katastrof, fet och urusel kondis. Synd för en sån stor talang.
Citera
2008-10-07, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Bullshit.

Hur får du det till att du inte är dålig om du är för ojämn? Då är väl Modig Sveriges bästa, även om han är ojämn. Eller...?

Toskala
Citera
2008-10-07, 08:53
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toskala
Hur får du det till att du inte är dålig om du är för ojämn? Då är väl Modig Sveriges bästa, även om han är ojämn. Eller...?

Toskala

Det är mycket enkelt, Henriksson har en mycket högre bästanivå och en klart högre lägstanivå än vad Modig har.
Citera
2008-10-07, 09:11
Medlem
loafmasters avatar
Henriksson har vunnit både SM-guld och VM-guld. Men visst, det har väl alla? Folk borde ta sig en rejäl funderare på vad det innebär att "inte bli något". Henriksson var ordinarie i landslaget under flera säsonger, förstemålvakt i Sveriges bästa lag under 2000-talet, värvad av Sveriges förmodligen starkaste guldkandidat denna säsongen.

Men visst, han misslyckades i Ryssland så han blev nog aldrig något..
Citera
2008-10-07, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Henriksson har vunnit både SM-guld och VM-guld. Men visst, det har väl alla? Folk borde ta sig en rejäl funderare på vad det innebär att "inte bli något". Henriksson var ordinarie i landslaget under flera säsonger, förstemålvakt i Sveriges bästa lag under 2000-talet, värvad av Sveriges förmodligen starkaste guldkandidat denna säsongen.

Men visst, han misslyckades i Ryssland så han blev nog aldrig något..

Men även en brynäsare bör ju begripa att du vinner matcher om du gör 5 och släpper in 4. Eller har jag fel här också? Eller är det så jävla svårt att begripa att han alltid haft bra spelare i laget?

Edit: Så det inte går att misstolka. Gör du 100 mål framåt så spelar det ingen roll att du släpper in 95. Du vinner likt förbannat. Så där. Var det sagt.

Toskala
Citera
2008-10-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det är mycket enkelt, Henriksson har en mycket högre bästanivå och en klart högre lägstanivå än vad Modig har.

Och ändå är han kass.

Toskala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in