2008-09-28, 22:46
Medlem
dasRubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Gistedt har inte presterat nånting.

Gretzky har gjort nästan 3000 poäng i NHL.

Vem har "inte blivit något"?

Det vore väl konstigt av en målvakt att göra 3000 poäng?
Nej, skämt åsido: för det första är Gistdet född 1987 och är således (i min mening iaf) alldeles alldeles alldeles för ung för att bli ställd mot konstaterandet: du blev ingenting. För att konstatera något sådant om en 87:a ska man i min mening absolut inte vara på elitnivå, alternativt ha slutat. Förstår verkligen inte att detta är svårt att förstå? Kolla på Johan Åkerman som harvade med Hammarby, i Norge och i Skellefteå (när de var i allsvenskan)i flera år utan att vara speciellt bra och sen slå igenom i landslaget när han var, ja vad var han? 35?

Nej jag tycker verkligen inte det är rättvist att säga att Söderberg och Gistedt inte blivit någonting. Kom tillbaka när de spelar i Korpen, då kan jag hålla med dig.
Citera
2008-09-29, 08:48
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Läs rubriken först.

det ända han har presterat än så länge är ett par kassa säsonger i Elitserien.

Då förstår jag lite bättre vad du menar.

I övrigt faller väl Sedins i den kategorin, dom hyllades som hockeyns framtid
och har "bara" blivit habila lirare i ett värdelöst (ganska) NHL-lag.

Draftades inte Stefan som etta det året Sedins gick som 2-3?
Det måste varit en förbannelse att draftas tidigt det året.
Citera
2008-09-29, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
Tråden handlar om talanger som inte blev något. Du menar alltså att det är för sent för Söderberg, 22år? När man vid 22 års ålder spelar i landslaget har man väl framtiden för sig?

För mig är ingen 22-åring "talang". Det är bara i Sverige som 22-åringar kan vara talang tydligen. För mig dras talanggränsen vid 20 år. Äldre än 20 och talangåldern är förbi. Alexander Ovetjkin, Jevgenij Malkin, Sidney Crosby. Där har du talanger som spelar på högsta nivån i NHL. Vad gör Söderberg? Harvar i Sveriges största köplag genom tiderna i Hockeyallsvenskan. Den som hävdar att han är en stor talang kan inte ett skit om ishockey. Han pallade ju inte klimatet borta i NHL och lär aldrig bli något stort. Var det inte någon skada veklingen grinade om i ett halvår också?
Citera
2008-09-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Du verkar glömt en av de största, Ryno som finns i "ditt" lag, aik.
Sen finns ju Umicevic i SSK, Fransson i LHC, Davidsson var väl relativt stor talang, Lars Jonsson. Sjöström, Jens Karlsson. Tom Wandell, var väl bäst av alla i TV-pucken för nått år sen (enligt experterna iaf). Enroth som redan påpekats,

Fredrik Sjöström? Isf förstår jag inte. Han är väl den enda av dessa spelare som har en given plats i ett NHL lag, eller iaf hade.
Citera
2008-09-29, 17:07
Medlem
leznacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
För mig är ingen 22-åring "talang". Det är bara i Sverige som 22-åringar kan vara talang tydligen. För mig dras talanggränsen vid 20 år. Äldre än 20 och talangåldern är förbi. Alexander Ovetjkin, Jevgenij Malkin, Sidney Crosby. Där har du talanger som spelar på högsta nivån i NHL. Vad gör Söderberg? Harvar i Sveriges största köplag genom tiderna i Hockeyallsvenskan. Den som hävdar att han är en stor talang kan inte ett skit om ishockey. Han pallade ju inte klimatet borta i NHL och lär aldrig bli något stort. Var det inte någon skada veklingen grinade om i ett halvår också?
Du kanske har missat att söderberg var borta ett år på grund av ögonskadan han ådrog sig under en match? det har försenat hans karriär med ganska många år, men det är klart han spelar ju inte i AIK så det är väl för mycket begärt att du ska ha koll på honom.
Citera
2008-09-29, 19:59
Medlem
dasRubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis

Så om man inte är lagkapten i Pittsburgh Penguins när man är 20 bast så har man inte blivit någonting? Det verkar som att du är den som inte kan något om hockey. Ärligt talat, du gör bort dig med ditt inlägg. Grinade över en skada? Killen blev i princip blind på ena ögat, men det berättigar inte honom från att ta en paus med hockeyn, nänä, haha.
Roligt också att du måste trycka in "Sveriges största köplag genom tiderna" när du nämner att han spelar i MIF, roligt eftersom detta har absolut ingentign att göra med Söderberg (blir ännu mer ironiskt eftersom just Söderberg är en egen produkt). Söderberg hade platsat i elitserien också, eller du tror förstås att Tre Kronors A-lag lottas ut helt slumpmässigt?

Det måste verkligen defineras var ribban på den här diskussionen ska ligga. Vad är att "bli någonting"? Uppenbarligen är man en nobody om man inte är i en startfemma i NHL vid 22. Då blev inte Ledin & Jämtin något heller, de är 29 resp. 25.
Citera
2008-09-29, 20:32
Medlem
Crazy JOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasRuben
Det måste verkligen defineras var ribban på den här diskussionen ska ligga. Vad är att "bli någonting"? Uppenbarligen är man en nobody om man inte är i en startfemma i NHL vid 22. Då blev inte Ledin & Jämtin något heller, de är 29 resp. 25.

Jag har försökt sammanfatta vad vissa tycker i denna tråd

Superstjärna = Lagkapten innan 20 år i ett lag i NHL
Medelspelare = 2:a femman i NHL-lag vid 23-årsåldern
Nobody = 29-åring med 2 VM-guld flera SM-guld och förstecenter i HV, typ...
Sopa = 22-åring som varvat ner i köplag i södra Sverige, har provat på NHL och gör gästspel i landslaget.
Citera
2008-09-29, 20:34
Medlem
dasRubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy JO

Sopa = 22-åring som varvat ner i köplag i södra Sverige, har provat på NHL och gör gästspel i landslaget.

Haha, huvet på spiken!
Citera
2008-09-29, 20:39
Medlem
mraskers avatar
Citat:

Hahaha Det är så sant

Apropå Tom Wandell så har grabben skrapat ihop 3p på 4matcher i år i Timrå. Inte så kasst ändå. Möjligtvis med måtten ovan då...
Senast redigerad av mrasker 2008-09-29 kl. 20:41.
Citera
2008-09-29, 20:48
Medlem
Crazy JOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
Hahaha Det är så sant

Apropå Tom Wandell så har grabben skrapat ihop 3p på 4matcher i år i Timrå. Inte så kasst ändå. Möjligtvis med måtten ovan då...

HAn är ju fostrad i en sån fin klubb att han inte kan misslyckas
Citera
2008-09-29, 20:52
Medlem
leznacs avatar
Citat:

Observera att ovanstående inte gäller om spelaren ifråga har ett förflutet i "MÄKTIGA AIK"
Citera
2008-09-29, 23:18
Medlem
Bryan Fogarty satte ett poängrekord för backar i OHL (155 poäng på 60 matcher) som ännu idag är oslagbart, draftades före Joe Sakic 1987 och kallades "den nye Bobby Orr". Spelade dock bara 156 NHL-matcher då han söp bort både sin karriär och hela sitt liv...

Fedor Fedorov som spelade i Malmö 06/07 har verkligen kastat bort sin karriär. Dominerade matcher i Elitserien med sin storlek och otroliga handledsskott, men ville så lite...Hade lätt platsat i samtliga NHL-lag, men har mest fått harva i AHL eftersom hans inställning och mentalitet är på tok för dålig.

Kanske fel att påstå att dessa inte blivit något, men Alexei Kovalev och Alexei Yashin hade varit mycket större namn idag om bara deras arbetskapacitet varit större...
Senast redigerad av Jawreko 2008-09-29 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in