Jag har märkt att bensodiazepiner har väldigt många användningsområden men tänkte kolla med er vilken benso och vad ni har provat självmedecinera det emot eller bara ge tips på vad det kan användas till utöver, ångestdämpande, sövande, spasm och sådant som det är till för.
Alltså t.ex döda en snetripp, förhindra krampanfall på grund av intag utav en drog som kan utlösa det osv. Kom med tips!
Off topic: Benso är väl den korrekta förkortningen inom svenskan eftersom det stavas benzodiazepine på engelska och bensodiazepiner på Svenska? Blev lite osäker när alla stavar det olika.
Senast redigerad av Fuckt 2008-09-24 kl. 22:08.
Ja, jag kan ju bara svara för mig själv så jag använder benso mot ångest och muskelspänningar. 7mg Iktorivil har jag utskrivet/dag så min bensotolerans är tyvärr skyhög.
Jag har använt benso på fel sätt från början och inte bara tagit vid behov.
Det mesta som det inte är avsett att användas till. Hah!
I princip alltid i kombination med andra droger, eftersom benso ensamt är ganska tråkigt. Försöker strikt undvika att käka piller på vardagar, eftersom jag inte vill göra mig beroende av något för att t ex kunna umgås med människor eller somna.
Slippa ångest.
Slappna av om jag är stressad eller uppjagad
Vid bakfylla eller AT
Allmänt rekreationssyfte
Bli mer social och avslappnad om jag ska ut på puben och ta ett fåtal öl
I förberedande syfte om jag har pressande saker på jobbet att fixa.
Om jag vill få någonting tråkigt/jobbigt gjort som jag har skjutit på länge.
Använt det mot ångest någon enstaka gång. Efter det i "flummsyfte" några gånger efteråt, men insåg att det inte riktigt var min kopp té. En ganska soft drog, helt klart, men jag tyckte vanligt gammalt hederligt röka var mycket roligare : ).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!