• 1
  • 2
2008-09-25, 14:39
Bannlyst
Mot ångest, sömn och skönare fylla!
Citera
2008-10-12, 03:31
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztek
Mot ångest, sömn och skönare fylla!
En lite offtopic fråga då men, om man tar benso och dricker får man väl känslan av att man blir skitfull så frågan är om om du blir socialare och mer modig om du dricker en lite mindre mängd alkohol och tar en normal dos med en benso som du har tagit samtidigt?

Jag har provat det första gången jag brovade benso (en väldigt stor dos Sobril) men kommer inte riktigt ihåg om jag blev mer social, isf skulle det vara mycket positivt eftersom bakfyllan blir mindre, man mår inte pshykiskt dåligt som jag gjorde i början sist jag drack men då hade jag haft en deppig dag också och att fyllan blir mycket skönare. Sen finns det ju problem som risk för att åka fast, större minnesluckor med mera.
Citera
2008-10-12, 10:40
Medlem
Mords avatar
använder det bara mot ångest även om det kan bli för mycket ibland så mår jag ändå bra...
Citera
2008-10-12, 11:06
Medlem
XXtazys avatar
Har använt benso ett antal gånger vid abstinensbesvär och för att sova efter att ha käkar centralstimulanter. En riktig livräddare är de
Citera
2008-10-12, 12:12
Medlem
Alisas avatar
Använder benso vid At och och som självmedicinering.

Ibland i flumsyfte... och det är en lika dum idé varje gång .
Citera
2008-10-12, 12:40
Bannlyst
Effekter jag märkt under påverkan av bensodiazepiner:

Fördelar:

* Dämpar ångest
* Dödar trippar och AT
* Avslappnande
* Skönare och roligare fylla
* Boostar opiater/opioider
* Dämpar oro och nervösa tillstånd
* Bättre självförtroende (kan vara en nackdel också)
* Sömngivande

Nackdelar:

* Man kan se 'påverkad' ut (folk påpekar detta)
* Minnesluckor (värst på fyllan då man gjort bort sig ett antal gånger)
* Känslokall och ibland tråkig
* Humörsvängningar
* Dåsighet/Trötthet med inslag av 'baksmälla' dagen efter
* Beroendeframkallande

Nu väger fördelarna en hel del mer än nackdelarna trots att båda listorna är i princip lika långa. Jag älskar benzo och dom hjälper mig vid de flesta svåra emetionella och oroliga tillstånd.
Citera
2008-10-12, 12:41
Medlem
klotys avatar
Använder mina kära xanor till...

Att landa på efter centralstimulantia.

Att boosta subutex med.

Att sova på, närhelst det kan behövas.

Att göra en bakfylla lättare att tackla.

Att förbättra en fylla, eller minimera intaget alkohol men ändå bibehålla en skaplig berusning.

Äter aldrig mer än 1-2mg Alprazolam per gång.
Citera
2008-10-13, 14:57
Medlem
Eyeopeners avatar
Desvärre funkar inte bensopreparat något vidare mot mina insomningsproblem förutom semi-bensos så som stilnoct och imove tex.

Använder det istället för sporadiska och extremt jobbiga sömnparalyser som inträffar under dagtid medans man är vaken eller mot panikångest och ibland vid kraftig oro.

Kan säga att hamna i en sömnparalys bara sådär vid vaket tillstånd är betydligt värre än att få det när man sover. Finns inget värre än att helt plötsligt tro att man inte andas längre och hur mycket man än försöker verkligen inte kan röra någon kropsdel alls under ca 5min, utan bara känner sitt hjärta som slår hårdare och hårdare och dödspaniken som upstår. Svårt att beskriva skräcken man upplever när det händer för nån som inte fått det.

Sen kanske nån tablett slinker ner när man dricker lite med bekanta också om jag skall vara ärlig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in