Hej, nu är det så att virusen har besegrat mej, dessutom laggar datorn sönder och jag hör en massa konstiga ljud i högtalarna (massa pip, och den där tonen som kommer när man laddat ner något)
Har xp pro på datorn , men xp skivan är sedan länge borta.
Jag är så sjuuuukt sugen på att formatera om datorn , men undrar om det är möjligt utan att behöva lägga ner närmare 1000 lappen för en ny xp skiva.
Kan man göra det utan?
Vill inte hamna i en situation där det står "enter product key" och så står man där som ett fån.
Några råd till en nödställd?
*EDIT*
Står iofs en product key på min dator, borde ju gå att använda, men jag måste väl ha skiva? går det att tanka nånstans tro?
Senast redigerad av tragikomisk 2008-09-22 kl. 20:17.
Ok, tankar nu, en fråga bara, måste jag hålla på och trycka på del när man sätter på datorn eller kan man kanske formatera om datorn fast man är inne i windows, förstår ni?
Ok, tankar nu, en fråga bara, måste jag hålla på och trycka på del när man sätter på datorn eller kan man kanske formatera om datorn fast man är inne i windows, förstår ni?
Behöver jag ens bränna skiten på en skiva liksom?
Borde det inte bara gå installera ISOn till hårddisken och sen köra igång? är det möjligt?
nej du måste boota med skivan. gå in i BIOS och ändra boot-ordningen så att du bootar med CD-rom först. ( har för övrigt alltid det som första bootning. slipper man ändra när det skiter sig nån annan gång)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!