2008-09-22, 20:12
Medlem
Hej, nu är det så att virusen har besegrat mej, dessutom laggar datorn sönder och jag hör en massa konstiga ljud i högtalarna (massa pip, och den där tonen som kommer när man laddat ner något)

Har xp pro på datorn , men xp skivan är sedan länge borta.
Jag är så sjuuuukt sugen på att formatera om datorn , men undrar om det är möjligt utan att behöva lägga ner närmare 1000 lappen för en ny xp skiva.

Kan man göra det utan?
Vill inte hamna i en situation där det står "enter product key" och så står man där som ett fån.

Några råd till en nödställd?

*EDIT*
Står iofs en product key på min dator, borde ju gå att använda, men jag måste väl ha skiva? går det att tanka nånstans tro?
Senast redigerad av tragikomisk 2008-09-22 kl. 20:17.
Citera
2008-09-22, 20:21
Medlem
stilltons avatar
det går bra att tanka ner den, eller låna den av nån kompis, och använda den product key du har på datorn
Citera
2008-09-22, 20:32
Medlem
Ammelits avatar
Eller så kan du låna en cd av en polare för att minska jobbet.
Citera
2008-09-22, 21:13
Medlem
Ok, tankar nu, en fråga bara, måste jag hålla på och trycka på del när man sätter på datorn eller kan man kanske formatera om datorn fast man är inne i windows, förstår ni?
Citera
2008-09-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tragikomisk
Ok, tankar nu, en fråga bara, måste jag hålla på och trycka på del när man sätter på datorn eller kan man kanske formatera om datorn fast man är inne i windows, förstår ni?

Behöver jag ens bränna skiten på en skiva liksom?
Borde det inte bara gå installera ISOn till hårddisken och sen köra igång? är det möjligt?
Citera
2008-09-22, 22:21
Medlem
sommarlovs avatar
tragikomsikt, snälla snälla, plugga på lite, googla runt och LÄS!
Ett forum är inte en gratissupport.
Citera
2008-09-22, 22:21
Medlem
carbsons avatar
nej du måste boota med skivan. gå in i BIOS och ändra boot-ordningen så att du bootar med CD-rom först. ( har för övrigt alltid det som första bootning. slipper man ändra när det skiter sig nån annan gång)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in