Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-21, 21:04
  #1
Medlem
Bartman777s avatar
jag har nu laddat ner "EWQL Symphonic Orchestra Silver Edition" från thepiratebay, och installreat pluginen, det tycks fungera i fruity loops, men hur får jag plugins att fungera i cubase då?

jag har försökt lära mej FL litegrann, iaf så jag kan använda mej av plugins och sånt basic, men jag fattar verkligen ingenting
så därför undrar jag hur jag "importerar" plugins til cubase, då jag kan det programmet bättre
Citera
2008-09-21, 21:07
  #2
Medlem
Noetlovskijs avatar
Nu har inte jag Cubase men jag antar att du ska skapa ett midispår (eller software track eller vad det kan heta) och sedan välja pluginen som instrument från någon liten fiffig meny.

Ta't lugnt - någon kommer ge ett bättre svar... snart
Citera
2008-09-21, 21:53
  #3
Medlem
Bartman777s avatar
haha

midispår har jag ju, i och med att jag tabbat ner allt i guitar pro först och importerat till cubase...

men dendär "fiffiga menyn" har jag inte hittat än
tack iaf, får hoppas på att nån kan hjälpa mej hehe
Citera
2008-09-21, 22:45
  #4
Medlem
Du gör så att du(om jag fattat frågan rätt) går in på devices, väljer VST Instruments sedan klickar du på den där fina saken och väljer din plugin. Annars kan du ju trycka på F11 så slipper du ju klicka din väg till devices och VST Instruments...
Citera
2008-09-22, 04:52
  #5
Medlem
Bartman777s avatar
altså detdär med F11 känner jag till, men när jag trycker i den rutan så finns inte pluginen jag laddade ner, men EZ drummer finns ju där tex, som är en annan lugin som jag använder mig av... borde inte den nya pluginen jag laddade ner finnas i listan i rutan som kommer upp när man trycker F11?
Citera
2008-09-22, 11:05
  #6
Medlem
HATs avatar
Du måste ställa in var du installerar dina VST-pluggar. Det gör du i Plug-in Information (nånting sånt). Där kan du lägga till fler VST-pluginmappar.

Nu har jag inte Cubase installerat på det här OS:et så jag kan inte kolla efter exakt var i menyerna du gör det här, men jag är nästan helt säker på att det är det som är felet.
Citera
2008-09-23, 05:36
  #7
Medlem
Bartman777s avatar
ja ghar hittat plugin information, men när jag väl är där förstår jag nite hur jag ska göra ändå... jag ser att "default foldern" är C:/vstplugins
så jag lade över dll filen från en plugin jag tankat i den mappen, men ändå funkar det inte
Citera
2008-09-23, 05:57
  #8
Medlem
suryoyos avatar
Under installationen kommer det väl upp en ruta där du väljer var dina default vst instrument ligger. Installera om så kommer det säkert fungera.
Har du provat några andra vst´er i cubase?
När du får upp F11 rutan så finns där några vst som följer med cubase, testa ladda in dom i programmet.
Citera
2008-09-23, 11:14
  #9
Medlem
HATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
ja ghar hittat plugin information, men när jag väl är där förstår jag nite hur jag ska göra ändå... jag ser att "default foldern" är C:/vstplugins
så jag lade över dll filen från en plugin jag tankat i den mappen, men ändå funkar det inte
Någonstans där kan du lägga till fler plugin-mappar. Du behöver inte ändra default folder (om du inte vill) och du ska inte flytta dll-filerna manuellt eftersom de troligtvis inte kommer funka då eftersom alla sökvägar i alla konfigurationsfiler och i registret kommer peka till den gamla sökvägen. Men någonstans i den rutan går det att redigera sökvägarna/lägga till en till VST-mapp.
Citera
2010-09-11, 12:16
  #10
Medlem
Tackar!
när jag installerade alla vst kom dem i Steinbeig/vstplugins iställer för Steingbeirg/cubase/vstpluing
var bara att flytta på dem :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback