Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-21, 17:46
  #1
Medlem
SweTechs avatar
Ser att fler och fler frågar efter streaming av hockeymatcher.
Själv lider jag inte av det här då jag betalar för att titta på ishockey men då forumets regler är ganska hårda när det gäller snack om ämnet tänkte jag dela med mig av den information om vilka matcher det är ok att fråga efter streaming länkar till.

Citat:
1.02. Diskussioner om illegal avkodning av tv-signaler är förbjudna

Diskussioner gällande illegal avkodning av tv-signaler (till exempel piratkort, cardsharing, dreambox) är förbjudna. Det är inte heller tillåtet att länka till webbsidor relaterade till detta ämne.

Diskussioner om streamad tv över internet i syfte att på illegal väg få tillgång till nordiska bolags sändningar eller sändningar där nordiska bolag har primärrättigheter är inte heller tillåtna.

Brott mot denna regel kan leda till avstängning från forumet.

Så lyder alltså regeln, tittar man på exempel och tolkningar så gäller detta:

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
En kort tolkningsfråga,

Betyder det att det är helt ok att posta länkar för streamad media t.ex NHL matcher som idag endast sänds via NASN (ej nordiskt bolag) eller tv serier som ännu inte är uppköpta av ett nordiskt bolag?

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Detta är den tolkning som jag och mina medmods i sport kommer följa, om jag inte är helt ute och snurrar:

Streaming av matchsändning som nordiskt bolag har "förstahandsrättigheter" till = icke tillåtet.
Streaming av matchsändning som nordiskt bolag visserligen sänder men som de inte har "förstahandsrättigheter" till = tillåtet.
Streaming av ett specifikt nordiskt bolags matchsändning som de inte har "förstahandsrättigheter" till = icke tillåtet.
Streaming av matchsändning som inget nordiskt bolag har rättigheter till = tillåtet.


D v s att efterfråga Allsvenskan, Elitserien, Finska Elitserien, Superligaen, Tippeligaen, o s v är absolut förbjutet, att efterfråga Champions League, Olympiska Spelen, Fotbolls-VM, o s v är tillåtet så länge man inte specifikt frågar efter en nordisk kanals sändning.

/feldgrau

Det är alltså inte så att all streaming är förbjuden och sådan för forumet ok streaming kan ni i dom flesta fall hitta på
www.myp2p.eu

Hoppas att detta hjälper till så ingen bannar ut sig från forumet i jakt på hockey..
2008-09-21, 17:50
  #2
Moderator
vfs avatar
Klister på denna och INGA frågor som bryter mot 1.02.
Då kan ni åka ut/Mod
2008-09-21, 17:55
  #3
Medlem
b0gfettos avatar
Men på myp2p så streamar dom ju bl.a. allsvenskan/elitserien från Canal+ m.m.? Är det okej då?
Det kanske inte är ett svenskt bolag?
2008-09-21, 17:58
  #4
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Men på myp2p så streamar dom ju bl.a. allsvenskan/elitserien från Canal+ m.m.? Är det okej då?
Det kanske inte är ett svenskt bolag?

Är du dum eller??
2008-09-21, 17:59
  #5
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Men på myp2p så streamar dom ju bl.a. allsvenskan/elitserien från Canal+ m.m.? Är det okej då?
Det kanske inte är ett svenskt bolag?

Nej. Som det ju också står i startinlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Detta är den tolkning som jag och mina medmods i sport kommer följa, om jag inte är helt ute och snurrar:

Streaming av matchsändning som nordiskt bolag har "förstahandsrättigheter" till = icke tillåtet.
Streaming av matchsändning som nordiskt bolag visserligen sänder men som de inte har "förstahandsrättigheter" till = tillåtet.
Streaming av ett specifikt nordiskt bolags matchsändning som de inte har "förstahandsrättigheter" till = icke tillåtet.
Streaming av matchsändning som inget nordiskt bolag har rättigheter till = tillåtet.

D v s att efterfråga Allsvenskan, Elitserien, Finska Elitserien, Superligaen, Tippeligaen, o s v är absolut förbjutet, att efterfråga Champions League, Olympiska Spelen, Fotbolls-VM, o s v är tillåtet så länge man inte specifikt frågar efter en nordisk kanals sändning.

/feldgrau

/mod
2008-09-21, 17:59
  #6
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Är du dum eller??

Kanske? Vad var så dumt med frågan? Jag vet inte vilka som har förstahandsrättigheter.
2008-09-21, 18:03
  #7
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Kanske? Vad var så dumt med frågan? Jag vet inte vilka som har förstahandsrättigheter.

Bara i den här tråden har du ju fått en manual på hur vi bedømer det. Inte en gång men två. Om du fortfarande och trots detta tycker något är oklart så får du gärna ta det i PM.

/mod
2008-09-30, 23:17
  #8
Avstängd
The Butcher82s avatar
Hur snål får man bli?
Varför inte köpa tjänsten "ESPN360"? I den tjänsten ingår samtliga NHL-matcher (bestäm själv när du vill titta) i en kvalite på ca 750 kb/s för endast 849 kr. Generellt är dessutom de illegala streamingarna av usel kvalite (undantag Yahoos). Kan valet bli enklare? Svar: NEJ
2008-12-30, 00:05
  #9
Medlem
SweTechs avatar
http://atdhe.net/ är uppe igen för dom som är intresserade.
Siten visar matcher som inte svensk eller nordiska kanaler visar så man kan följa sitt favoritlag.
2008-12-30, 18:29
  #10
Medlem
Spottstyvels avatar
Varför är det så känsligt att diskutera streaming när t.ex. diskussioner om narkotika, fildelning etc är tillåtet?
2008-12-30, 18:33
  #11
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spottstyvel
Varför är det så känsligt att diskutera streaming när t.ex. diskussioner om narkotika, fildelning etc är tillåtet?

http://www.flashback.se/flashbacks/md.php

Detta resulterade i följande regel.

Citat:
1.02. Diskussioner om illegal avkodning av tv-signaler är förbjudna

Diskussioner gällande illegal avkodning av tv-signaler (till exempel piratkort, cardsharing, dreambox) är förbjudna. Det är inte heller tillåtet att länka till webbsidor relaterade till detta ämne.

Diskussioner om streamad tv över internet i syfte att på illegal väg få tillgång till nordiska bolags sändningar eller sändningar där nordiska bolag har primärrättigheter är inte heller tillåtna.

Brott mot denna regel kan leda till avstängning från forumet.
2009-01-06, 01:19
  #12
Moderator
Gromguttens avatar
http://atdhe.net/
svt play
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback