Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-19, 14:57
  #1
Medlem
erik_ande_85s avatar
Som vanligt är det många projekt samtidigt, och nånstans så fastnar jag alltid även då de större delarna av låten är klara.
Vore kul å höra lite synpunkter på vad ni tycker om den, jag är ingen sångare men försöker göra mitt bästa.
Nån som är bra på att skriva texter som kan hjälpa mig med 1-2 verser till i samma melodi och kanske en refräng?

Låten heter "Around" och kan streamas härifrån
http://profile.ultimate-guitar.com/E...all/play416267
Citera
2008-09-19, 16:19
  #2
Medlem
Apspektakels avatar
Jag drar till med en vild gissning, är trummorna gjorda i något datorprogram?
Inte för att vara den som är den, men trummorna är groteeeeeskt tråkiga.
Citera
2008-09-19, 16:27
  #3
Medlem
erik_ande_85s avatar
dom är gjorda i ett datorprogram

Det ska ligga en tamburin i 16delar som inte kom med, som jag tycker förbättrar då det känns mer som ett komp då.
Citera
2008-09-19, 17:27
  #4
Medlem
Schnauzers avatar
jag gillar de andra låtarna på sidan bättre. keep it up!
Citera
2008-09-19, 18:20
  #5
Medlem
erik_ande_85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
jag gillar de andra låtarna på sidan bättre. keep it up!

Kul att du gillar nåt iaf, av ren nyfikenhet, vilka låtar gillar du?
Citera
2008-09-19, 18:41
  #6
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik_ande_85
Kul att du gillar nåt iaf, av ren nyfikenhet, vilka låtar gillar du?

nu ska jag vara fett ärlig och jag hoppas att du uppskattar det. jag kan inte säga att jag rådiggar nån av låtarna direkt. men jag tycker att du har skills helt klart och det är jävligt bra inspelat. du har verkligen bra melodier i huvudet men jag saknar bra sång och riktiga trummor i dina låtar. eftersom din sångröst inte håller hela vägen (och det verkar du vara medveten om) så tycker jag att du ska försöka hitta ett schysst band men självklart fortsätta med det du håller på med nu.

det ser ut som att jag ger dig hård kritik men så är det inte, jag vill bara ge dig lite tips om vad jag tycker
Citera
2008-09-20, 10:11
  #7
Medlem
erik_ande_85s avatar
tack! Uppskattar ärligheten!
Nu är det väl inte så att jag heller rådiggar nån av mina låtar om man jämnför med "riktiga" låtar. Eftersom jag är ensam så måste jag ta på mig de roller jag är mindre bra på också istället för att koncentrera mig på en sak (gitarr).
Sen är ju inspelningsresurserna väldigt begränsade, en PC och en gitarr i princip. Jag skulle väldigt gärna joina ett band så man kan bolla ideér med varandra, men det har inte blivit av än.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback