Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-18, 21:59
  #1
Avstängd
johanbuss avatar
Tjenna, satt nyss på youtube och tänkte tillbaka lite.
Har varit beroende datorspel, kanske låter fånigt men när jag la av med det vände jag upp och ner på huset, blev skitlack för att jag inte kunde spela.
Har nu börjat med cannabis, röker endast på helger och försöka att inte röka under veckorna. Om jag nu skulle bli beroende och nu någon kapar av beroendet, Blir man lika dan? vill helst inte va med om det igen.

Nooben tackar för sig, peace

För mycket datorspelade: http://www.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA
Citera
2008-09-18, 22:00
  #2
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbus
Tjenna, satt nyss på youtube och tänkte tillbaka lite.
Har varit beroende datorspel, kanske låter fånigt men när jag la av med det vände jag upp och ner på huset, blev skitlack för att jag inte kunde spela.
Har nu börjat med cannabis, röker endast på helger och försöka att inte röka under veckorna. Om jag nu skulle bli beroende och nu någon kapar av beroendet, Blir man lika dan? vill helst inte va med om det igen.

Nooben tackar för sig, peace

För mycket datorspelade: http://www.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA

Är du en beroendepersonlighet kanske inte droger är nåt du ska ge dig in på, faktiskt. Jag skulle säga att chansen att fastna i psykiskt beroende av cannabis är ungefär lika stor. Det går inte göra lika mkt eftersom det är dyrare, men det är desto skönare, så jag säger att det går på ett ut. Och jag var fast i WoW-träsket rätt hårt ett tag. När jag äntligen tog mig ut och började puffa har jag satt upp STENHÅRDA regler och principer för att inte upprepa misstaget att låta det spåra.
Citera
2008-09-18, 22:01
  #3
Medlem
moai.tucas avatar
Det spelar ingen roll vad det är för beroende, det är nog lika jobbigt vad det än må vara.
Citera
2008-09-18, 22:02
  #4
Avstängd
biffmaisters avatar
Jag var fast i datorspels träsket med under några ur, har inga problem alls att kunna puffa lite till och från
Citera
2008-09-18, 22:07
  #5
Avstängd
destillats avatar
Cannabis är svårare att ta sig ur beroendemässigt eftersom du märker av fysiska sympton såsom svettningar osv när du försöker sluta.
Citera
2008-09-18, 22:08
  #6
Medlem
häldre cb missbruk än dator missburk.. jag har också varit i wow träsket o vandrat
cb e fan så mycket niceare fast jag inte missbrukar det så där som wow men man gjör lite mer än att sitta vid datorn o drika läsk o klia sig i grenen

nu blir det lita musik
Citera
2008-09-18, 22:09
  #7
Medlem
hehe123s avatar
Den där damp ungen på youtube är ju fan inte helt klok i huvudet!
Citera
2008-09-18, 22:35
  #8
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aacke
häldre cb missbruk än dator missburk.. jag har också varit i wow träsket o vandrat
cb e fan så mycket niceare fast jag inte missbrukar det så där som wow men man gjör lite mer än att sitta vid datorn o drika läsk o klia sig i grenen

nu blir det lita musik

Som ovan, dra tillbaka till diit fb.
Citera
2008-09-19, 01:16
  #9
Medlem
andweass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aacke
häldre cb missbruk än dator missburk.. jag har också varit i wow träsket o vandrat
cb e fan så mycket niceare fast jag inte missbrukar det så där som wow men man gjör lite mer än att sitta vid datorn o drika läsk o klia sig i grenen

nu blir det lita musik


Citera
2008-09-19, 01:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destillat
Cannabis är svårare att ta sig ur beroendemässigt eftersom du märker av fysiska sympton såsom svettningar osv när du försöker sluta.

Att det skulle vara vanligt får jag ense som mycket otroligt.
Citera
2008-09-19, 01:30
  #11
Medlem
Tänk dig hur du blev fast i spel? Se då till att undvika cb-missbruk! Försök att röka bara när tillfället bjuder, alltså inte du ska bjuda dig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Aacke
häldre cb missbruk än dator missburk.. jag har också varit i wow träsket o vandrat
cb e fan så mycket niceare fast jag inte missbrukar det så där som wow men man gjör lite mer än att sitta vid datorn o drika läsk o klia sig i grenen

nu blir det lita musik



Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Att det skulle vara vanligt får jag ense som mycket otroligt.

Ja du är ju en ung george och har inte hunnit lära dig mycket... Skämt åsido :P Men jag har träffat många missbrukare som fick svettningar o skit när de inte röker cb...
Citera
2008-09-19, 01:32
  #12
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destillat
Cannabis är svårare att ta sig ur beroendemässigt eftersom du märker av fysiska sympton såsom svettningar osv när du försöker sluta.

Fysiska sympton på cannabis är väldigt induviellt. Jag fick inga fysiska sympton efter ha rökt i princip dagligen i åtta månader.

De sympton TS beskriver är väl generella sympton av ett psykiskt beroende skulle jag säga, mao Ja TS. Du kan få de bieffekterna om du röker för mycket och sedan slutar.

Håller du det på en vettig nivå, 3-4ggr/månaden så kommer du knappast drabbas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback