Resultat: För att slippa att tråden fylla med oneliners så berättar vi här vad vi tror
Fejk!
58,59%
208 röster
Äkta!
41,41%
147 röster
2008-09-19, 18:37
Medlem
Mesmeros avatar
Mycket bra och intressant blogg. Känns äkta men om den inte är det är det garanterat en som har insyn i den världen. Oavsett vad så är det mycket trovärdigt beskrivet.
Citera
2008-09-19, 19:13
Medlem
ceziums avatar
Streckläste inläggen som fanns där från början till slut idag. Likt alla andra här så finns där en fråga i bakhuvet om det är "äkta". Men fram till det står något som är direkt fel så kommer jag nog svälja betet med hull och hår. Har sett delar av det han beskriver från olika vinklar och allt känns väldigt rimligt... Känns dock som han är lite smartare än genomsnittsrånaren.

Skrivs på ett sätt som gör det väldigt lätt att relatera till händelserna. Nästan lite för likt en bok ibland... Men ändå... Väldigt underhållande läsning i vilket fall som helst.

Keep on pushing them buttons with those wanted fingers!
Citera
2008-09-20, 22:04
Medlem
Fejk, Fejk, Fejk...

Han har ganska bra koll. Men bloggen är fejk! Kolla på texten..... han fejkar tex in lite stavfel då och då. Men sen glömmer han bort sig ett tag. Finns massa andra saker också.... analysera texten.

Jag kan sätta en slant på att det är samma kille som tidigare hade bloggen "Anstalten" som tidigare låg på http://anstalten.blogspot.com

Tyvärr så är den bloggen borta så man kan inte jämföra o analysera texten.

Han är duktig på att skriva och det är underhållande att läsa. Men tiden kommer att ge mig rätt..... det kommer att visa sig tids nog att det är påhittat alltihopa.

Han borde skriva en bok istället, han är bra på att hitta på historier och att uttrycka sig i skrift.
Citera
2008-09-21, 13:31
Medlem
Hehe... någon bad han lägga upp bild på dagens Bangkok Post med wanted.bloggsite.se skrivit på den samt att foto från Bangkok. Detta löste han på under 12 timmar. Så antingen är han i Bangkok eller så har han bra kontakt med någon som bor/reser där nere. Eller så har han mailat något ställe där nere som har en websida o bett dom fixa biffen mot en slant i ersättning.

Är dock fortfarande säker på att bloggen är fejk!

Kommer ihåg hur fängelsebloggen Anstalten slutade. Då rymde huvudpersonen och flydde utomlands... Efter att författaren till slut medgav att allt vad fejk så berättade han att han var sugen på att fortsätta skriva om livet på flykt.

Det är samma snubbe som bloggar igen! Det kommer att visa sig tids nog...
Citera
2008-09-21, 16:29
Medlem
wises avatar
Bara jag som börjar tänka på serien tusenbröder?
Citera
2008-09-21, 16:36
Medlem
svempa79s avatar
Har läst en del av vad han skriver känns som han koll på undrevärden i Stockholm eller så har jag ingen kolla och bara tror att det fungerar så här. han verkar ju varit en riktigt höjdare i den kriminella värde borde vara många som vet vem han är och kan bekräfta att han är äkta. om han som skriver är fake måste jag säga att jag imponeras av hans fantasi.
Senast redigerad av svempa79 2008-09-21 kl. 17:16.
Citera
2008-09-26, 02:31
Medlem
Så uppenbart fejk... Han är inne på en massa populära bloggsidor och försöker att ragga läsare... Sökte på vilka länkningar som fanns ute.

Raggar man läsare på Blondinbellas sajt är man verkligen en riktig hårdkokt ganster

Dessutom började hans första inlägg bra. Han hade en röd tråd och bra stories... Nu är det bara någon form av poetiskt svammel. Han planerade såklart öppningsposterna bra. Men nu så börjar det bli värre .

Precis som bloggen "Anstalten" som började i samma anda. Sen försvann den röda tråden där oxå hehe.

Sen nämner han de saker som han blivit misstrodd för tidigare i var o varannan post nu. Som tex stavningen mm. Han trycker också väldigt hårt på att han är i Thailand nu.... "det e snart morgon här nu..." Mmmm kan vara bra att skriva om man sitter hemma i Svedala på kvällen har koll på tidsskillnaden hehe.
Citera
2008-09-26, 21:23
Medlem
Ruggieros avatar
Grymt intressant och underhållande läsning!
Citera
2008-10-11, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdejv
Hittade denna bloggen idag, http://wanted.bloggsite.se/ . Tycker det är sjukt intressant läsning. Men borde det inte vara fake? Ger han inte lite för mycket ledrådar för att han ska finnas "på riktigt"? Iofs har han sjukt mycket detaljer o.s.v. som jag tycker verkar väldigt trovärdiga.

Bland annat skrevs detta i hans kommentarer:

"Hejsan!
Intressant läsning.
Jag jobbar som reporter på Expressen. Vi skulle gärna vilja skriva om din blogg.
Kan du kontakta mig på nathalie.joo@expressen.se ?"

Vad tror ni?

Intressant hur eller hur.

Den är äkta, inge snack om det. Läs detaljerna, han vet vad han pratar om.
Citera
2008-10-12, 18:55
Medlem
Plattans avatar
Eftersom jag själv bott i Bangkok till och från i flera år tycker jag han faller på olika detaljer om staden och thailand hela tiden..

Kul att läsa som uderhållning men bloggen är helt klart FEJK
Citera
2008-10-17, 14:50
Medlem
Tunemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plattan
Eftersom jag själv bott i Bangkok till och från i flera år tycker jag han faller på olika detaljer om staden och thailand hela tiden..

Kul att läsa som uderhållning men bloggen är helt klart FEJK

vad är det han faller på för detaljer om bangkok och thailand då?

Skit samma om han är fejk. Det är riktigt bra läsning i alla fall.
Citera
2008-10-17, 20:21
Medlem
Tror inte att bloggen är fejk! Och tro fan att han är "WANTED" men inte som han skriver från polisens sida, utan den andra "laglösa" sidan!!
Sen att han hittar på lite för att dölja sin riktiga identitet är inte konstigt... Pengarna han fick från staten har kanske börjat sina nu så han skriver väl för att försöka få ihop lite cash.... djävla råtta!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in