Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: För att slippa att tråden fylla med oneliners så berättar vi här vad vi tror
Fejk!
58,59%
208 röster
Äkta!
41,41%
147 röster
2008-09-18, 18:11
  #1
Medlem
Hittade denna bloggen idag, http://wanted.bloggsite.se/ . Tycker det är sjukt intressant läsning. Men borde det inte vara fake? Ger han inte lite för mycket ledrådar för att han ska finnas "på riktigt"? Iofs har han sjukt mycket detaljer o.s.v. som jag tycker verkar väldigt trovärdiga.

Bland annat skrevs detta i hans kommentarer:

"Hejsan!
Intressant läsning.
Jag jobbar som reporter på Expressen. Vi skulle gärna vilja skriva om din blogg.
Kan du kontakta mig på nathalie.joo@expressen.se ?"

Vad tror ni?

Intressant hur eller hur.
Citera
2008-09-19, 03:02
  #2
Medlem
Fyfan vilken bra läsning!

Detta bokmärkas direkt.
Citera
2008-09-19, 08:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdejv
Hittade denna bloggen idag, http://wanted.bloggsite.se/ . Tycker det är sjukt intressant läsning. Men borde det inte vara fake? Ger han inte lite för mycket ledrådar för att han ska finnas "på riktigt"? Iofs har han sjukt mycket detaljer o.s.v. som jag tycker verkar väldigt trovärdiga.

Bland annat skrevs detta i hans kommentarer:

"Hejsan!
Intressant läsning.
Jag jobbar som reporter på Expressen. Vi skulle gärna vilja skriva om din blogg.
Kan du kontakta mig på nathalie.joo@expressen.se ?"

Vad tror ni?

Intressant hur eller hur.


Jodå, om man inte börja undra varför prickarna över bokstäverna helt plötsligt kommer tillbaka. Bakgata i bangkok... NOT!
Citera
2008-09-19, 09:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 414
Jodå, om man inte börja undra varför prickarna över bokstäverna helt plötsligt kommer tillbaka. Bakgata i bangkok... NOT!

Ja, för det finns knappt något program alls som hjälper sätta prickar över bokstäver.

Inte heller har kanske mannen i fråga lärt sig:

å = alt+134
Å = alt+0197
ä = alt+132
Ä = alt+0196
ö = alt+148
Ö = alt+0214

Så ditt bevis funkar inte så bra. Visst, kanske bara är skitsnack men av egen erfarenhet börjar prickarna komma ett tag efter man varit borta..
__________________
Senast redigerad av analog 2008-09-19 kl. 09:47.
Citera
2008-09-19, 09:41
  #5
Medlem
kaptens avatar
Kan man inte skriva åäö på en Svensk sajt när man är utomlands?
Inte ens om man har Svenskt windows och Svenskt tangentbord?
Citera
2008-09-19, 11:48
  #6
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten
Kan man inte skriva åäö på en Svensk sajt när man är utomlands?
Inte ens om man har Svenskt windows och Svenskt tangentbord?

Du skojjar? Jo det kan man givetvs göra om man har det
Citera
2008-09-19, 12:02
  #7
Medlem
kaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane
Du skojjar? Jo det kan man givetvs göra om man har det
Tänkte väl det. Jag bara undrade p.g.a. spekulationerna om att bloggaren inte skulle kunna befinna sig i Bangkok för att han har prickar över åäö....
Citera
2008-09-19, 16:54
  #8
Medlem
Ptomas avatar
Grymt bra blogg. Pojken har koll och den känns ärlig. Tror att jag skiter i vilket. Den väcker tankar. Kanske borde vissa supportgäng och kriminella wannabees tvingas att läsa den för att få lite perspektiv
Citera
2008-09-19, 17:17
  #9
Medlem
Det går alldeles utmärkt att skriva med åäö utomlands. Det spelar ingen roll om det nu skulle vara ett engelsktspråkigt tangentbord. Tangenten ; på tangentbordet t.ex blir automatiskt Ö om man ställer in i Windows att det ska vara svenskt språk.
Citera
2008-09-19, 17:25
  #10
Medlem
LillTurkens avatar
Haha FEJKBLOGG. Kan det vara samma kille som förut hade fängelsebloggen? Han som skrev den från Kumlafängelset? Påminner om den när man ser stilen på hur killen skriver.
Citera
2008-09-19, 18:06
  #11
Medlem
largemans avatar
äkta eller fejk. det kvittar.
jag blir underhållen.
och jag hoppas ju naturligtvis att han är äkta.
Citera
2008-09-19, 18:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av largeman
..och jag hoppas ju naturligtvis att han är äkta.

Jag hoppas nästan tvärtom och att han får nog med uppmärksamhet för att skriva en bok. Underhållande skribent i vart fall.

Mvh,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback