2008-11-11, 00:57
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
"Skyhöga bokningslägen" för Viking Line tack vare tv-serien.

Jag borde bli medieanalytiker alltså då jag hävdat att detta är suverän reklam för Viking Line medans alla andra har hävdat deras rykte om fyllefärjor blir ännu större och folk därav blir mindre benägen att resa med t ex Ms Cinderella.

Sedan ser jag inte det som något konstigt att de vräkte på med fylla i första programmen då det tydligen lockade mängder av tittare (se denna tråd som exempel). Naturligtvis var femman intresserad att skapa lite sensations-tv och Viking line ville visa upp sin fina båt med aktiviteter åt alla åldrar, som jag ser det borde båda parter vara ytterst nöjda.

Sedan tycker jag att WT-hungern är lite väl stor här för även om vi satt upp en kamera på vilken krog som helst så skulle vi också med grov redigering hitta orginal som båtpastorn och brudparet även där.
Citera
2008-11-11, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kockfan
Nja anledningen att jag arbetar ombord är p.g.a sjöskatten men även så gör man inte av med lika mycket pengar som i land.

Jag ligger snitt efter skatt 23 tusen i månaden +fri mat och logi men även så har vi del av tippen men även så drar vi in en hel del eftersom vi arbetar oftast från 06:30 till 23:30 på kvällen ink raster då är jag kock ombord....

Heh?

Sjöskatten försvann för många år sedan, båtfolk betalar samma skatt som alla andra!

Citera
2008-11-11, 06:07
Medlem
Sn0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treo citrus
Hehe jag gick i samma klass som en av tjejerna i hytten på mellanstadiet och högstadiet och kan tala om att hon är lite släpad

haha! jag gick också i samma klass som en av dom ;D
Citera
2008-11-11, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Jag borde bli medieanalytiker alltså då jag hävdat att detta är suverän reklam för Viking Line medans alla andra har hävdat deras rykte om fyllefärjor blir ännu större och folk därav blir mindre benägen att resa med t ex Ms Cinderella.

Sedan ser jag inte det som något konstigt att de vräkte på med fylla i första programmen då det tydligen lockade mängder av tittare (se denna tråd som exempel). Naturligtvis var femman intresserad att skapa lite sensations-tv och Viking line ville visa upp sin fina båt med aktiviteter åt alla åldrar, som jag ser det borde båda parter vara ytterst nöjda.

Sedan tycker jag att WT-hungern är lite väl stor här för även om vi satt upp en kamera på vilken krog som helst så skulle vi också med grov redigering hitta orginal som båtpastorn och brudparet även där.

Själv klart är det reklam för VL då de köpt in Kanal5 för att vara på båten...
Citera
2008-11-11, 09:06
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Heh?

Sjöskatten försvann för många år sedan, båtfolk betalar samma skatt som alla andra!

Men man har fortfarande ett inkomstavdrag och en skattereduktion.
Citera
2008-11-11, 10:27
Medlem
Sten-Dinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
vilka ställer upp på att åka o göra "Färjan" a lá FB?

fullständigt kaos det skulle bli! fullsatt i fyllecellen!

Hahaha jag hade ju verkligen slutit upp
Citera
2008-11-11, 10:38
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Men man har fortfarande ett inkomstavdrag och en skattereduktion.
Det är bra betalt för arbetet ombord, min kusin som är nyss fyllda 20, tjänar 19k efter skatt och snittar 2-3000 i dricks per månad. Han jobbar som servitör i A'la carte-restaurangen på ett konkurrerande rederi.
Citera
2008-11-11, 15:51
Medlem
Otroligs avatar
Djävlar vad den där snubben med kepsen på raggningskursen skämdes...jag tror aldrig vi fick se hans ansikte va?
Citera
2008-11-11, 16:21
Medlem
audios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
vilka ställer upp på att åka o göra "Färjan" a lá FB?

fullständigt kaos det skulle bli! fullsatt i fyllecellen!
Fyllecell? Gaah! 15 min avgång hade hälften redan tafsat på Parisa och hade redan fått stänga av en hel våning för att göra plats för resten av alla FB-fyllon och använda den avstängda delen som en fyllecell.

Om vi åker 800 FB-grabbar - hur många tror du kommer tillbaka till land? Dem som dem däckade på förfesten och slapp fyllecellen och lyckades stanna kvar ombord.
Citera
2008-11-11, 17:16
Medlem
Det är väl inget fel med håkan? Har man jobbat "på golvet" i alla år blir man lite speciell, oavsett jobb. Jag tycker han verkar skittrevlig
Citera
2008-11-11, 17:24
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Djävlar vad den där snubben med kepsen på raggningskursen skämdes...jag tror aldrig vi fick se hans ansikte va?
Bara jag som tyckte han var sjukt lik Anders Tegnér från tidningen Okej, som var intervjugäst i Sivert Öholms legendariska "Wi are Säjtans pipol"-intervju som bland annat varit med på F&F's 100 höjdare-lista?

http://www.kissarmynorway.com/img/nyheter/tegner.jpg
http://www.sr.se/p3/rundgang/images/...-fran-okej.jpg

Måste varit jobbigt för Anders att synas på en raggningskurs.
Citera
2008-11-11, 17:25
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Det är väl inget fel med håkan? Har man jobbat "på golvet" i alla år blir man lite speciell, oavsett jobb. Jag tycker han verkar skittrevlig
Om du menar "lite speciell" som i fullständigt dum i huvudet så håller jag med dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in