• 1
  • 2
2008-09-14, 22:05
Medlem
sexiilijas avatar
Hej. När jag kommer till jobbet så halvligger min katt vid fönstret och tittar ut. Varje gång detsutom. Jag bor på första våningen, så jag ser den ligga där när jag är på väg in i huset. Gör alla katter så här eller är det för att den känner sig ensam? Borde jag skaffa en till katt så de kan vara tillsamans på dagarna?
Citera
2008-09-14, 22:08
Medlem
H0nkens avatar
Nej det är inte säkert. Min katt får gå in och ut som den vill och i bland när den är inomhus så sitter den i fönstret och glor, utan att för den skull vilja gå ut. Jag tror den tycker det är intressant bara, en sorts katt-tv kanske?
Citera
2008-09-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexiilija
Hej. När jag kommer till jobbet så halvligger min katt vid fönstret och tittar ut. Varje gång detsutom. Jag bor på första våningen, så jag ser den ligga där när jag är på väg in i huset. Gör alla katter så här eller är det för att den känner sig ensam? Borde jag skaffa en till katt så de kan vara tillsamans på dagarna?

Min ena katt sitter och råstirrar på mig. Jag sitter på tvn och stirrar på skärmen och katten sitter på tvn och stirrar på mig eller de som tittar på tvn. Den verkligen stirrar.

Min fd katt som nu är i katthimeln, satt alltid i fönstret och tittade ut. Såg han en fågel så "kraxade" han åt dem och så gick svansen som ilsken kobra.
Citera
2008-09-14, 22:26
Bannlyst
den tittar ut för att den vill ut. gå ut med din katt nån gång. jag förstår inte varför folk aldrig tar ut deras katter men de som har hundar går alltid ut med dom.
Citera
2008-09-14, 22:32
Medlem
CoolTrasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jegdl
Min ena katt sitter och råstirrar på mig. Jag sitter på tvn och stirrar på skärmen och katten sitter på tvn och stirrar på mig eller de som tittar på tvn. Den verkligen stirrar.

Min fd katt som nu är i katthimeln, satt alltid i fönstret och tittade ut. Såg han en fågel så "kraxade" han åt dem och så gick svansen som ilsken kobra.

Hur ser din TV ut om både du och katten ryms att sitta på den..?

Varför skaffar du dig inte en mysig TV-soffa...
Citera
2008-09-15, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTrast
Hur ser din TV ut om både du och katten ryms att sitta på den..?

Varför skaffar du dig inte en mysig TV-soffa...

jag ser nu vilken efterbliven svenska, men vad kan man säga till sitt försvar, sena nätter där ögonen går i kors
Citera
2008-09-16, 16:50
Medlem
bolt-of-fears avatar
skaffa en till katt. det gjorde jag.. då blev det fart på den gamla..
Citera
2008-09-16, 20:12
Medlem
Ha inte katt i lägenhet! Deras kropp är inte byggd för att leva på 40 kvadrat, eller större. Självklart är stackarn deprimerad, han/hon vill ut och leva livet, springa, jaga möss, andas frisk luft etc. Är den inte kasstrerad är det rena tortyren.
Citera
2008-09-16, 20:25
Medlem
Hajimes avatar
Smula ner benzo i kattens mat under en veckas tid och se om du ser skillnad.
Citera
2008-09-16, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hajime
Smula ner benzo i kattens mat under en veckas tid och se om du ser skillnad.

INTE att rekommendera .. jag provade och syrrans katter stendog.
Citera
2008-09-16, 20:48
Medlem
Das_Roddbåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwingkvack
INTE att rekommendera .. jag provade och syrrans katter stendog.

Seriöst?
Citera
2008-09-16, 20:49
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das_Roddbåt
Seriöst?

Nej
Citera
  • 1
  • 2