2008-09-16, 21:53
Medlem
Phenazepam i kattmaten borde lösa ditt problem
Citera
2008-09-16, 22:16
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockos
Phenazepam i kattmaten borde lösa ditt problem

TS vill ha en glad katt, inte en förvirrad och sinnessjuk katt. (Ja just det, Phenazepam är en totalt värdelös benso)
Citera
2008-09-16, 23:29
Medlem
Hajimes avatar
En annan ide skulle kunna vara att ta in en löpande katt, vet dock inte om det fungerar på katter som på hundar, hundar blir det då fart på kan jag lova.
Citera
2008-09-17, 10:02
Medlem
Eliza CTs avatar
Alla katter gillar att sitta i fönster och spana. Det rör sej ju hela tiden ute. Både människor och djur - fåglar inte minst.
Det innebär inte alls att det vill gå ut om den är en innekatt. Bara att den tittar på något intressantare. (våra katter har alltid haft ett fönster till förfogande utan blomkrukor)
Sen måste man ju leka lite med en innekatt och ge den tid när man är hemma. Olika katter gillar olika saker. Något gillar den säkert.
En katt till kan gå bra, ju yngre katt desto lättare är det. Men räkna inte med att dom blir bästisar med det samma. Har man tid att vara med dom ofta i början kan det vara jättebra. Men inte bara sätta ihop dom och tro det löst sej.
Tänk på att dom bästa leksakerna är "gratis" som kassar, kartonger, tidningar, snören och foliebollar. Försök få fart på den.
Mvh
Citera
2008-09-17, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Das_Roddbåt
Seriöst?

Den ena bara somnade på fläcken .. den andra sprang typ runt och ylade med jätteuppspärrade ögon och krafsade jätteíntensivt på väggarna, sedan kröp den in i ett hörn och drog sina sista andetag. Glömmer aldrig dom tomma maniskt stirrande ögonen .
Citera
2008-09-24, 04:04
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwingkvack
Den ena bara somnade på fläcken .. den andra sprang typ runt och ylade med jätteuppspärrade ögon och krafsade jätteíntensivt på väggarna, sedan kröp den in i ett hörn och drog sina sista andetag. Glömmer aldrig dom tomma maniskt stirrande ögonen .

Varför gjorde du detta?
Citera
2008-10-01, 20:09
Medlem
Das_Roddbåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwingkvack
den andra sprang typ runt och ylade

Trodde man skulle sätta eld på katter för att få dem att låta som hundar?
Men benzo fungerar också?
Citera
2008-10-01, 21:25
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d1rtj4m
Varför gjorde du detta?

Han trollar antagligen.
Citera
2008-10-01, 22:46
Medlem
e-frees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Han trollar antagligen.

Ja, Darkwingkvack stryker omkring här lite då och då för att vara lustig.
Citera
2008-10-02, 15:34
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Han trollar antagligen.

ja, ok, känns skönt höra, låt oss hoppas att han inte snackar sanning.
Citera
2008-10-03, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jegdl
Min ena katt sitter och råstirrar på mig. Jag sitter på tvn och stirrar på skärmen och katten sitter på tvn och stirrar på mig eller de som tittar på tvn. Den verkligen stirrar.

Min fd katt som nu är i katthimeln, satt alltid i fönstret och tittade ut. Såg han en fågel så "kraxade" han åt dem och så gick svansen som ilsken kobra.
Haha. Precis som min katt när hon satt o kollade på pippifåglar. När hon inte kollade på fåglar så tittade hon på mig istället och lämnade jag rummet så följde hon efter som en hund. Annars så tyckte hon om att äta gurka och äpple samt ligga på min axlar.
Citera
2008-10-03, 03:19
Medlem
belaruss avatar
Bara att checka av symptomen:

Nedstämdhet
Nedsatt intresse och glädje
Viktändring (minst 5% ökad eller minskad vikt per månad)
Sömnstörning
Motorisk oro eller hämning
Svaghetskänsla eller brist på energi
En känsla av att vara värdelös eller skuldkänslor
Minskad koncentrations-, tankeförmåga eller obeslutsamhet
Återkommande tankar på döden eller självmord

Min katt är då inte deprimerad enligt ovan. Härjar och ränner utan minsta nedstämdhet eller skuldkänslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in