En annan ide skulle kunna vara att ta in en löpande katt, vet dock inte om det fungerar på katter som på hundar, hundar blir det då fart på kan jag lova.
Alla katter gillar att sitta i fönster och spana. Det rör sej ju hela tiden ute. Både människor och djur - fåglar inte minst.
Det innebär inte alls att det vill gå ut om den är en innekatt. Bara att den tittar på något intressantare. (våra katter har alltid haft ett fönster till förfogande utan blomkrukor)
Sen måste man ju leka lite med en innekatt och ge den tid när man är hemma. Olika katter gillar olika saker. Något gillar den säkert.
En katt till kan gå bra, ju yngre katt desto lättare är det. Men räkna inte med att dom blir bästisar med det samma. Har man tid att vara med dom ofta i början kan det vara jättebra. Men inte bara sätta ihop dom och tro det löst sej.
Tänk på att dom bästa leksakerna är "gratis" som kassar, kartonger, tidningar, snören och foliebollar. Försök få fart på den.
Mvh
Den ena bara somnade på fläcken .. den andra sprang typ runt och ylade med jätteuppspärrade ögon och krafsade jätteíntensivt på väggarna, sedan kröp den in i ett hörn och drog sina sista andetag. Glömmer aldrig dom tomma maniskt stirrande ögonen .
Den ena bara somnade på fläcken .. den andra sprang typ runt och ylade med jätteuppspärrade ögon och krafsade jätteíntensivt på väggarna, sedan kröp den in i ett hörn och drog sina sista andetag. Glömmer aldrig dom tomma maniskt stirrande ögonen .
Min ena katt sitter och råstirrar på mig. Jag sitter på tvn och stirrar på skärmen och katten sitter på tvn och stirrar på mig eller de som tittar på tvn. Den verkligen stirrar.
Min fd katt som nu är i katthimeln, satt alltid i fönstret och tittade ut. Såg han en fågel så "kraxade" han åt dem och så gick svansen som ilsken kobra.
Haha. Precis som min katt när hon satt o kollade på pippifåglar. När hon inte kollade på fåglar så tittade hon på mig istället och lämnade jag rummet så följde hon efter som en hund. Annars så tyckte hon om att äta gurka och äpple samt ligga på min axlar.
Nedstämdhet
Nedsatt intresse och glädje
Viktändring (minst 5% ökad eller minskad vikt per månad)
Sömnstörning
Motorisk oro eller hämning
Svaghetskänsla eller brist på energi
En känsla av att vara värdelös eller skuldkänslor
Minskad koncentrations-, tankeförmåga eller obeslutsamhet
Återkommande tankar på döden eller självmord
Min katt är då inte deprimerad enligt ovan. Härjar och ränner utan minsta nedstämdhet eller skuldkänslor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!