Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-21, 08:44
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det fanns ju egentligen inte så många spel som behövde dubbla analogspakar på den tiden. Super Monkey Ball hade vi men det är var nog inte förrän nästa generation som man verkligen började använda sig av dubbla spakar i spel.

Nej det är sant . Man behöver ej spaken nu heller till ettan. Men man kan sätta på den till Nhl, Championship Bass å mera spel. Jag giller nu spaken mera än förr.
Citera
2022-05-21, 08:48
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det jobbiga med PSX var att lasern inte höll direkt länge, tar ännu mer på lasern att köra brända spel också. Började bli svårt att läsa skivor efter ett tag och man fick vända konsolen upp o ner.
För mig var det att man kunde ej spela cd skivor. Bara spel. Tror att det gick ej väl med minneskort. Så jag köpte en nyare i en affär. För en kompis förr så slutade motorn att jobba.
Citera
2022-05-21, 09:03
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jappanDA1337
Aaaahhhh fyfan, här finns många gobitar!!!

MediEvil
Spelade otaliga timmar tills man äntligen klarade av det, underbart!!

Duke Nukem: Time to kill
Riktigt kul eftersom att det bara var döda döda döda hela tiden, pappa skrattade alltid åt hans kommentarer och jag förstod dom aldrig, minns en speciell; "Suck my boomstick!"

NHL 2000 och NHL 2001
Spelade som Detroit Red Wings och utvecklade ett hockeyintresse tack vare dessa och hockeykort. Flyttar alltid upp Yzerman i förstakedjan i både Kanada och Detroit, blev så glad nu när han fanns som legend i 11an och bytte honom till redwings, bytte bort Datsyuk och, givetvis flyttade upp Yzerman i första

Ja så kul jag hadde med dom spelen nhl 2000 å nhl 2001 Hos en kompis i Uppsala. Jag klarade att vinna över honom en gång då han aldrig hadde förlorat mot andra. Det fortsatte till ps 2 men sen tog det slut. För i trean var det inget roligt längre . Långsamt å tråkigt. Ja jag tittar på ishockey. Men är en bandy fan först. Jag har alltid tyckt att det skulle finnas ett spel för bandy. Det blir ej samma som Fifa eller ishockey.
Citera
2022-05-21, 09:20
  #148
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...111
För mig var det att man kunde ej spela cd skivor. Bara spel. Tror att det gick ej väl med minneskort. Så jag köpte en nyare i en affär. För en kompis förr så slutade motorn att jobba.

Köpte min PS1 December 1998 funkar fortfarande
Citera
2022-05-21, 12:48
  #149
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...111
Nej det är sant . Man behöver ej spaken nu heller till ettan. Men man kan sätta på den till Nhl, Championship Bass å mera spel. Jag giller nu spaken mera än förr.
Mjo men att ha en analogspak istället för styrkorset gör ju ingen glad.
Citera
2022-05-22, 07:46
  #150
Medlem
Köpte Nhl rock the rink. Det ska bli så kul att spela . Simson var så där. Men tänkte Bart skulle spöa Lisa tex. Indiana Jones på 2 an gillade jag tidigare . Även om jag ej gick hela spelet ut. Tomp radier ska vara typ det samma på 1 an har jag hört.
Citera
2022-05-22, 07:48
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Mjo men att ha en analogspak istället för styrkorset gör ju ingen glad.
He he kan tänka mig det.
Citera
2022-06-28, 17:38
  #152
Medlem
2n00b4Us avatar
Jag kopplade in mitt gamla Playstation på landstället, men upptäckte nyligen att flera av mina spel har trasiga fodral, så jag skulle vilja ersätta dem. Finns det någon billig hemsida där man kan beställa ersättningsfodral?
Citera
2022-06-29, 13:01
  #153
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Jag kopplade in mitt gamla Playstation på landstället, men upptäckte nyligen att flera av mina spel har trasiga fodral, så jag skulle vilja ersätta dem. Finns det någon billig hemsida där man kan beställa ersättningsfodral?

Retrospelbxar
Citera
2022-06-30, 15:17
  #154
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Retrospelbxar

Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback