Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-19, 14:48
  #13
Medlem
wilcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Kombinera detta med Gran Turismo-spelen och Tekken-spelen så har man enligt mig en PlayStation-samling att vara nöjd över.
True, True

dessa spel tröttnar man aldrig på. till skillnad från dagens spel som känns lite som slit o släng-varor.
Citera
2008-11-19, 14:53
  #14
Medlem
wilcores avatar
kan för övrigt meddela glatt att jag har en nästan(saknas 3st) komplett samling av "Svenska Playstation Magasinet" som sträcker sig 1997-2001.

Playstation fan? Ja då
Citera
2008-11-19, 15:13
  #15
Medlem
Wolfen22s avatar
Körde främst RPGn till första PS, finns riktigt bra spel att hitta.
Metal Gear Solid
Ett måste helt enkelt, det är ett brott att inte ha kört detta.
Final Fantasy Origins (FF 1-2)
För den som vill köra igenom de två första Final Fantasy spelen med uppgraderad grafik och ljud.
Final Fantasy 7-9
Final Fantasy 7 är nog det bästa spelet jag kört, 8an kommer strax efter. Båda två (helst nian också) ska man ha kört om man gillar RPGn.
Chrono Cross
Ett av de mysigaste RPGn jag kört. Har inte fått så mycket publicitet i Europa eftersom det inte kom hit. Tror det vart utsett till världens bästa spel av Gamespot.
Xenogears
Hyllat RPG som kom samtidigt som FF7.
Twisted Metal 2: World Tour
Asroligt actionspel, men främst i co-op vilket jag inte vet hur det fungerar på emulator.
Tekken 2
Retro.
Tekken 3
Retro.
Parasite Eve
Ett RPG-guldkorn med skräck-influenser, riktigt bra.
Suikoden 2
Väldigt bra RPG med gripande story och upp till 150 karaktärer att spela med.
Star Ocean: The Second Story
Mysigt RPG med ett ballt stridssystem.
Metal Slug X
Ett perfekt side-scrolling actionspel, framför allt i co-op.
Citera
2009-06-13, 03:18
  #16
Medlem
PlayStation!

Satt just och förundrades över mitt gamla PlayStation från 1995. Ägde både den och en N64 (Goldeneye FTW), och även om N64 var väldigt bra är det bara något med PS1's packetering som gör mig otroligt imponerad av kontrollen. Ägde själv aldrig något SNES (fanns dock på fritidsgården med obligatorisk pistolkontroll), men vilken skillnad på bara några år. PS2 (också i ägo), inte lika imponerad. Känns onödigt flashig, som alla nya konsoller. PS1 känns bara enkel, effektiv och fortfarande "ny" (erkänn, kasetter är rätt daterade). Förena eder, PS1-fans!
Citera
2009-06-13, 10:39
  #17
Moderator
MondoBizarros avatar
Sammanfogade två likasamma trådar.
/Mod
Citera
2010-06-02, 00:02
  #18
Medlem
Eftersom detta verkar vara "the Thread" om PS1, så undrar jag vad folk är villiga att ge för ett PS1 och ~10 spel?

Om det ens finns en efterfrågan på konsolen.
Citera
2010-06-02, 02:24
  #19
Medlem
MrVisstos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dahle
Eftersom detta verkar vara "the Thread" om PS1, så undrar jag vad folk är villiga att ge för ett PS1 och ~10 spel?

Om det ens finns en efterfrågan på konsolen.

Tror ej det finns någon större efterfrågan på själva konsolen. PS2an är ju bakåtkompatibel och det finns ju miljontals ps2or ps1or. Skulle tippa att du kanske skulle få ca 500kr för allt om du inte sitter på något särskilt eftertraktat spel. Jag skulle iaf inte betala mer.
Citera
2010-06-02, 18:33
  #20
Medlem
Chickfactors avatar
ska köpa en chippad maskin och återbekanta/bekanta mig med följande spel
Alundra
-
Ape Escape
- Visserligen något daterat men jag minns det som väldigt roligt och första gången man använt L3/R3 i något spel.
Brave Fencer Mushashi
Breath of Fire IV
- har emulatorlirat lite, fin design och helt okej rollspel med trevliga karaktärer.
Castlevania: Symphony of The Night
Castlevania: Chronicles
Chrono Cross
Crash Bandicoot 2
Crash Bandicoot 3
Dragon Warrior 7
Final Fantasy VII
- fantastiskt jrpg om än spelat så många gånger att jag börjar tröttna.
Final Fantasy VIII
- gillar det faktiskt mer än sjuan på grund av kortspelet, selphie och att jag är en av få som uppskattar junctionsystemet.
Final Fantasy IX
- återligen fantastiskt rpg med grymma karaktärer (förutom garnet/dagger)
Front Mission 3
Gex
Grandia
Final Fantasy Tactics
Legend of Dragoon
Legend of Mana
Lunar
Lunar 2
Metal Gear Solid
Parasite Eve
Parasite Eve 2
Persona 2
Persona 2
Star Ocean 2
- mitt favoritrpg, dels på grund av att det var det första jag spelar, dels på grund av alla sidogrejer och valfria karaktärer men framförallt på grund av vissa ljudspår som t.ex. den i Shingo Forest.
Rayman
Rayman 2
Saga Frontier
Saga Frontier 2
Shin Megami Tensei
Shin Megami Tensei 2
Spyro 2
Spyro 3
Suikoden
Suikoden II
Tales of Destiny
Tales of Eternia
Tombi 2
Tony Hawk 2
Tony Hawk 1
Vagrant Story
Valkyria Profile
Wild Arms
Wild Arms 2
Xenogears
Oddworld: Abe’s Exoddus

någon som har fler tips, gillar mest jrpg och lite blandade action/strategi/platformsspel.
__________________
Senast redigerad av Chickfactor 2010-06-02 kl. 18:38.
Citera
2010-06-02, 21:30
  #21
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Ingen med ett Playstation/emulator borde missa Tenchu: Stealth Assassins.
Det grymmaste ninjaspel som gjorts och det första ordentliga stealth-spelet jag spelade. (Tror det är ett av de första i genren också).
Ryu Hayabusa är ingenting jämfört med Rikimaru.

Spelet i sig är ganska simpelt. Man ska som ninja (välj mellan Rikimaru eller Ayame) utföra diverse uppdrag. Det är alltifrån avrätta korrupta politiker, leverera meddelanden, skrämma bort pirater eller leta efter sällsynta blommor.
Som titeln visar handlar det om att göra allt detta så smidigt som möjligt. Om du lyckas smyga fram till en fiende oupptäckt kan du använda dig av olika "ninjamoves" för en instant kill. Blir du däremot upptäckt får du fäktas, vilket är betydligt svårare.
Är du bra och klarar banorna med högt betyg låser du upp speciella items att använda senare.
(Innan varje bana kan man själv välja olika saker att ta med sig. Rustningar, kaststjärnor, förgiftat ris osv.).

Storyn är inte mycket att hänga i granen. Onda ninjor & demoner som häckar dig hela tiden och sätter käppar i hjulet för dig och din arbetsgivare.
Grafiken är hemsk, ljudet uselt, röstskådespeleriet horribelt & kontrollen klumpig. Men det är så jävla charmigt att det inte gör någonting
Soundtracket är dessutom riktigt bra!
Ett av de mest underhållande spel jag någonsin ägt. (Ett av de blodigaste också).
Uppföljarna har tyvärr bara blivit sämre och sämre. Senaste spelet till 360 blev rejält sågat och jag har inte förhoppningar alls på Wii-spelet.

Bilder
http://img.gamespot.com/gamespot/ima..._screen012.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y22.../tenchuus8.jpg
http://guide2games.org/wp-content/up...ssassins-4.jpg
http://hg101.classicgaming.gamespy.com/opcfg/tenchu.jpg

En video på första banan.
http://www.youtube.com/watch?v=po5EG7zyRmE

Tenchu var ett spel som min kompis skaffade enbart för att spela hos mig då han inte hade någon egen konsol,ja det är minnen det ,förbaskat kul spel,roliga fusk med maskingevär och annat man kan få om man vill det Har varvat spelet med många roliga minnen till,Marilyn Manson är ju med i det spelet Kan dessutom rekkomendera Rollcage stage 2 som är ett bill och shootem up spel i ett,förbaskat kul är det!!!
Citera
2010-06-03, 10:05
  #22
Medlem
Gavves avatar
Förutom många bra spel som redan nämnts så skulle jag vilja säga att dessa spel är top 10 på spel jag spelat till Playstation.

Fighting Force.
Vet inte hur många timmar jag lagt ner på detta spel tillsammans med min kusin när vi var mindre. Spelas fortfarande på förfester då och då. Bara att man kunde plocka delar från motorcyklarna och slåss med var häftigt på den tiden. Var man den största kunde man kasta motorn på fienderna också!

Syphon Filter
Third person shooter. Fick toppbetyg i stort sett överallt. 9.5 hos IGN, 9.0 hos Gamespot. Ett av de bästa tredjepersonskjutarna någonsin enligt mig.
Citera
2010-06-06, 12:08
  #23
Medlem
Chickfactors avatar
vilket är det bästa sättet att bränna spel till PS1 då?

ska köpa ett 50-pack verbatim cd-r idag och får ett chippat ps1 imorgon så hade tänkt börja bränna några spel ikväll.

ps2 har ju bara varit att bränna ISO-filen i Imgburn men PSX-spel brukar ju ha en massa grejs som Bin, ISO och CUE om jag minns rätt.
Citera
2010-06-06, 12:21
  #24
Medlem
Kautings avatar
Du gör antagligen likadant då, cue-filen hör ihop med .bin filen, så du bränner den som "ett image" i typ nero eller imgburn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback