2009-10-02, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Jaha?
Nä, Jag hittar inget.
Vad var det som var så intressant med den då?

Jamen va fan hur ska jag veta det. Intervjun kanske går att hitta nånstans för nån som begriper nåt. Jag gör det ju uppenbarligen inte. Det är fredag och jag har fläskat på.

Eftersom den är borttagen kanske det stod nåt bra där. Eller inte. God Fredag! Skål och hål i hatten.

Jag hittar inget heller. Ska försöka hitta hem så småningom.
Citera
2009-10-03, 18:39
Medlem
fideIis avatar
En reflektion: Många nötter som skriver här och tar onödigt utrymme bara för att Pappa är brunhyad. Tips, det finns andra forum på fb där ni kan lufta era skitta fördomar.

Till frågan: Jag förstår det som att Andrea skulle ha blivit misshandlad (av sig själv eller av Pappa..) med ljuset inne i lägenheten. Hur hamnade hon då ute i trapphuset, när grannarna hittade henne?? Slängde Pappa ut henne? Vad säger han själv?
Citera
2009-10-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamub
Jamen va fan hur ska jag veta det. Intervjun kanske går att hitta nånstans för nån som begriper nåt. Jag gör det ju uppenbarligen inte. Det är fredag och jag har fläskat på.

Eftersom den är borttagen kanske det stod nåt bra där. Eller inte. God Fredag! Skål och hål i hatten.

Jag hittar inget heller. Ska försöka hitta hem så småningom.

Hon skrev att hon, Andrea, alltid verkade så ledsen, vad jag minns.
Sen var det väl det här pratet om ätstörningar, och hur synd det är om alla modeller, p.g.a alla sjuka ideal.

Jag har följt det här fallet, och en grej som jag tycker är så sjukt, det är att Andrea alltid tar upp, och har skyllt händelsen på sin panikångest.
Liksom, när man får panikångest så utagerar man inte.

Och hur de kan sitta i rätten och skaka på sina huvuden när vittnen berättar om vad de såg den natten. Vad skulle de få ut av att ljuga?

Hoppas nu att han får vad han förtjänar den lilla fjanten.
Citera
2009-10-03, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lostwitness
Hon skrev att hon, Andrea, alltid verkade så ledsen, vad jag minns.
Sen var det väl det här pratet om ätstörningar, och hur synd det är om alla modeller, p.g.a alla sjuka ideal.

Jag har följt det här fallet, och en grej som jag tycker är så sjukt, det är att Andrea alltid tar upp, och har skyllt händelsen på sin panikångest.
Liksom, när man får panikångest så utagerar man inte.

Och hur de kan sitta i rätten och skaka på sina huvuden när vittnen berättar om vad de såg den natten. Vad skulle de få ut av att ljuga?

Hoppas nu att han får vad han förtjänar den lilla fjanten.

Ah, tusen tack jag ville verkligen veta. Jag vet inte så mycket om panikångest men tror dig. Ja jag hoppas att han får ett gott straff men tyvärr har jag inte mycket hopp om henne. Har han fått hänga med hittills liksom....
Citera
2009-10-04, 21:34
Medlem
Imonlysixteens avatar
Fup

Orkar inte läsa igenom hela tråden, så kan någon svara på om fupen finns att ladda ner nånstans? hade vart schyrrigt!
Citera
2009-10-05, 15:34
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Orkar inte läsa igenom hela tråden, så kan någon svara på om fupen finns att ladda ner nånstans? hade vart schyrrigt!
Den finns på Pirate bay. Länk finns tidigare i tråden.
Citera
2009-10-05, 19:50
Medlem
Andrea skriver själv på newsmill http://www.newsmill.se/artikel/2009/10/05/sanningen-om-papa-dees-misshandel-av-mig
Citera
2009-10-05, 20:29
Medlem
negersnopps avatar
In med papa dee på häktet och hans flickvän på psyket. Två flugor i en smäll.
Citera
2009-10-05, 21:14
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Andrea skriver själv på newsmill http://www.newsmill.se/artikel/2009/10/05/sanningen-om-papa-dees-misshandel-av-mig

Citat:
Eftersom jag inte riktigt hade varit i kontakt med ordet misshandel innan detta förstod jag inte vad folk pratade om. Den enda misshandel jag kände till var den sjukliga och destruktiva misshandel jag utsatte mig själv för genom mina ätstörningar.

Eeeh?
Citera
2009-10-06, 00:56
Medlem
chribsson2s avatar
Boken finns nu inlagd på Andreas blogg:
http://andreawahlgren.blogg.se/
Citera
2009-10-06, 09:34
Bannlyst
Man kan ju inte säga annat än att hon jobbar ihärdigt på att försvara sin gubbe.

Samtidigt är det rätt märkligt att de gick på Emma Wiklunds 40-årsfest trots att Andrea mådde så dåligt och tydligen hade gjort så under en lång tid.

Och att Pappa drack så mycket den kvällen när han visste att frugan inte mådde bra.

Samt att han slängde in henne i väggen på väg hem, för att hon "betedde sig illa och var hysterisk", när han nu visste att hon led av panikångest.

För att inte tala om att han kommer ut i trappen och undrar "Vad är det som har hänt?" Trots att det är kaos och blod inne i lägenheten.

Och ingen ambulans eller hjälp har han tänkt på att tillkalla heller......

Hur mycket hon än skriver och försöker, så har jag svårt att tro henne tyvärr.
Citera
2009-10-06, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Man kan ju inte säga annat än att hon jobbar ihärdigt på att försvara sin gubbe.

Samtidigt är det rätt märkligt att de gick på Emma Wiklunds 40-årsfest trots att Andrea mådde så dåligt och tydligen hade gjort så under en lång tid.

Och att Pappa drack så mycket den kvällen när han visste att frugan inte mådde bra.

Samt att han slängde in henne i väggen på väg hem, för att hon "betedde sig illa och var hysterisk", när han nu visste att hon led av panikångest.

För att inte tala om att han kommer ut i trappen och undrar "Vad är det som har hänt?" Trots att det är kaos och blod inne i lägenheten.

Och ingen ambulans eller hjälp har han tänkt på att tillkalla heller......

Hur mycket hon än skriver och försöker, så har jag svårt att tro henne tyvärr.

Om jag gick ut i trappuppgången och hittade min fru där svårt blödande så skulle jag i uppretat tillstånd fråga de människor som fanns i hallen vad i helvete som har hänt. Jag skulle titta noga på dem för att se om det kanske var nån av dem som gjort nåt. (behövs ju inte om jag vet vad som hänt dårå förståss).

Sen är det väl läge att tillkalla polis.

Om man nu inte tror att hon gjort det själv förstås för att hon brukar göra så, att det liksom var att vänta och inget märkvärdigt alls. Men då undrar man hur klok den är som skuttar omkring på 40-årsfester när tanten tydligen inte alls är i behov av just den typen av verksamhet där man som ansvarsfull make dricker sig askalas och beter sig svinigt. (oops det hade du redan sagt ja)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in