2008-10-26, 19:33
Medlem
Ja, självklart tycker vi synd om henne. Men, jag är iofs "en hagga inom socialtjänsten"
Citera
2008-10-26, 19:40
Medlem
Jag förstår fullkomligt hur frustterad och förnedrad hon känner sig när ingen tror på henne. Jag har en som med aspberger och vet hur lätt omgivningen som ser våra bottningsmatscher på håll när han får sina utbrott lätt skulle kunna tolka det som att jag misshandlade honom. Fast det jag gör är att hindra honom att skada sig själv eller hans käraste ägodelar.
Citera
2008-10-26, 19:43
Medlem
Freedom Fighters avatar
Hon blir väl sur för att folk inte tror på deras lilla historia. Frågan är väl hur glad hon skulle bli om vi totalt ignorerade henne istället. Ska vi testa?
Citera
2008-10-26, 19:54
Medlem
Susanna.s:
Jag tycker du skall läsa förundersökningen och se de bilder som finns där innan du börjar påstå att hon skulle ha asperbergers e tc.

Jag tror inte heller att du skulle lämna din son blödandes ute i trapphuset om han hade ett 7 cm långt jack i skallen?
Den enda det är fel på i hela den här soppan är Papa dems, och ingen annans! Försök inte få till det at det skulle vara hennes fel!!!
Citera
2008-10-26, 19:55
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Jag förstår fullkomligt hur frustterad och förnedrad hon känner sig när ingen tror på henne. Jag har en som med aspberger och vet hur lätt omgivningen som ser våra bottningsmatscher på håll när han får sina utbrott lätt skulle kunna tolka det som att jag misshandlade honom. Fast det jag gör är att hindra honom att skada sig själv eller hans käraste ägodelar.

Fast det är någon annan än han själv som kommit fram till att Asperger är rätt diagnos på honom, eller hur? Snarare än att det är han (eller du) som bestämt sig för att det är den diagnosen han har för att det förklarar varför han och du drabbar samman ibland, alltså.

Får du också vredesutbrott där du går loss på föremål i din omgivning, som den gode PD? Har det hänt att både du och din son fått utbrott samtidigt?
Citera
2008-10-26, 20:01
Medlem
Jag tror många här är drabbade av fördomen om att män alltid är våldsamma och kvinnor svaga offer. Åklagaren i den här länken har tydligen drabbats av samma syndrom fast som tur var fanns det ju domare och nämndemän med sunt förnuft i den rättssalen till skillnad från den där papas och andreas mål avgjordes. http://www.kvp.se/nyheter/1.1344005/sex-blev-for-valdsamt-pojkvan-fick-panik
Citera
2008-10-26, 20:04
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Jag tror många här är drabbade av fördomen om att män alltid är våldsamma och kvinnor svaga offer. Åklagaren i den här länken har tydligen drabbats av samma syndrom fast som tur var fanns det ju domare och nämndemän med sunt förnuft i den rättssalen till skillnad från den där papas och andreas mål avgjordes. http://www.kvp.se/nyheter/1.1344005/sex-blev-for-valdsamt-pojkvan-fick-panik

Menar du att vittnen och läkare och personerna själva har blandat ihop alltsammans, och att det egentligen var PD som fick stryk?
Citera
2008-10-26, 20:13
Medlem
Jag menar att den vi i första han ska tro på är andrea. Läkarnas vittnesmål skillde sig åt. Man måste även kritiskt granska rättsläkare. För några år sen var det en skandal i england en rättsläkare visade sig ha skrivit intyg som inte höll tillräckligt vetenskaplig kvalitet där han hade pekat ut föräldrar med barn som drabbats av plötslig spädbarnsdöd som mördare. Flera personer hade blivit oskyldigt dömda för mord. När det gäller övriga vitten. Jag har sagt det för ut och jag säger det igen i såna här situationer är inte vittnen några hållbara bevis forskning visar att vittnen allt för ofta misstar sig.
Citera
2008-10-26, 20:13
Medlem
hallon1s avatar
Både Andrea och Papadee verkar ha svårt att inse att det är deras eget beteeende och deras bristande och osannolika historier om vad som hände den här natten som orsakat så mycket spekulationer. Det är inte precis fråga om någon förtalskampanj som bedrivs mot dem.

Det är helt enkelt sanningen som behöver fram. Vi har inte fått den än.

Varför Andrea inte lägger ner all sin tid och energi på att ta itu med sina personliga problem istället för att projicera sina problem på andra, är ju helt obegripligt. Det lilla grundläggande borde väl ha stått i nån av alla de där böckerna hon läst.
Citera
2008-10-26, 20:25
Medlem
Just eftersom jag har en son som brukar få såna där utbrott, hans pappa hade samma beteende tycker jag inte att deras historia alls är osannolik. Kan mycket väl tänka mig att en person med panikångest som får ett utbrott under berusning mycket väl kan bete sig ungefär på samma sätt som en person med nån typ av autismspektrumstörning.
Min son är rätt så lindrigt drabbad det är mest saker som går sönder, men känner till en kille med en liknande störning som min son som skar bort sin ena testikel när han blev stressad.
Citera
2008-10-26, 20:28
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Just eftersom jag har en son som brukar få såna där utbrott, hans pappa hade samma beteende tycker jag inte att deras historia alls är osannolik. Kan mycket väl tänka mig att en person med panikångest som får ett utbrott under berusning mycket väl kan bete sig ungefär på samma sätt som en person med nån typ av autismspektrumstörning.
Min son är rätt så lindrigt drabbad det är mest saker som går sönder, men känner till en kille med en liknande störning som min son som skar bort sin ena testikel när han blev stressad.

Vem av Andrea och Papadee menar du är det som lider av aspbergers syndrom?
Citera
2008-10-26, 20:31
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:

Du svarade inte på frågan: Vem har satt diagnosen på din son? Du, han, eller någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in