2008-10-26, 20:34
Medlem
ett neuropsykiatrikst team med läkare psykologer kuratorer inblandade under en tre veckor lång utredning satte diagnosen på min son.
Citera
2008-10-26, 20:35
Medlem
Kanske har alla de vittnen som såg Papa Dee knuffa in Andrea i en vägg (och sen sprang därifrån) samt de utanför lägenheten som såg honom dra henne uppför trappen i håret, hade alla de Asperger???
Citera
2008-10-26, 20:38
Medlem
Jag menar inte att varken andrea eller pappa dee lider av aspberger. Men andrea vittnar ju själv om att hon lider av panikångest och jag är övertygad om att panikångestatacker och de utbrott som personer med nån form av autism störning får när det låser sig för dom nog kan påminna rätt mycket om varandra.
Citera
2008-10-26, 20:40
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
ett neuropsykiatrikst team med läkare psykologer kuratorer inblandade under en tre veckor lång utredning satte diagnosen på min son.

Har du sett några tecken på att AW skulle ha varit föremål för en sådan utredning?
Citera
2008-10-26, 20:47
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Jag menar inte att varken andrea eller pappa dee lider av aspberger. Men andrea vittnar ju själv om att hon lider av panikångest och jag är övertygad om att panikångestatacker och de utbrott som personer med nån form av autism störning får när det låser sig för dom nog kan påminna rätt mycket om varandra.

Jaha. Du låter precis som "värsta haggan från socialtjänsten", som drar såna paralleller, tycker jag.
Citera
2008-10-26, 20:48
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solblomma
Kanske har alla de vittnen som såg Papa Dee knuffa in Andrea i en vägg (och sen sprang därifrån) samt de utanför lägenheten som såg honom dra henne uppför trappen i håret, hade alla de Asperger???
Det var bara ett vittne som såg väggknuffen. Han var dessutom onykter.
Citera
2008-10-26, 20:48
Medlem
jag har aldrig sagt att andrea har aspbeger det är du so läser som en kråka andrea har enligt egen utsago panikångest och då får man liknande utbrott. Det är ni som inte inser att det här fallet inte är så jäåkla enkelt. Det finns flera olika hypoteser om vad som kan ha hänt
Andrea kan ha haft en panikångestatack och råkat skada sig när pappa försökt att lugna ner henne.
Pappa kan ha misshandlat henne ensidigt
Andrea och pappa har haft ett klassiskt fyllebråk och misshandlat varan.
Det som kommit fram i utredningen kan stödja alla dessa hypoteser, men eftersom att principen är att man hellre ska fria än fälla anser jag att domstolen har dömt fel.
Citera
2008-10-26, 20:54
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
jag har aldrig sagt att andrea har aspbeger det är du so läser som en kråka andrea har enligt egen utsago panikångest och då får man liknande utbrott.
Har hon skadat sig själv tidigare?
Citera
2008-10-26, 20:58
Medlem
Om jag har tolkat hennes blogg rätt så har hon ätstörningar och självskadebeteende kombinerat med panikånest attacker. Tyvärr alldeles för vanligt bland unga tjejjer i dag.
Citera
2008-10-26, 21:10
Medlem
Det tragiska är att hon gör allt för att intala sig själv att Papa dee är oskyldig.
Om hon vore stark nog att se sanningen skulle deras relation vara slut. Så länge hon tar på sig skulden kan hon vara trygg i deras kärlek och relation. Som "hagga i socialtjänsten" är detta ett mkt vanligt beteende, det ovanliga här är att, eftersom de är offentliga personer, hon dessutom i sina inlägg försöker övertyga hela Sverige om hans oskuld. Men det kommer att rämna en dag, förhoppningsvis klarar hon sig någonlunda oskadd ur det.
Citera
2008-10-26, 21:17
Medlem
Misshandlade kvinnor som får skyddat boende efter intensivvård, hinner knappt bli av med gipsen förrän de åker hem till maken igen, de har då "insett" att det var deras eget fel att de åkte på stryk. De lyckas sällan lämna mannen första gången, först då de fått ett tillräckligt långt tisdmässig avstånd och en massa stödjande samtal kan de börja tro på den sanna versionen, dvs att de själva är utan skuld, och på sin egen förmåga att överleva och klara sig utan mannen. Dessa män har systematiskt tagit ifrån dem all självrespekt, självkänsla och självtillit, de skulle annars kunnat lämna relationen för länge sedan.
Citera
2008-10-26, 21:25
Medlem
PD kanske borde fundera på ett liv som ensamstående. Han verkar dra till sig sällsynt svåra tjejer.
Den han är gift med försöker, och nära nog lyckas, ha ihjäl sig själv med ett blockljus.
Den han hade förut är så till den milda grad bitter på hans arsle, åratal efter uppbrottet, att hon inte tvekar att begå mened i tingsrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in