2008-10-25, 01:13
Medlem
Mjaa jag håller med dig men bara till en viss gräns! Jag skriver inte direkt till Papa dem, redan där är det skillnad anser jag.

Han behöver inte veta vad jag tycker och tänker om honom, om han nu inte är intresserad och vill läsa det själv! Och om han nu inte läser det vet jag inte varför han skall vara så upprörd?

Sedan läser jag bara vad som redan finns- FUPen, hennes blogg mm,- så jag sitter inte och hittar på mer fakta än det som redan finns.
Om det nu är så känsligt detta för dem så vet jag inte varför Andrea sitter och bloggar om det hela tiden?

Eller varför de är med i diverse tidningar på intervjuer? Han har valt att vara kändis och tyvärr så är det ju så då att det han gör kommer det att skrivas om, bra och dåliga saker. Detta är en dålig, och då är det inget roligt för honom nej, men desto roligare då det skrivs bra saker..?!
Kändislivet har två sidor, och han har ju själv sett till att baksidan nu kommit fram. Det gjorde han alldeles själv, utan vår inverkan!

Sedan tycker jag det är rätt och bra att folk lägger sig i när en ung tjej får ett jack i skallen och den enda närvarande är hennes man. Det vore fel om vi inte brydde oss om hur det gått till.
Citera
2008-10-25, 01:14
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Vad trevligt att höra att du är trött på såna som mig! Det visar mer på vad du är för en människa, än vad jag är för någon...
Då du tydligen blir upprörd för att jag inte håller med lynchmobben här så visar det att du inte accepterar andras uppfattningar, eller att man kan se på händelsen med kritiska ögon.
Man ska alltså "dansa efter din pipa" annars kan man dra åt helvetet?

Jag tycker inte att jag skriver någonstans att man ska "tycka som jag eller dra åt helvete". Däremot menar jag att om man tycker att folk som skvallrar på FB går för långt så har man inget på FB att göra.

Citat:
Du förstår nog inte riktigt vad det är du och andra struntpratare håller på med egentligen. Ert skitsnack och falska ryktesspridning står inte i proportion till det brott han dömdes för.
Han är INTE dömd för någon grov misshandel. Han blev frikänd i den delen.

Så länge han inte erkänt eller att Andrea anklagat honom för den grova misshandeln, eller att åtminstone en domstol dömt honom för brottet (grov misshandel) så tycker jag att det måste finnas någon jävla rimlig gräns för när man själv fattar att man gått för långt i allt skitprat!

Om du läser vad jag skrev så ser du att jag inte en enda gång påstått att han blev dömd för grov misshandel.

Citat:
Tänk på att det någon gång (förhoppningsvis) kan vara DU som blir anklagad.
(nu utgår vi i vad tingsrätten kom fram till, dvs ej skyldig)
Hur skulle du tycka att det då skulle kännas att vara ett hett diskussionsämne på sveriges största diskussionsforum, med namnuppgifter etc uthängt?
Förhoppningsvis får du någon gång uppleva det, och jag lovar dig att du inte kommer att finna det speciellt roande!

Om jag någon gång skulle bli anmäld för misshandel (och senare dömd) så tror jag inte folket här skulle vara så intresserade, eftersom jag inte är känd så måste jag i så fall bli anklagad för något riktigt makabert.
Är jag oskyldig och dessutom blir friad när detta händer så kommer det nog inte vara så skoj nej, men samtidigt så vet nog de personer jag bryr mig om redan om allt vid det laget - utan att jag blir uthängd på flashback.

Citat:
Jag har själv hängts ut här på Flashback för ett antal år sedan av en idiot till granne.
Tack vare Flashbacks underbara moderatorer togs mina personuppgifter bort rätt fort. Men kul var det inte, varken för mig, min sambo eller mina barn!
Falskt skitsnack sprids och överdrivs i all oändlighet, och därför tycker jag att det någonstans får finnas en gräns för när man inser att man går för långt.

Trist, men det har ingenting med Papa Dem eller Mama Dem att göra.

Citat:
Beträffande ditt påstående om att jag var skitnödig så kan jag upplysa min herre om att jag inte var det då jag just hade nyskitit!
Vill du spekulera i detta också? Vilken konsistens skiten hade? Hur långa korvarna var?

Ha en bra kväll, maddtre!

Eh.
Väl rutet?

Jag undrar fortfarande varför vi ska bry oss om Papa Dems privatliv när han själv snackar med Expressen?

EDIT:
Det blev dessutom öppet mål när Andrea slängde in första blogginlägget om händelsen. Det kan du själv gå in och kolla när det var.

EDIT2:
Jag är ingen herre.
Senast redigerad av maddtre 2008-10-25 kl. 01:18.
Citera
2008-10-25, 01:29
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Mjaa jag håller med dig men bara till en viss gräns! Jag skriver inte direkt till Papa dem, redan där är det skillnad anser jag.

Han behöver inte veta vad jag tycker och tänker om honom, om han nu inte är intresserad och vill läsa det själv! Och om han nu inte läser det vet jag inte varför han skall vara så upprörd?

Sedan läser jag bara vad som redan finns- FUPen, hennes blogg mm,- så jag sitter inte och hittar på mer fakta än det som redan finns.
Om det nu är så känsligt detta för dem så vet jag inte varför Andrea sitter och bloggar om det hela tiden?

Eller varför de är med i diverse tidningar på intervjuer? Han har valt att vara kändis och tyvärr så är det ju så då att det han gör kommer det att skrivas om, bra och dåliga saker. Detta är en dålig, och då är det inget roligt för honom nej, men desto roligare då det skrivs bra saker..?!
Kändislivet har två sidor, och han har ju själv sett till att baksidan nu kommit fram. Det gjorde han alldeles själv, utan vår inverkan!

Sedan tycker jag det är rätt och bra att folk lägger sig i när en ung tjej får ett jack i skallen och den enda närvarande är hennes man. Det vore fel om vi inte brydde oss om hur det gått till.
Nu var inte mitt inlägg riktat till dig, utan till maddtre, varför du inte behöver haka upp dig på det.

Men din sista rad håller jag med dig om, nämligen att det vore fel om vi inte brydde oss om hur det gått till.
Och det är just det jag gör!
Men som jag också säger så får det finnas rimliga gränser till hur långt man är beredd att gå i sina spekulationer. Det handlar trots allt om människor, och så länge det inte finns någon dom mot honom avseende den "grova misshandeln" och varken han själv erkänner eller ens Andrea anklagar honom, så tycker jag att man får sansa sig lite.
Tänk om det är sant det Papa Dee och Andrea påstår?
Känns det rätt då att sitta här och rent ut sagt förstöra deras liv ännu mer med falska påståenden?

En sak till som är fruktansvärt omoget är ju att skriva Papa dem.
Hade detta varit Lunarstorm, eller nån liknande fjortissida hade jag haft överseende överseende med det, men att folk är så löjliga och barnsliga då man är över 18 år är för mig obegripligt. För visst är ni väl 18 år allihop?
Senast redigerad av Wiseguy 2008-10-25 kl. 01:31.
Citera
2008-10-25, 01:49
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre

Papa Dem blev dömd för misshandel. Visserligen bara för den första av två anmälningar samma natt, men ändock dömd.
Varför ska vi respektera hans privatliv?

Nej, det är väl lugnt att skvallra på om så behagas...

Men jag tycker att man bör hålla i åtanke att det här handlar om en man som är dömd för RINGA misshandel (en knuff i vredesmod). Det är inte en person som är omedveten om att våld är fel, inte heller är han känd bland sina vänner för våldstendenser.

Har han spöat på sin f.d. kvinna som hon påstår, så är han en fähund och en smygvåldsverkare. Om jag får tala för mig själv så vet jag helt enkelt inte vad som hände i det förhållandet.

Pappa De och Mamma Dem i all ära, jag kan bara inte förstå att det här ärendet får så hög prioritet. Kan det vara trådstartarens vittnesmål att "trapphuset såg ut som ett slakthus" (vilket det inte gjorde) och "hade inte grannarna ingripit så hade det blivit mord" (vilket vi inte har en aning om)?

Allt beröm till grannarna som ingrep, för att de ingrep. Att de är goda vittnen är däremot tvivel underkastat. Folk som inte är vana vid våld kan svimma om de ser en halv tesked... förlåt ett kryddmått blod utsmetat på ett golv, de kan blanda ihop det verkliga sceneriet med sina mardrömmar eller med sina önskedrömmar.

Jag vill inte döma, jag kan nämligen inte.

Att Pappa De väcker mer indignation än den dokumenterat sadistiske och, under och över alla under, vilkorligt dömde, metodiskt verksamme våldsverkaren Örjan Ramberg, är i mina ögon - förbryllande!
Citera
2008-10-25, 02:59
Medlem
Det är ju så att Papa Dee (ok jag skall skriva korrekt en gång i alla fall!) haft en image i hela hans karriär av en lallande lugn och mysig raggamuffins!
Som knallar omkring i roliga hattar och spelar lite skivor på nån fest.
Aldrig någonsin har han gjort negativt "väsen av sig" det minsta eller varit i närheten av något bråk heller?
Därav slog detta ner som en bomb, och alla var chockade.

Många av oss vill tro på dem och vad de säger och vill tro att allt bara är en ren olyckshändelse. Saken är bara den att ingen av oss får ihop det alls.
Därav allt skvaller.

Sedan var de kanske så berusade att de verkligen inte minns, och att grannarna som var nyvakna blev chockade av vad de såg.
Jag har dock lite svårt att tänka mig att man lämnar sin bostad mitt i natten (huset mitt emot) och springer över gatan för att rädda en tjej om man verkligen inte sett saker och ting. Även flera än en person ger sig in för att hjälpa henne mitt i natten och jag tror inte det är ett sammanträffande tyvärr. De har ju både sett och hört saker.
Kanske har jag skvallrat tillräckligt inatt
Citera
2008-10-25, 03:32
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Det är ju så att Papa Dee (ok jag skall skriva korrekt en gång i alla fall!) haft en image i hela hans karriär av en lallande lugn och mysig raggamuffins!
Som knallar omkring i roliga hattar och spelar lite skivor på nån fest.
Aldrig någonsin har han gjort negativt "väsen av sig" det minsta eller varit i närheten av något bråk heller?
Därav slog detta ner som en bomb, och alla var chockade.

Många av oss vill tro på dem och vad de säger och vill tro att allt bara är en ren olyckshändelse. Saken är bara den att ingen av oss får ihop det alls.
Därav allt skvaller.

Sedan var de kanske så berusade att de verkligen inte minns, och att grannarna som var nyvakna blev chockade av vad de såg.
Jag har dock lite svårt att tänka mig att man lämnar sin bostad mitt i natten (huset mitt emot) och springer över gatan för att rädda en tjej om man verkligen inte sett saker och ting. Även flera än en person ger sig in för att hjälpa henne mitt i natten och jag tror inte det är ett sammanträffande tyvärr. De har ju både sett och hört saker.
Kanske har jag skvallrat tillräckligt inatt

Jag har nog också skvallrat färdigt snart, men: att en kille uppträder fredligt i vardagslag och att han inte har ett hotfullt sätt gentemot andra människor, det borde ju inte ligga honom i fatet, eller hur? Det finns såvitt jag kan förstå inget påklistrat i hans vardagsbeteende - hans vänner känner honom som fredlig och jag tror att de har rätt. "Roliga hattar" kan inte nyttjas som argument varken för eller emot Pappa Des moraliska natur. Sen om han blir "helt mental" på fyllan vet jag ingenting om. Det som invändning mot vad du skriver i första stycket.

Det du säger i sista stycket är helt i linje med mina värderingar.
Citera
2008-10-25, 11:51
Medlem
Vart har Andrea tagit vägen?

Jag känner en djup oro för Andrea. Hon har inte uppdaterat sin blogg på ett tag. Efter flertal dagliga uppdateringar även mitt i värsta krissituationen (direkt efter misshandel och häktning mm) så börjar man ju undra.

Befinner hon sig fortfarande utomlands med Papa dem? Har han återkommit till Sverige? Ngn som vet?
Citera
2008-10-25, 12:36
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solblomma
Jag känner en djup oro för Andrea. Hon har inte uppdaterat sin blogg på ett tag. Efter flertal dagliga uppdateringar även mitt i värsta krissituationen (direkt efter misshandel och häktning mm) så börjar man ju undra.

Befinner hon sig fortfarande utomlands med Papa dem? Har han återkommit till Sverige? Ngn som vet?
Jaha, ska det börja spekuleras nu om Andrea numera ligger nerpackad i små kartonger, styckmördad av Papa Dee??
Citera
2008-10-25, 16:04
Medlem
Tloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Jaha, ska det börja spekuleras nu om Andrea numera ligger nerpackad i små kartonger, styckmördad av Papa Dee??

lite ot men varför, som wiseguy påpekar, skriver så många "Papa/Mama Dem?
Citera
2008-10-25, 16:07
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlove
lite ot men varför, som wiseguy påpekar, skriver så många "Papa/Mama Dem?

De mobbar brottsoffret för hennes språk.
Citera
2008-10-25, 16:31
Medlem
Hon verkar syssla med healing nu på bloggen, det blir bara bättre och bättre.
Citera
2008-10-25, 16:59
Medlem
Squalos avatar
Det var inte mycket till straff negern fick... När det bara döms ut sådana små sketna belopp, så är det väl bättre att bara låta snuten skriva ut böter?

Fortkörning - 2000 kr.
Inget bälte - 2000 kr.
Hustrumisshandel - 8000 kr.
våldtäkt - 6000 kr.

Det kostar samhället en massa pengar. Samtidigt som straffen är så jävla sketna att det knappt är mödan värt att skriva ut en böteslapp.

Patetiskt är bara förnamnet.

Hon som slaktade sin exman med en yxa fick inte skaka mycket galler hon heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in